Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Namn på detalj CB400 N

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3

    Namn på detalj CB400 N

    Hej.

    Ny här på forumet. Köpte en Honda CB400N 1981 i höstas som jag skruvat lite med under de senaste månaderna. Är också i färd med att ta körkort för MC så det är mycket nytt just nu..

    Under mitt mekande har jag kunnat konstatera att det mesta på hojen är i gott skick. Har rengjort och bytt packningar i förgasarna, fixat bromsar och lite annat smått. Den går som en klocka och jag är så långt mycket nöjd men har kunnat konstatera att hojen saknar en detalj som jag inte kan namnet på. Det är ett rör som löper under sitsen på vilket bl.a originalblinkers bak ska fästas. Detta "rör" är jag nu på jakt efter men inser att det är svårt att finna då jag inte vet vad det kallas för.


    Är det någon som vet vad dessa kallas på svenska. Kanske någon har tips på var man kan tänkas få tag på det?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Ja, Hej och välkommen till forumet och till hojvärlden..
    Kul med ny hoj, och att greja lite?

    Det där är ju ett praktiskt handtag som i mångt och mycket används bland annat för att enkelt få upp cykeln på centralstödet, men på senare hojar är det ett snabbfäste för packväskor..
    Så det kanske du kan söka på..
    Om inte kan du lugnt luta dig tillbaka, för hjälp är på väg.. Här finns massor med kompetens..

    Lycka till

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3
    Hej och tack så mycket.

    Ja det har varit över förväntan skoj att meka under våren. Har aldrig mekat MC tidigare och är positivt överraskad hur lättåtkomligt och relativt enkelt det varit, hittills kanske jag ska tillägga :-)

    Om jag får tag i "rören" ska jag montera dit originalblinkers och vill ha möjlighet att montera packväskor.

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Ja det är du som är grejen med hoj.. Lätt att komma åt utan att behöva riva ner en halv kaross innan.

    Ett tips kan vara söka delar på eBay.. Där dyker det mesta upp till de flesta hojar och på så sätt kan du identifiera vad du letar efter..

  5. #5
    Det är nog mer en kraschbåge(kominerad sådan) eftersom den finns på båda sidorna.

    Kallas väl för "Bumper Comp" "Rear bumper comp". Hondas artikelnr kan ju också vara bra att ha när man söker den "84102443610"(v.sida då)

    Jag kan väl få tag på en ny sådan, men ingen garanti på att det händer samt att den lär ju då kosta typ närmaren en tusing än en femhundring. Tror mer på ebay. Det måste ju finnas en hel drös med begade delar till CB400.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3
    Tack för Hondas artikelnummer, det hjälpte en hel del.

    Verkar som om jag har ett par på gång. Dels har jag funnit dem på Ebay men då drar det iväg lite men å andra a sidan var de ganska fina. Jag har också hittat en kille på blocket som verkar ha dem men jag har inte fått några bilder ännu. Vill ju inte köpa grisen i säcken, så jag har efterfrågat bilder igen och väntar ett tag till. Köper dem på Ebay annars.

    Stort tack för hjälpen.

Liknande ämnen

  1. Namn på, ja vadå, för MC?
    Av MEHall i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-05, 17:03
  2. Namn?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-04-18, 19:36
  3. Snart byte av detalj.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 12:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •