Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Insugsgummi Yamaha FZS 600 -98

  1. #21
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Eftersom de var dåliga redan när jag köpte hojen så vill jag inte riskera att de går sönder helt. Ägaren före mig hade också åkt med sprickorna några år, och det är rejäla sprickor.
    Hittade till bra pris på e-bay. Strax över 1000-lappen med frakt så det var inte så mycket att fundera på
    Du gör helt rätt ; byt så slipper du oroa dig . Lycka till med hojen

  2. #22
    Sökte lite... de där insugsgummina tycks vara dyra.
    Överallt..runt tusenlappen..

  3. #23
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Nu är de äntligen på plats! Efter 2 timmar satt de äntligen där. Lite vrångt var det att komma åt, vi lossade luftburken och drog tillbaka allt för att slippa riva så onödigt mycket.
    Sen är jag ju jäkligt mallig över att jag lyckades göra en hel del av jobbet själv! Naturligtvis var sambon med och styrde upp och såg till att allt gick rätt till och bistod med lite muskelkraft när det behövdes, men nu ska jag banne mig plocka ihop den själv
    Just nu står de fortfarande halvfärdig i väntan på nytt luft- och oljefilter, stift och olja.


  4. #24
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Gott jobbat!
    Man kan bli hysterisk för mindre.. Det är oftast ett jäkla jobb det där.. Är ju inte oceaner med plats precis..

    Men när det är klart, nöjd blir man

  5. #25
    Ser tajt ur det där...
    Inte avundsjuk alls...

  6. #26
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ja Yambits köpte jag(efter ett tips av Erikn) till en annan FZS600:a nya flöttörhus och nålar.

    På den här var insugsgummina redan bytta. På den här ser man förresten demonteringen av förgasarna(det där med luftfilter). Not att det är enklare att lossa styret när man lossar vajrarna nere vid förgnasarna


    http://saarela.se/aktuellt/aktuelltb.../140703b1.html
    Måste rikta ett stort tack till V Saarela!!
    Var in på din hemsida och kikade för att få lite tips vid servicen, och det underlättade en hel del.
    Sambon har dock börjat surra om att plocka isär förgasare - men det får han vänta med till hösten då säsongen är över

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Ser tajt ur det där...
    Inte avundsjuk alls...
    Jag har oxå upplevt att det verkar omöjligt att byta detaljer ibland både på bilar och mc. Inte konstigt alls, för att tillverkarna sätter ju dit motorn helt monterad. Tight ändå att få dit den i en trång ram eller i ett motorrum. Kan ju fundera på varför tillverkaren inte bryr sig om framtida servicevänlighet.
    Vansinniga saker som att behöva montera ner kåpor för att kunna byta en glödlmpa. Inte kul om man råkar ut för det på kvällen och har långt att åka.
    Jag tänker på jämförelsen mellan en Dneper och en Honda Dominator. Simply is often best.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •