Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Transport av Mc från Tyskland

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    14

    Transport av Mc från Tyskland

    (Det var väl ett par år sedan denna fråga var på tapeten, så det kan ju kommit nya erfarenheter) Således:
    Har en MC på gång i norra Tyskland. Enda hindret är transport hem. Biltransport, upp mot en 10 000 av de bolag jag frågat. Hade hojen kostat 150 000 hade det inte betytt så mycket, men i detta fall blir det över 20% på inköpspriset och det känns fånigt.
    Är det någon vet av något billigare eller smartare?

  2. #2
    Hyra en skåpbil själv eller släp ! ?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Hyra en skåpbil själv eller släp ! ?
    Jag har bil och jag har släp. Det är inte problemet. Det är tot. 200 mil att åka och det är inte lockande i dagsläget.

  4. #4
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Njaa.ska du inte hämta den själv,som väl är egentliga vitsen med en sån affär så kostar ju transporter med försäkringar naturligtvis...

  5. #5
    Håller väl med Benny. Köper mina bilar i Södra Sverige och då blir total ressträcka minst 200 mil. Finns bilen i Skåne blir det 100 mil till. Sista mc:n köpte jag i Gävle och tog med frakt, ingick i priset, men huvudorsaken till att jag inte hämtade den själv var för att det var i Februari.
    Senast redigerat av RobbeS den 2015-05-08 klockan 16:12.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    14
    Att åka själv:
    Färjor+broar 3000 skr, bränsle 3000 skr. Utöver det, övernattningar + mat (minus inköp av öl som kan anses som en förtjänst)
    Ett alternativ om man älskar att köra bil på motorväg och dessutom hålla sig i närheten av hastighetsbegränsning för släp (80 km/t). Njaaa.

  7. #7
    Lite märkligt?!?

    Jag handlar ju lite med hojar och åker då från Boden i Norrbotten och köper då hojarna i södra Sverige. Så pass har jag studerat att.. det verkar då inte finnas nån större lönsamhet i att hämta hojarna från Tyskland i allafall. Tycker dom är i vissa fall t om med dyrare än i Sverige

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    14
    Det handlar inte om att tjäna på att köpa i Tyskland, utan på att det är där den finns.

  9. #9
    Ja, då är det ju viljan som saknas då? 200 mil totalt som du skriver.....önskar man hade det med tanke på att jag har 150 mil enkel väg ner till södra Sverige. I är har det varit lugnt, gjort bara två resor(brukar bli totalt cirka 400 mil per ggr)

    Vad är det för hoj?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av kkj Visa inlägg
    (Det var väl ett par år sedan denna fråga var på tapeten, så det kan ju kommit nya erfarenheter) Således:
    Har en MC på gång i norra Tyskland. Enda hindret är transport hem. Biltransport, upp mot en 10 000 av de bolag jag frågat. Hade hojen kostat 150 000 hade det inte betytt så mycket, men i detta fall blir det över 20% på inköpspriset och det känns fånigt.
    Är det någon vet av något billigare eller smartare?
    Jag köpte ju en hoj i sö Holland (i Herleen, kolla kartan var..) och körde hem den, 110mil...
    Förutom bensinen var det dyraste färjan Varberg-Grenaa. Missade ju förbeställd tid..
    Buss till Skavsta, flyg till Eindhoven, (90spänn med RyanAir) lokaltåg till Herleen.
    Åsså taxi till mc-firman..
    Så mc hem förstås...
    Fick köra på säljarens försäkring hem (+1000SEK till mig)
    Kul? Absolut..
    Billigt? Tja..
    En upplevelse? Definitivt. 140-150kmh mellan filerna ( och ibl på vägrenen) i rusningstid ÄR en upplevelse...

Liknande ämnen

  1. Importera ny motorcykel från Tyskland?
    Av Mantrid i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-05-10, 14:33
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-06, 19:20
  3. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-12-11, 07:34
  4. Köpa mc delar från Tyskland
    Av Mavve65 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 11:10
  5. Köpa Mc-Kläder Från Tyskland
    Av fremas i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 11:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •