Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Köp av Custom

  1. #11
    VZ har inga problem med bromsarna ! Det va VS som hade bromsar under all kritik .

  2. #12
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    VZ har inga problem med bromsarna ! Det va VS som hade bromsar under all kritik .
    Fattar inte varför dom e så svampiga på VS:en..? underdimensionerad eller ?

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Totalt med kåpa, ruta, kromlist, snabbfästen, frakt och en förvaringsväska som man hänger på insidan gick det på ungefär 4000 - 4500 kr. Sen betalade jag en tusenlapp för lackering till mc:ns originalfärg här hemma. rutan är en 7 inch, 18-19 cm, men jag ska beställa en 9 inch...
    Ja förresten glömde vindavvisarna på gaffeln och även på kåpan, inte med på bilden, som även de rymdes i angivet pris.

    Det lät billigt...
    Var det från? http://www.cruisercustomizing.com/
    ...där du brukar ta hem grejjor

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Det lät billigt...
    Var det från? http://www.cruisercustomizing.com/
    ...där du brukar ta hem grejjor
    Ja jag beställde från Cruiser. Gick dock in och kollade på orderhistoriken för att kontrollera priset och rätt pris ska vara 6000 kr. Fick då frakten till ett riktigt bra pris då Cruiser ganska ofta kör kampanjer med upp till 60-70 procent i rabatt på frakt till Europa.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Ja jag beställde från Cruiser. Gick dock in och kollade på orderhistoriken för att kontrollera priset och rätt pris ska vara 6000 kr. Fick då frakten till ett riktigt bra pris då Cruiser ganska ofta kör kampanjer med upp till 60-70 procent i rabatt på frakt till Europa.
    Med tanke på att Yamahas originalkåpa i Sverige kostar 12000 kr för enbart kåpan utan ruta och andra tillbehör så är Batwingen ett fynd.

  6. #16
    Fast, jag fattar inte hur du får ihop det till 6000:-?!?

    När jag kollar deras sida så:
    Kåpa MEM7031............299,95 usd
    Snabbfäste MEK1903....149,95 usd (den svarta samma pengar)
    Kåpglas 7" MEP8511......84,95 usd (eller MEM7BATWING som den heter hos dom)
    Kromlist MEM0923.........49,95 usd
    Big zipper pouch............89:95 usd(eller kan ju ha varit väskan med tre småväskor?)

    Totalt så blir det ju 674,75 usd. Omvandlat till SEK enl Forex så är det ju 6287,25 kronor. På det ska ju sen frakt, tullavgift samt moms på. Dessutom så hade du fått några andra grejjor till det?
    Slutsumman med allt torde ju sluta på dryga 9000:- annars (med frakt, tullavgift samt moms på det)


    Kollade mina utpriser på dom och precis ovannämnda grejjor har jag ordinarie pris exakt 4999:- . Eller, är det nåt jag missat?

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Fast, jag fattar inte hur du får ihop det till 6000:-?!?

    När jag kollar deras sida så:
    Kåpa MEM7031............299,95 usd
    Snabbfäste MEK1903....149,95 usd (den svarta samma pengar)
    Kåpglas 7" MEP8511......84,95 usd (eller MEM7BATWING som den heter hos dom)
    Kromlist MEM0923.........49,95 usd
    Big zipper pouch............89:95 usd(eller kan ju ha varit väskan med tre småväskor?)

    Totalt så blir det ju 674,75 usd. Omvandlat till SEK enl Forex så är det ju 6287,25 kronor. På det ska ju sen frakt, tullavgift samt moms på. Dessutom så hade du fått några andra grejjor till det?
    Slutsumman med allt torde ju sluta på dryga 9000:- annars (med frakt, tullavgift samt moms på det)


    Kollade mina utpriser på dom och precis ovannämnda grejjor har jag ordinarie pris exakt 4999:- . Eller, är det nåt jag missat?
    Jag betalade 814 dollar då jag beställde den 8 maj förra året. Då låg dollarkursen på 6,50 jämfört med 9,32 kr idag. Så mitt pris i maj förra året för de grejer du räknar upp plus winddeflectors med fäste och vindavvisare för kåpan samt frakt blev 5291 kr. Frakten gick på 955 kr ser jag då jag lusläser specen. Rabatten fick jag då jag beställde slipon och powercomander. Tull och moms har jag än så länge sluppit för allt jag beställt från USA.
    Om du tar 4999 kr så finns det ingen anledning att beställa från USA med dagens dollarkurs. Tänkte köpa Mustangsadlar till hojen i USA men det blir för dyrt. Hur ligger du till där?

  8. #18
    Jo, dollarn har dragit iväg rejält.

    Du har haft tur som slapp tull på den summan. Det fanns ju en tid när man kunde skriva ner fakturan eller skicka paket som gåva, men det jag nu läst runt om alla som beställt, så verkar tullen nuförtiden ha full koll. Speciellt från ett stort företag som denna.

    Mustangsadlar har jag väl krängt iväg några(läs ett fåtal)stycken. Faktiskt senast igår var en o hämtade till en Marauder 800(som har världens sämsta komfort på orginalsadeln).

    Till Midnightstaren köper man Widesadlarna separat fram o bak, men tex sadeln av dom enklaste varianterna 76124 och 76125 går på 5300:-

    Den sk 9" rutan som du nämnde finns också för 628:- Vet inte hur man ska jämföra rutan mot cruisercustom, men den torde väl hos tillverkaren Memphis heta i alla fall MEP852 och ha kulören "Gradient black"?

    Finns ju en del sadlar att välja på, men den enda som jag inte klarar att ta hem just nu till vettig levtid är väl den med ryggstöd och nitar. Alla andra får jag väl hem på typ fyra dagar(gäller även rutan)

    Fraktmässigt brukar jag köra med fraktkostnad 69:- Dock händer det ibland att jag måste lägga på en typ hundralapp för stora paket och kalla det för "skrymmande"
    Senast redigerat av V Saarela den 2015-04-15 klockan 05:35.

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jo, dollarn har dragit iväg rejält.

    "
    Jo USD:n är kul just nu...
    Lyckligtvis har jag köpt det jag behöver därifrån, i tid (kamremmar GW)
    Sen är ju PayPals växelkurser så "#¤%& usla, plus att att man gör ett valutapåslag..

    Kollar man på slutsumman blir man ofta rätt lessen...
    Å andra sidan ofta är varorna så otroligt billiga ändå jämfört med "köpa svenskt" så det gör inget?

    Garagestädningen har fö lönat sig, hittade en mängd prylar jag glömt bort!
    Ett komplett kromat 4-2 avgas till Kawan och ett framflyttat (kromat) fotpinneset till VF:n...
    Tur eller förutseende???

  10. #20
    När du ändå är inne på den typen av hoj, glöm inte bort Yamaha XV 1700 warrior. Det den dock kan falla på - om du inte kan bortse ifrån det - är att de flesta hojar som finns i Sverige är av årsmodellen 2003, alternativt 2004. Ligger dock inom din budget.

    Har en själv och det är min första hoj. Kunde inte vara nöjdare. Skönt stuk och bra vrid!
    Senast redigerat av Tengil den 2015-04-15 klockan 10:32.

Liknande ämnen

  1. Råd beg custom hoj
    Av lassebe i forum Custom
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 09:23
  2. Köpa custom
    Av kenboh i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 09:53
  3. Köra upp med custom?
    Av Mallan i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 11:33
  4. Importerad custom
    Av GrandeCapitano i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-14, 00:39
  5. Touring vs Custom 0-1
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 12:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •