Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Är Northern Classic, Custom & Race (NCCR.SE) bedragare?

  1. #1
    Medlem Ölänningens avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Borgholm, Öland
    Inlägg
    47

    Är Northern Classic, Custom & Race (NCCR.SE) bedragare?

    Någon som har någon erfarenhet av Northern Classic, Custom & Race i Delsbo http://www.nccr.se ?

    Beställde och förskottsbetalade 1.217 kronor för två veckor sedan avseende två trottelmembran till en XV535 Virago och fick orderbekräftelse på direkten via mail men har ännu inte mottagit något från företaget.

    Hade veckan innan mailat dom och då hade de svarat att leveranstiden var 5 - 6 dagar. Har återigen mailat dom två veckor efter beställning och förskottsbetalning men inget svar.

    Någon som vet om det är bedragare så jag måste göra en polisanmälan?

  2. #2
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Jag har handlat av dom, men bara småsaker.
    Det var lite struligt minns jag.
    Tror att de skickade fel grejer först men att de redde ut sig till sist.
    Har du ringt dom?
    Jag pratade med Per Swedin.
    Tror han hade hand om beställningar.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  3. #3
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Har också handlat av dem.
    Tog lång tid innan jag fick grejorna men jag tror inte att dom är några bedragare..

    Fick dock ett lite veligt intryck av dem


    //Janne

  4. #4
    Medlem Lasse Pamdals avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    27
    Har nyligen fått min beställning från Northern Classic, Custom & Race levererad, det var Förgasar Renoveringssats till Yamaha XV1100 Virago. Det tog 25 dagar innan jag fick hem grejorna och trodde som du att man blivit blåst, men leveransen kommer nog vad det lider. Man får inte ha bråttom när man handlar hos dem (tyvärr).

  5. #5
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    kopierar in 1 svar TS har fått av nccr i en annan av de forum TS har postat i fast då med annan rubrik

    http://www.bike.se/forum/motorcykelr...classic-custom
    1. Kunden beställde den 26 april- det är 12 dagar tills idag, det är 9 arbetsdagar då det var kort vecka vid Valborg och första maj.
    2. Kunden visste att delarna inte fanns i lager och fick en ca tid per e-post om min 5-6 dagar om vår leverantör har det på hyllan.
    3. Vi (och våra leverantörer) har högsäsong nu och sådana saker kan hända. Vi har försökt nå kunden per telefon men inte nått denne.
    4. Kunden skrev ett e-mail till oss kl 03:18 denna morgon och frågade efter sina delar och fick svar från oss kl 07:57 att vi hade hans delar och att de går ut idag så att han har dom på måndag.
    Det är alltid delar från leverantörer (exempelvis från utlandet) som inte kan levereras så fort som vi önskar, men vi ser ingen anledning att publicera detta kl 10:29 och kalla oss bedragare.
    Smc Medlem

  6. #6
    Medlem Ölänningens avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Borgholm, Öland
    Inlägg
    47
    För att avsluta detta ämne kan jag tillägga följande.

    Bakgrunden till alltihop kan väl delvis läggas mig till lags. Jag har vetat om detta felet med membranen sedan i höstas men har skjutet på det eftersom hojen måste in till verkstad för att få felet åtgärdat. Om du undrar varför jag inte lät verkstaden fixa fram delarna så är verkstaden en vanlig bilverkstad och kravet från dom var att jag själv fixade delarna. och NEJ - jag mekar INTE SJÄLV!!! Punkt SLUT!!!

    Eftersom jag själv kommer från en större stad och ett kompisgäng på ett drygt 20tal hojar skulle komma ner till Öland under den gångna helgen (ÖLAND SPIRAR 2015) så beställde jag membranen och förskottsbetalade dom (1.217 kronor) söndagen 26 april ca kl 18.00.
    Enl mail jag fått veckan innan skulle leveranstiden vara 5-6 dagar eftersom inte membranen fanns på lager.

    Perfekt tänkte jag. Då hinner membranen komma så då bokar jag verkstaden för montering fredag 8 maj och fick tid på verkstaden kl 14.30.

    Anledningen till att jag väntade så pass länge som till 26 april att beställa membranen var att jag ville snacka med Birger Rommedahl som tagit över Oves Motor i Färjestaden (fd Olofström för att se om han hade dom på lager då han hade öppet hus i Färjestaden lördagen 25 april.

    Dagarna gick och inga membran dök upp. Tidigt på morgonen 8 maj mailade jag NCCR för att höra vad som har hänt. INGET SVAR!
    Då startade jag några trådar på olika forum för att höra om andra har upplevt samma sak från företaget.

    På eftermiddagen (fredag 8 maj) får jag ett svar att membranen skulle skickas samma dag och då svarade jag på direkten att de skulle skicka dom som expresspaket så att de verkligen kom från på måndagen 11 maj. Fick svar att det troligen skulle gå snabbare att skicka dom som REK. Samtidigt ringde jag bilverkstaden och avbeställde verkstadstiden vilket inte var särdeles populärt.

    Mina MC-polare kom på eftermiddagen och som tur är har jag fler hojar så jag fick guida dom runt ÖLAND SPIRAR på min 125cc hela helgen vilket säkerligen såg lite komiskt ut eftersom flertalet kör HD.

    Fick ett mail från NCCR att membranen var postade på fredagen och skulle vara framme på måndagen (11 maj) men avin kom inte förrän idag tisdag 12 maj.

    Så summa summarum. Membranen har nu kommit mig tillhanda tisdag em 12 maj. Förutsatt att det är rätt membran, vilket bilverkstaden lär upptäcka på måndag 18 maj då jag fått en ny verkstadstid, så är det avslutat från min sida. Inga bad vibes finns mao mellan mig och NCCR och jag kommer fortsättningsvis att handla från dom men kanske kommer att ha lite bättre framförhållning och planera mina inköp lite bättre rent tidsmässigt.

    PEACE!!!

Liknande ämnen

  1. Bakskärm xvs 1100 dragstar classic på custom
    Av LemmyFilth i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-12-16, 12:30
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 16:08
  3. Svar: 48
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 15:33
  4. Blocket och bedragare
    Av Linnex i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 13:53
  5. Varning för bedragare på Blocket
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •