Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Insugsgummi Yamaha FZS 600 -98

  1. #11
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Ni är toppen! Ska se hur länge jag klarar mig på de som redan sitter, men nu har jag fått kanonbra tips på var jag kan få tag på prylarna.

    /Marie

  2. #12
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Ni är toppen! Ska se hur länge jag klarar mig på de som redan sitter, men nu har jag fått kanonbra tips på var jag kan få tag på prylarna.

    /Marie
    Du kör för hårt helt enkelt..

  3. #13
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Du kör för hårt helt enkelt..
    Har ju inte ens börjat än!! Hojen står fortfarande och väntar på ett bakdäck som ska bytas. Var lite dålig tajming och lämna in det på skifte såhär i däckbytartider.

  4. #14
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Har ju inte ens börjat än!! Hojen står fortfarande och väntar på ett bakdäck som ska bytas. Var lite dålig tajming och lämna in det på skifte såhär i däckbytartider.
    Haha..ja de förstås,men den som väntar på nåt gott... vet du väl..hoppas du får de innan vintern då..!!
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #15
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Haha..ja de förstås,men den som väntar på nåt gott... vet du väl..hoppas du får de innan vintern då..!!
    Japp, jag väntar på nåt himla skoj.. men vänta är inte min starka sida Å andra sidan har jag inte siktat på kortet i år. Nybörjare som jag är så siktar jag på att få många körda mil i år och lappen nästa sommar.

  6. #16
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Japp, jag väntar på nåt himla skoj.. men vänta är inte min starka sida Å andra sidan har jag inte siktat på kortet i år. Nybörjare som jag är så siktar jag på att få många körda mil i år och lappen nästa sommar.
    De kan nog vara klokt att köra undan mååånga mil...blir så mycket lättare när du fått de i kroppen...misstänker att det är invecklat att ta kortet nuförtiden...Hua.!

  7. #17
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Sådärja. Två fräscha däck blev det på hojen i somras och kortet fixade jag i augusti
    Nu har jag också fått tummen ur och beställt nya insugsgummin. Så bara det blir väder att plocka ut hojen och köra den till mek-garage så ska de bytas. Envis som jag är så har jag gett mig tusan på att jag ska göra jobbet själv, sambon får bara rycka in och visa om jag kör fast. Jag är sådär envist "Jag kan själv!".
    Ska nog även beställa en ny toppkåpa och köra den gamla röda ett tag till. Vi funkar liksom rätt bra ihop min lilla Fazer och jag

  8. #18
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Du kommer säkert märka om insugsgummina behöver bytas ; blir sämre gång , både tomgång och gaspådrag .
    Ett knep är ju att spruta startgas på dem ; ändras tomgången så går sprickorna rakt igenom.
    Även jag har haft hojar med sådana sprickor, har dock aldrig behövt byta dem.

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Du kommer säkert märka om insugsgummina behöver bytas ; blir sämre gång , både tomgång och gaspådrag .
    Ett knep är ju att spruta startgas på dem ; ändras tomgången så går sprickorna rakt igenom.
    Även jag har haft hojar med sådana sprickor, har dock aldrig behövt byta dem.
    KAN ju vara värt att kolla, på min hoj var gummina så läckandes att vakuumkranen till slut inte fungerade och hojen stannade mitt ute i obygden. Långpromenad några km hem
    Hojen gick ju "rätt illa" också..

  10. #20
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Du kommer säkert märka om insugsgummina behöver bytas ; blir sämre gång , både tomgång och gaspådrag .
    Ett knep är ju att spruta startgas på dem ; ändras tomgången så går sprickorna rakt igenom.
    Även jag har haft hojar med sådana sprickor, har dock aldrig behövt byta dem.
    Eftersom de var dåliga redan när jag köpte hojen så vill jag inte riskera att de går sönder helt. Ägaren före mig hade också åkt med sprickorna några år, och det är rejäla sprickor.
    Hittade till bra pris på e-bay. Strax över 1000-lappen med frakt så det var inte så mycket att fundera på

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •