Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Dags att byta hoj.

  1. #11
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Tror att du kanske skall ställa frågan på tex SpOrth0j. Dom där grabbarna där kan allt som skrevraketer..

    Inget illa ment Intruder
    Ingen av dessa är "skrevraketer". Herre jävla är allt som inte heter Dominator eller Shadow förkastligt? Skrevraket är vad jag har i garaget... Läs på lite åtminstone så fördomarna iaf drabbar rätt hojtyp?

    Kan dock hålla med dig om att det förmodligen finns mycket mer svar på den sajten om dessa och väldigt många andra hojar också.
    Senast redigerat av Jåke den 2015-04-13 klockan 07:59.

  2. #12
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hansdidde Visa inlägg
    Hallå!
    Äntligen får jag ta mitt A-kort så att jag får gasa obegränsat & detta leder såklart till att jag ska byta hoj till sommaren. Jag har tittat på 3 olika hojar men har väldigt lite kunskap så jag undrar helt enkelt vad ni tycker om dom.

    KTM Duke 690 -15 svart
    Kawasaki z800 -15 svart eller orange
    Suzuki GSR 750 -15 svart

    Sätt gärna lite plus & minus om vad ni tycker som är bra med de olika.

    / Didde



    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Det är två hojar som är ganska lika plus en som skiljer sig, vad vill du ha. Vad kör du nu? Fyrorna är ganska likvärdiga, någon fördel Suzuki kanske men det är nog mest tycke och smak. Bägge funkar för längre turer och är ganska smidiga inte i stan. Ingen av dem är någon sporthoj. Stånkan är mer en bushoj man antingen kör på bana eller leker huligan med någon annanstans. Inget för touring.

    Motormässigt är det ju enorm skillnad också mellan fyrornas mjukare och längre varvregister jämfört med KTM:ens mer direkta, vibrerande men korta register. Bäst komponenter sitter det nog på stånkan, fjädringen på de övriga är av den "ekonomiska" varianten. Inget någon som inte har erfarenhet eller kör hårt märker förrän efter ett tag iofs.

    Gör som Tmax500 skriver om du har svårt att bestämma dig utifrån information enbart, provkör!

    Kolla också som jrutgers skriver på sporthoj.com, finns trådar enbart för dessa hojar där.
    Senast redigerat av Jåke den 2015-04-13 klockan 07:29.

  3. #13
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Ingen av dessa är "skrevraketer". Herre jävla är allt som inte heter Dominator eller Shadow förkastligt? Skrevraket är vad jag har i garaget... Läs på lite åtminstone så fördomarna iaf drabbar rätt hojtyp?

    Kan dock hålla med dig om att det förmodligen finns mycket mer svar på den sajten om dessa och väldigt många andra hojar också.

    Hmm, eftersom jag inte har några fördomar om varken Mc eller Mc förare vet jag inte riktigt varför jag skall läsa på om sånt trams? Det får andra roa sig med..

    För mig är hojar lite som båtar, de flesta har något som tilltalar..

    Men, genom sig själv känner man ofta andra.


    //Janne

  4. #14
    Medlem sgtes avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    53
    Om jag skulle tipsa om några andra hojar, vilket pris-spann är det vi talar om?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av sgte Visa inlägg
    Om jag skulle tipsa om några andra hojar, vilket pris-spann är det vi talar om?

    Upp till 80 tusen


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    6
    Tack för era svar och jag förstår att jag måste testa själv osv. Är ute efter en hoj som är lättkörd men även är väldigt livlig & kul att köra. Oftast är jag bara ute några timmar & kör, blir sällan långa resor.
    Just nu har jag en Suzuki Marauder 800, känns lite tråkigt att byta den på ett sätt men som sagt så vill jag byta upp mig lite.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Dags för ny hoj!
    Av Myre Där Uppe i forum Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-10-02, 13:03
  2. Dags att byta till "vinterdäck"?
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-16, 17:05
  3. Dags i dag
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 20:11
  4. Dags för uppkörning.
    Av Hornet i forum MC-kort
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-25, 12:33
  5. Dags att byta gammal olja?
    Av Evavind i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 17:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •