Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 60

Ämne: Tranresan 2015

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tranresan 28/3 är alltså inställd/ flyttad till annan dag.
    Ove

  2. #32
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tranresan 28/3 är alltså inställd/ flyttad till annan dag.
    Ok, vi är lite tramsiga med vädret, vi som har några mil dit.
    Jan

  3. #33
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    ok, vi hoppas på finare väder till påsk ! Då får det bli en ordentlig tur hoppas jag.

    bokar om så det blir nog MC Mässan i Hstad på Lördag istället !
    kanske några skall dit


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    ok, vi hoppas på finare väder till påsk ! Då får det bli en ordentlig tur hoppas jag.

    bokar om så det blir nog MC Mässan i Hstad på Lördag istället !
    kanske några skall dit
    Enligt vad prognosen visar, så blir det skitväder i nästa vecka fram mot helgen, men det kan ju ändra sig snabbt.
    Tror jag skall ta en tur runt Vänern på söndag. Lite kyligt under morgontimmarna, men senare på dagen lovas ju mellan 5-8 grader. Skall kolla tranorna om de inte har flytt. Det blir då en liten tripp på ca 45 mil.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Enligt vad prognosen visar, så blir det skitväder i nästa vecka fram mot helgen, men det kan ju ändra sig snabbt.
    Tror jag skall ta en tur runt Vänern på söndag. Lite kyligt under morgontimmarna, men senare på dagen lovas ju mellan 5-8 grader. Skall kolla tranorna om de inte har flytt. Det blir då en liten tripp på ca 45 mil.
    I regnet, behöver du tvätta hojen? JA ja, din resa.... Hojta till när du är på gång så kanske jag kan fixa lite varmt inombords.

    Det var ingen räkning igår pga dåligt väder.
    Ove

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    I regnet, behöver du tvätta hojen? JA ja, din resa.... Hojta till när du är på gång så kanske jag kan fixa lite varmt inombords.

    Det var ingen räkning igår pga dåligt väder.
    Ok, jag hör av mig. Flyttar rundturen till Lördag i stället pga. sämre väderutsikter på söndagen.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    OK! Ring en stund före så att jag är hemma. Tranor finns nog för den senaste räkningen blev 15.400.

    Vill samtidigt uppmana alla som har fiskdamm att täcka med nät och även se till att locket på akvarierna norröver ligger på, för jag såg 6 st gråhäger [Ardea cinerea] på väg i plogformation med näbbarna mot norr.
    Ove

  8. #38
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Blev lokal tranresa, bara 2 tranor i varje flock.
    Jan

  9. #39
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    OK! Ring en stund före så att jag är hemma. Tranor finns nog för den senaste räkningen blev 15.400.

    Vill samtidigt uppmana alla som har fiskdamm att täcka med nät och även se till att locket på akvarierna norröver ligger på, för jag såg 6 st gråhäger [Ardea cinerea] på väg i plogformation med näbbarna mot norr.
    Dom flyger ändå på rygg över här hos mig så dom ser inte mina fiskar i dammen ändå...

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ok, jag hör av mig. Flyttar rundturen till Lördag i stället pga. sämre väderutsikter på söndagen.
    Jag gjorde rundturen i dag och kollade även på tranorna. Ca. 50 mil på mätaren. Blev några mil extra eftersom jag snurrade bort mig norr om Hornborgasjön på diverse jättefina hojvägar. Har ganska precis 23 mil hemifrån till Trandansen oavsett jag kör öster eller väster om Vänern. Ove hade ju lovat kaffe, så det kunde man ju bara inte missa.
    Turen började ju i riktning söderut på 45:an. Lite kyligt kanske, men neråt Köpmannebro blev det jäkligt otrevligt ett tag då en kalldimma välde in från Vänern. Neråt Brålanda var det fint solsken. Efter en fika där , så bar det av förbi Lidköping i lite värmande sol. Visst var det många tranor, men de höll sig ganska långt från vägen och de dansade tyvärr inte så mycket. Styrde kosan norrut och som sagt lite bortsnurr på fina hojvägar fram mot Axevalla i ett fortfarande härligt solsken. Oves kaffepanna i Sjötorp lockade. Hemfärden därifrån blev kallare och kallare, för att ha varit kanske 7-8 grader på dagen slutade det med kanske bara någon+.
    Såg kanske 12-13 hojar ute på vägarna, men såg även väldigt många jänkare från 50-60 talet, så jag undrar om det var någon träff neråt Trollhättan.
    För ett antal år sedan var det ju Golf GTI och små ettriga Peugeot som for fram som skållade råttor på vägarna, men nu verkar det vara små Audi och BMV som är skållade.

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2018
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-04-02, 19:50
  2. Tranresan 2017
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2017-03-31, 21:06
  3. TRANRESAN 2016
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2016-04-04, 22:25
  4. TRANRESAN 2011
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 10:12
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •