Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Recension PUIG Naked, windscreen

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276

    Recension PUIG Naked, windscreen

    Hej
    Tänkte följa jrutgers exempel och recensera min nyinköpta windscreen, flyscreen eller vad man nu vill kalla den.

    Det är en Puig Naked för hojar med rund framlykta, köpt på Louis.de för 19.90 € = ca 190 kr.
    Jag valde röktonad plast men den finns även i klar, svart och blå plast.

    Den är inte testad under färd än men det kommer i veckan.

    Men först, montering.
    Mycket enkelt, man skruvar fast fästena på rutan med två insexskruvar vardera sidan, sedan lossar man bultarna som håller framlyktan och klämmer fast fästena mellan lamphus och lampfäste.
    Total monteringstid ca 15 min.

    Kvalitetskänsla
    Plasten är mjuk och flexibel så den bör hålla för en del även om den inte är så reptålig.
    Medföljande fästen är stansade i polerad rostfri plåt och ger ett bra och kvalitativt intryck.
    Helheten känns mycket bra än sålänge men det återstår att se hur den beter sig under färd.

    Using Tapatalk

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Bra där krokmark..

    (Blir ju lite irriterad på prisskillnaden dock .)


    //Janne

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Bra där krokmark..

    (Blir ju lite irriterad på prisskillnaden dock .)


    //Janne
    Ja, det är en viss skillnad i pris...
    För min egen del så hoppas jag på bra resultat ändå, du får väl hoppas på motsatsen...
    Using Tapatalk

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    ja, när man ser den så är den ju inte helt olik den som jag har skaffat för många mer pengar, så verkan har den säkert, och förmodligen minst lika bra..

    Jag tröstar mig med att jag ju inte har den infästningen att tillgå då min strålkastare endast har ett fäste under i nedre kronan..

    ser fram emot din recension när du testat den lite.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Testade den till jobbet idag och kan genast säga att den fungerar.
    Den styr undan vinden mycket effektivt från kroppen, dock så brusar det lite extra runt hjälmen då luftströmmen träffar mitt på hjälmen.
    Den ger ett mycket jämnare luftflöde och de "kast" vinden gjorde innan känns inte längre.
    Jag har tidigare upplevt att det stundom kan vara lite jobbigt med fartvinden mot kroppen under längre tid, detta är något som nästan försvunnit helt.
    För man upp handen så märker man en skarp linje mellan fartvinden och den mer stillastående luften i höjd med hakpartiet på hjälmen.

    Det kommer mer när jag testat den ett tag till men än sålänge är jag väldigt nöjd och positivt överraskad av effekten.
    Using Tapatalk

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Krokmark Visa inlägg
    Testade den till jobbet idag och kan genast säga att den fungerar.
    Den styr undan vinden mycket effektivt från kroppen, dock så brusar det lite extra runt hjälmen då luftströmmen träffar mitt på hjälmen.
    Den ger ett mycket jämnare luftflöde och de "kast" vinden gjorde innan känns inte längre.
    Jag har tidigare upplevt att det stundom kan vara lite jobbigt med fartvinden mot kroppen under längre tid, detta är något som nästan försvunnit helt.
    För man upp handen så märker man en skarp linje mellan fartvinden och den mer stillastående luften i höjd med hakpartiet på hjälmen.

    Det kommer mer när jag testat den ett tag till men än sålänge är jag väldigt nöjd och positivt överraskad av effekten.
    OK Krokmark. Jag har ju provat med att göra enkla rutor till mina hojar och det har funkat bra.
    Jag tror dock att du kan få ett bättre luftflöde upp över hjälmen om du kunde böja till rutan i överkant till en sk jagarböj. Krävs lite övning varför du skall nog inte börja med din nya ruta.

  7. #7
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    OK Krokmark. Jag har ju provat med att göra enkla rutor till mina hojar och det har funkat bra.

    Jag tror dock att du kan få ett bättre luftflöde upp över hjälmen om du kunde böja till rutan i överkant till en sk jagarböj. Krävs lite övning varför du skall nog inte börja med din nya ruta.


    Med jagarböj, menar du att de övre 2-3 centimeterna böjs framåt? Typ negativ vinkel?


    //Janne

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Hur böja?
    Värma med hårfön/värmepistol?
    Using Tapatalk

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Krokmark Visa inlägg
    Hur böja?
    Värma med hårfön/värmepistol?
    Jag använde värmepistol. Det är lite farligt att ge sig på en ny ruta kanske. Om man värmer lite för mycket, så kan de bli små bubblor i glaset. Om man dock värmer med svepande rörelser och ser till att hela bredden blir lite mjuk kan man sedan böja upp framkanten.
    Använd rena handskar för att inte bränna fingrarna när du böjer.
    Om du har någon glasmästare i närheten försök få några bitar Lexan att prova med. Eller köp en bit som passar rutans storlek. Då kan du göra en helt ny ruta själv. Blr då en annan liten historia.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Plexi = lexan?
    Detta ska testas.
    Using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Sv 650 2000 (Y) Naked* Tomgångs problem bl.a !
    Av Sandyoho i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-09-06, 16:37
  2. Recension 2.0, Dart Fly screen
    Av jrutgers i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-11, 18:07
  3. Recension 1, DART Fly Screen
    Av jrutgers i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-04-25, 20:45
  4. Recension: Mc - så klart!
    Av pewa i forum Recensioner
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 10:55
  5. Recension: GPS-larm
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 15:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •