Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Psykisk press

  1. #1
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Psykisk press

    Så har jag då besiktigat hojen! U.a som väntat, men ändå när jag står innan inkallelsen genom den skrikiga röda texten som formar mitt regnummer så är det lite..spänt.

    Men nu är det över i alla fall..så, nu blir det åka till 2017..

    de va la gött änna..

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Samma här, fast igår...
    Fick en 1:a för "trasig reflex, bak" då besiktningsmannen inte kunde se något reflekterande i glaset bak på min gamla Suzuki från -84...
    Så för att hålla alla lugna så skaffade jag en lite fyrkantig reflex och klistrade på nummerplåten ist...
    Using Tapatalk

  3. #3
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Krokmark Visa inlägg
    Samma här, fast igår...
    Fick en 1:a för "trasig reflex, bak" då besiktningsmannen inte kunde se något reflekterande i glaset bak på min gamla Suzuki från -84...
    Så för att hålla alla lugna så skaffade jag en lite fyrkantig reflex och klistrade på nummerplåten ist...
    Trodde "extra"relfex bak var för alla hojar, oavsett årsmodell?
    Jag har en liten rund som är en av fästskruvarna till reg-plåten bak. Lite fiffig eftersom jag slipper en stor blaffa till reflex.
    FAst å andra sidan är det ju kanske bra att synas?

    Nästa besiktning får du ju rent papper också efter gjord justering

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379


    Liten bild också

    Tänkte kanske att Besiktningsmannen skulle ha synpunkter på placeringen men han sa inget så..
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #5
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag har också psykisk terror, men inte för hojen. Den ska besiktas senast i maj, men funderar på att göra det precis i början på juni för att flytta fram perioden lite. Där tror jag inte att det är några problem.

    Däremot med min kära 945:a -98 som har gått 68000 mil. Den har inkontinens lite här och där av varierande sort och så har den hudcancer. Tveksamt att den klarar sig.
    /Erik

  6. #6
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Jag har också psykisk terror, men inte för hojen. Den ska besiktas senast i maj, men funderar på att göra det precis i början på juni för att flytta fram perioden lite. Där tror jag inte att det är några problem.

    Däremot med min kära 945:a -98 som har gått 68000 mil. Den har inkontinens lite här och där av varierande sort och så har den hudcancer. Tveksamt att den klarar sig.

    Tråkigt på en bil som knappt är inkörd..
    Jag har en dom gått 42000 som lider av samma som Din..
    Servolja, oljan i bakväxeln samt lite standardläckage mellan motor och låda..
    Men går å går å går..
    Skall skrota den till hösten.. Något du behöver? (som inte omfattar olja)

  7. #7
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Kaross?

    Nä, jag tror att den är bortom räddning. Men den är askul att köra, för den går som ett skållat troll. Har inte kollat vad det är, men troligtvis har slangen till wastegaten lossnat också så jag har obegränsat laddtryck. Man får gasa försiktigt...
    /Erik

  8. #8
    Medlem Postiss avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Sösdala-Skåne
    Inlägg
    68
    Jag undrar hur det går för mig? Hojen är ombyggd till bobber. Sidomonterat baklyse och reg. skylt mm. Dom lär väl ha en del synpunkter. Orkar dock inte återställa den till original nu.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  9. #9
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Vid första besiktning av min GS 2011, kändes det som besiktningsmannen va under press. Vad skulle han kolla mer än lysena å blinkers ? Jag höll han under uppsikt. Vid provkörning, bad jag honom va försiktig med min pärla.
    Jan

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vid första besiktning av min GS 2011, kändes det som besiktningsmannen va under press. Vad skulle han kolla mer än lysena å blinkers ? Jag höll han under uppsikt. Vid provkörning, bad jag honom va försiktig med min pärla.
    Hm.. För några år sedan besiktades hojen i Karlstad. Var lite fundersam ang. mitt lyse. Mitt xenonlyse gillades inte, så det fick jag koppla bort. Innan besiktningen hade ja nollställt gps-funtionen om högsta hastighet.
    Kunde konstatera att 95 uppnåddes på en 50-sträcka.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •