Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Öronproppar - EARfoon

  1. #1
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176

    Öronproppar - EARfoon

    Jaha, så har man tillslut tröttnat på att öronen ska ställa till det för trivseln på bågen genom ringningar och hörseldomningar. Nu känns det lite som att "kosta vad det kosta vill, bara jag inte sabbar öronen mer".

    Idag 15:30 ska det gjutas formar av öronen för att beställa riktiga MC-hörselskydd! Vi (adara och jag) har bestämt oss för att köpa EARfoon Biker (efter det att Mats med sin enkom positiva recension slutligen övertygat mig) och besöker UMEC på Ångermannagatan 176 för att göra avgjutningarna.

    EARfoon Biker: http://www.earfoon.se/index.php?opti...d=22&Itemid=13
    UMEC AB: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink....erResult=False

    Inte riktigt bestämt mig ännu för vilket filter jag ska välja, får se vad dom säger på plats. Om fyra veckor så blir det antagligen premiärtur för propparna, hoppas jag orkar leva med dom gula skumgummi-pluggarna tills dess. =)

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Är jättenöjd med mina och ångrar mig inte ett dugg att jag kostade på mig dom! Gäller bara att inte slarva bort dom, med tanke på priset.

    Det är en speciell upplevelse när dom gör avgjutningen. Det blir absolut tyst i tio minuter eller så. Kändes lite märkligt när det blev så tyst på MC-mässan, där jag beställde mina. Normalt inte den tystaste miljön....
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det hade jag ingen aning om att det fanns sånt här. Verkar ju vettigt. Försvinner vindbrusljudet från hjälmen helt och hållet?

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det hade jag ingen aning om att det fanns sånt här. Verkar ju vettigt. Försvinner vindbrusljudet från hjälmen helt och hållet?
    Försvinner inte helt, men blir avsevärt bättre. Om du skulle glömma att sätta in dom någon gång får du en chock över hur illa motorn låter och allt vindbrus. Kör alltid med proppar, oavsett hur långt eller kort jag ska åka. Gäller att vara rädd om hörseln!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Vad kostar såna?

  6. #6
    Jag har bytt ut mina vanliga proppar mot storlek S. De kommer längre in i hörselgången och tätar därmed bättre.
    Jan-Olov

  7. #7
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Har jag missat att gemene man faktiskt kan skada hörseln genom att köra normalt med motorcykeln och i lagliga hastigheter?
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  8. #8
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Ja se där har du missat nåt.
    Vet faktiskt inte hur mycket det brusar i laglig fart men nog brusar det alltid,särskilt i öppen hjälm.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Du kommer att bli varse att det är ett oherrans liv i hjälmen. Har kört med öronproppar i någon form sedan ungefär trettio år. Du ska absolut vara rädd om din hörsel. Helt onödigt att skada den i onödan. Förstår inte hur man står ut att köra utan proppar, vilket uppenbarligen de flesta gör. Testa själv och upplev skillnaden....
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Jag får helt enkelt ta och göra det! Trodde detta bara var ett problem för de med sporthojar som kör allt annat än lagligt.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

Liknande ämnen

  1. Öronproppar
    Av Diversion i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 22:29
  2. Öronproppar
    Av Jourtjänst i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-03-22, 19:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •