Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: el problem kawasaki klr 650

  1. #1

    el problem kawasaki klr 650

    Har en Kawasaki som stått i ca 4 år. Nu ska jag försöka få igång den. Stoppa i ett nytt batteri för det som satt i var trasigt fast jag har kört med det batteriet utan problem. Men med det nya i händer det inget när jag vrider på nyckeln. Det är kickstart på den och den hoppar inte igång när man kickar. Vad kan det va? Nån som kan tipsa mej är helt novis när det gäller hojar.
    Senast redigerat av tomas40 den 2015-04-25 klockan 14:36. Anledning: La till lite mer info om problemet.

  2. #2
    Du har alltså mont ett helt nytt batteri?
    "Nya" batterier är inte alltid fulladdade. Man brukar fåp ge dem 25% extra kapacitet med laddare, om inte annat som en säkerhetsåtgärd..
    Har hojen "stått" så kan du lugnt räkna med seriösa korrosionsproblem i elsystemet. Överallt, alltså......
    Första exemplet på det har du ju redan fått, Nytt batteri - död hoj...
    Något liv bör du kunna hitta med "nytt batteri"
    Funkar tex lyset?
    Det är nog bara att ge sig på kablarna runt batteriet både på plus och på jordsida. Stålborsta rent till en början och sen lite rostlösande. Återmontera..
    Hur ser det ev ut hos säkringarna? Förmodligen korroderat som ...
    Putsa och prova
    ... och återkom....

    (Det gamla batteriet behöver inte vara "trasigt"... felfunktionen är kanske bara ett resultat av all korrosion...)

  3. #3
    Det nya batteriet mäter just nu ca 9,5 volt. Ska ladda på det igen. Och det händer inget varken lyse eller några kontroll lampor. Har bytt nödstoppen också och passa på att rengöra och spraya på plintar jag hitta men inge resultat. Mätte vid huvudsäkringen där finns ström. Kolla jord och det verkar inte finnas jord i chassi men i jord ledningar. Ska det va chassi jord med? Har en tanke att det ärgat vid tändningslåset men den är ju inkapslad.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av tomas40 Visa inlägg
    Det nya batteriet mäter just nu ca 9,5 volt..
    Under 11V = totalt urladdat...
    Ladda på du...Det lär behövas.

  5. #5
    Då testar jag det. Tack för all hjälp än så länge.

  6. #6
    Nu har testat att ladda och det verkar som det nya batteriet är paj. Har reklamerat det så får ja se vad som händer. Kan man testa ett annat batteri med mer ampere? Har ett på20 amp istället för 5. Sen så ska erkänna en pinsam sak det är en Suzuki dr650 rs inte kawasaki det var förra hojen. Ler så novis är jag på mc.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av tomas40 Visa inlägg
    Nu har testat att ladda och det verkar som det nya batteriet är paj. Har reklamerat det så får ja se vad som händer. Kan man testa ett annat batteri med mer ampere? Har ett på20 amp istället för 5. Sen så ska erkänna en pinsam sak det är en Suzuki dr650 rs inte kawasaki det var förra hojen. Ler så novis är jag på mc.
    Nemas problemas...
    Energien i batteriet (i detta fall, frånvaron av..) bryr sig inte så mkt om de är en Suzuki eller en kawasaki...


    Visst kan du prova med ett 20Ah ack.
    Men om den får plats är väl mer tveksamt..????

  8. #8
    Det får inte plats men jag förlänger kablarna så får batteriet stå på backen. Mest för att få bekräftat att det är fel på batteriet och inte hojen. För funkar det med detta batteri så måste jag leta vidare. Så jag återkommer hur det går.

  9. #9
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    el problem kawasaki klr 650

    Tips: om du har ett betonggolv, lägg då en bräda under batteriet.
    Risken är annars att batteriet bli förstört pga galvaniska strömmar..
    (Egen erfarenhet)


    //Janne

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Tips: om du har ett betonggolv, lägg då en bräda under batteriet.
    Risken är annars att batteriet bli förstört pga galvaniska strömmar..
    (Egen erfarenhet)
    //Janne
    Skröna....

Liknande ämnen

  1. El problem ?
    Av Thenorrland i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 13:05
  2. Abs problem
    Av Spiken i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 16:31
  3. Problem
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-11, 08:26
  4. Problem.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 17:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •