Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Slut på ideer 07 Honda crf250r

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    4

    Slut på ideer 07 Honda crf250r

    Hej.

    har helt slut på idéer och funderar på att köra krollen i mälaren!! men tänkte höra här först.
    Har som sagt en 07 honda, var ute och körde en dag, stängde av och sedan gick den inte att starta. Ska operera knät om 3 veckor och kommer inte kunna köra på 1 år så ist för att behöva vänta 1 månad på att få lämna in hojen på riktiga verkstan lämna jag till en privat skruvare som "kört hojen och rivit den 50ggr så han kunde den utantill" .. sagt som gjort så hade en packboxfjäder gått sönder i tändningskåpan och suttit sig där därför det inte gick att starta.
    -Nu till det roliga, killen hade tydligen vart på och skruvat på allt, när jag tog hem hojen så gick den bajs, aaaasdåligt på låg/mellan men jätterent och rappt på höga så länge man höll full gas.. Förgasaren tänkte ju jag då, bytte munstycken och greja, blev bara värre.
    -Nu har jag: nollat förgasare, kollat shims, kollat tändning samt annat skit. har helt slut på idéer, så mitt sista hopp är att någon här har någon bra ide eller har haft samma fel?

    Trevlig kväll
    MVH
    Edvin

  2. #2
    Förgasarsynk?
    Wirar feljusterade?

    Har likn symptom på en hoj som ska fixas i veckan....

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Förgasarsynk?
    Wirar feljusterade?

    Har likn symptom på en hoj som ska fixas i veckan....
    Tänkte också förgasare menn har provat nästan allt.
    Kan vara sladdfel, men har inte bytt några så borde inte vara det eftersom den gick klockrent innan. Jävla mysterie det här. uppdatera gärna med hur det går med hojen du ska fixa.

    MVH
    Edvin

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Sixxer Visa inlägg
    Tänkte också förgasare menn har provat nästan allt.
    Kan vara sladdfel, men har inte bytt några så borde inte vara det eftersom den gick klockrent innan. Jävla mysterie det här. uppdatera gärna med hur det går med hojen du ska fixa.MVH
    Edvin
    Har du "tänkt förgasare" eller gjort något?
    Dessutom, alla sladdar är "hela" intill de brister av nån anledning..

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Har du "tänkt förgasare" eller gjort något?
    Dessutom, alla sladdar är "hela" intill de brister av nån anledning..

    haha, jag har ställt förgasaren och provar olika munstycken m.m.
    sant, ska dra en koll till på sladdarna.

    Tackarr

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tycker det verkar vara bränslerelaterat och inget elfel. Kan bero på något skit i ledningen någonstans. prov och häll i en HEL FLASKA STP I TANKEN OCH KÖR NÅGRA MIL
    Kan faktiskt spara tusenlappar i vissa fall, i stället för att en verkstad skall ta hand om hojen. Hör av dig om det funkar

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Haha, alltid dessa STP-råd. Lite fixspray också så lagar den sig själv

    Detta är ju en ny hoj annars hade jag gissat på att CDI:n inte backar tändningen. Kolla med en stroboskoplampa å se om tändläget flyttar på sig.

    Du har original munstycken i? Ventilspelet var ok? Ingen tjyvluft? Testat med annat stift, en del slår igen på ingen tid alls?

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Haha, alltid dessa STP-råd. Lite fixspray också så lagar den sig själv

    Detta är ju en ny hoj annars hade jag gissat på att CDI:n inte backar tändningen. Kolla med en stroboskoplampa å se om tändläget flyttar på sig.

    Du har original munstycken i? Ventilspelet var ok? Ingen tjyvluft? Testat med annat stift, en del slår igen på ingen tid alls?
    Ha ha tänkte detsamma.Mycket Stp här.Något man vart lurad att slå i bakaxeln i min gamla 142,a.Eller bananskal.Måste ju vara bättre att göra rent tank,förgasare än att slå i nån fotogen eller tjockolja.Förresten..finns det Stp fortfarande?.Säljs det forfarande i konservburk?

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Du har original munstycken i? Ventilspelet var ok? Ingen tjyvluft? Testat med annat stift, en del slår igen på ingen tid alls?
    Allt det där är provat, lämnade in hojen till funbike här i västerås så jag hoppas dom kan klura ut vad det är, men även dom lät jävligt frågande. sjukt nervöst att bara vänta på att dom ska ringa nu, haha!

    Tack för all hjälp

Liknande ämnen

  1. Slut för i år.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 19:47
  2. Test av Dumma Idéer
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 22:40
  3. Ideer om bakskärmen
    Av klaus i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 13:58
  4. Slut för i år. =(
    Av Molgan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 14:59
  5. Säsongs slut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 11:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •