Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Hjälp med fiddy?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41

    Hjälp med fiddy?

    Hej,

    Det börjar klia i fingrarna och jag såg nyligen en fiddy 250 cc till salu nära där jag bor. Vet någon vad tophastigheten på en sådan är? Är det totalförbjudet att köra dem på mindre allmäna vägar typ 30-50 km? Ska inte göra något förhastat och självklart inte bryta emot lagen, är bara nyfiken. Googlade lite men hittade ingen vidare bra info. Någon som vet?

    Länk till annonsen:

    http://www.blocket.se/ostergotland/L....htm?ca=14&w=1

  2. #2
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av hokhok99 Visa inlägg
    Hej,

    Det börjar klia i fingrarna och jag såg nyligen en fiddy 250 cc till salu nära där jag bor. Vet någon vad tophastigheten på en sådan är? Är det totalförbjudet att köra dem på mindre allmäna vägar typ 30-50 km? Ska inte göra något förhastat och självklart inte bryta emot lagen, är bara nyfiken. Googlade lite men hittade ingen vidare bra info. Någon som vet?

    Länk till annonsen:

    http://www.blocket.se/ostergotland/L....htm?ca=14&w=1
    Förmodar att du inte har nån form av körkort alls eftersom du undrar...Totalförbjudet.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Förmodar att du inte har nån form av körkort alls eftersom du undrar...Totalförbjudet.
    När det första man frågar är "tophastigheten", så är svaret på frågan ovan sannolikt ja...
    Visar du dig i vår närhet på nåt sånt blir du "omhändertagen". Garanterat.
    100 blås bland ungar och barn uppskattas INTE.
    Ingen fiddykörning längre där vi bor..Konstigt nog...

  4. #4
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Hahaha...ja de undrar jag va de kan bero på....

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Hahaha...ja de undrar jag va de kan bero på....
    Enda stället de får köras på är ju ett väl inhägnat område. Absolut inte i skogen eller liknande pmråde heller.

  6. #6
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Enda stället de får köras på är ju ett väl inhägnat område. Absolut inte i skogen eller liknande pmråde heller.
    Jo jag har ju en liknande själv fast med fyra hjul... fast de e mest lillgrabben som kör den...
    Senast redigerat av Benny intruder den 2015-04-20 klockan 07:33.

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    När det första man frågar är "tophastigheten", så är svaret på frågan ovan sannolikt ja...
    Visar du dig i vår närhet på nåt sånt blir du "omhändertagen". Garanterat.
    100 blås bland ungar och barn uppskattas INTE.
    Ingen fiddykörning längre där vi bor..Konstigt nog...
    Men han snackar ju inte om att åka i 100blås utan frågar bara.Dessutom vill han ej bryta mot lagen säger han.Vad är problemet.??Största problemet är väl att fråga,speciellt på ett forum.

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av hokhok99 Visa inlägg
    Hej,

    Det börjar klia i fingrarna och jag såg nyligen en fiddy 250 cc till salu nära där jag bor. Vet någon vad tophastigheten på en sådan är? Är det totalförbjudet att köra dem på mindre allmäna vägar typ 30-50 km? Ska inte göra något förhastat och självklart inte bryta emot lagen, är bara nyfiken. Googlade lite men hittade ingen vidare bra info. Någon som vet?

    Länk till annonsen:

    http://www.blocket.se/ostergotland/L....htm?ca=14&w=1
    Det är väl som en cross.Åk på bana eller i nått grustag.Om man tänker till så gnäller ej folk heller.Jag åker skoter på gångbanorna på vintern för att komma till leden och har aldrig fått elaka miner då jag tar det väldigt lungt och försiktigt.Finns ju svin som far fram fort och vårdslöst.Och då blir det gnäll och förbud.

  9. #9
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men han snackar ju inte om att åka i 100blås utan frågar bara.Dessutom vill han ej bryta mot lagen säger han.Vad är problemet.??Största problemet är väl att fråga,speciellt på ett forum.
    Eftersom de e en 250..och frågan om Toppfart finns så har troligen densamma inget körkort i alla fall,å utan körkort får man inte köra alls,utom inhägnat område.å eftersom 95% av dom där inte används på inhägnat område utan körs överallt där man inte vill ha dom så blir de lite elaka miner..å jag håller med Lowtech,får jag tag i nån av dom så blir de ett järnspett i framhjulet..inga undantag......

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    .Finns ju svin som far fram fort och vårdslöst.Och då blir det gnäll och förbud.
    Tyvärr så är ju den kategorin extremt övrerepresenterad!
    Utan KK, och sannolikt utan all form av försäkringar om något skulle hända?
    Fiddy brukar inte ens vara registreringsbara och jag förstått rätt?
    Vem tar ansvaret då?
    Vi flyttade ifrån ett område med "ett antal motorburen ungdom", bl a just med såna leksaker...
    Gatan vi nu bor på där kör alla som små helgon, ungarna leker på gatan, spelar innebandy på gatan, inga protester från något håll för här hålls det ordning och alla är med på det!
    Finns en anledning till att en EU-moppe ( dvs i praktiken KK-löst fordon) kostar 2500:-/år i förs när en av mina mc på 500cc/50hk kostar 670:-/år
    Det ena är ett fordon som framförs av KK-lösa (AM-kortet måste man vara útv störd för att missa!) det andra kräver behörighet..

    Gnällig gubbe? Javisst!

Liknande ämnen

  1. MC hjälp!
    Av Quints i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-04-30, 18:09
  2. Hjälp!
    Av Musse i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-09-14, 22:36
  3. Fiddy
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-12-10, 02:26
  4. Det jag har att komma med.. 110cc fiddy
    Av livewire i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 19:41
  5. Fiddy!
    Av Maestro i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 09:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •