Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Första glidaren! Behöver CC-hjälp.

  1. #1
    Medlem vickevire89s avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Småland
    Inlägg
    1

    Question Första glidaren! Behöver CC-hjälp.

    Tjena!

    Är också rookie på mc. Tog kortet förra sommaren och köpte en Suzuki sv650s och kört så mycket jag orkat med den. Den är kanon men jag vill som sagt ha en glidare. Jag känner att det är lite mer min stil men nu kommer frågan.

    Räcker en Suzuki VL800 Volusia -04 att åka två på?

    Den väger ca 250 kg. Jag är väll den typen av ungdom som aldrig förstått det där med att farten är rolig utan tycker mer att ljudet och glidandet är det sköna

    Någon som har/haft något liknande som kan berätta?

    / Victor

    FYI: Min suzuki är till salu på blocket:

    http://www.blocket.se/kronoberg/Suzu....htm?ca=21&w=1

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Vet inte, men jag skulle försöka boka en och annan provkörning, först då du vet om den passar dig.

  3. #3
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Tja, allt är relativt. Många skulle hävda att den blir väldigt trött, men förslaget från Per ovan att testa är ju det bästa för att skapa sig en uppfattning om vad Du tycker är tillräckligt och ok för Dig/er.¨

    Lycka till!

  4. #4
    Tycker 800an räcker gott o väl !
    I de stora hela är väl vad ni väger ;-)
    Är ni stora bägge kan de tyckas att en 800a blir trött

  5. #5
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av vickevire89 Visa inlägg
    Tjena!

    Är också rookie på mc. Tog kortet förra sommaren och köpte en Suzuki sv650s och kört så mycket jag orkat med den. Den är kanon men jag vill som sagt ha en glidare. Jag känner att det är lite mer min stil men nu kommer frågan.

    Räcker en Suzuki VL800 Volusia -04 att åka två på?

    Den väger ca 250 kg. Jag är väll den typen av ungdom som aldrig förstått det där med att farten är rolig utan tycker mer att ljudet och glidandet är det sköna

    Någon som har/haft något liknande som kan berätta?

    / Victor

    FYI: Min suzuki är till salu på blocket:

    http://www.blocket.se/kronoberg/Suzu....htm?ca=21&w=1
    Vi glider runt på en 800:a och det funkar fint så länge man inte har bråttom och måste köra om allt som kan tänkas ligga före på vägen.

    /Freddo

  6. #6
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Jag tror du ångrar dig och vill ha en lite större,Hur det än är med bråttom eller inte så Tycker jag personligen att det är bra med lite power även om det inte alltid behövs...Mina tankar om det..jag jämför med min Shadow 750 cc med intrudern 1400 cc...... Shadowen är inte speciellt rolig att åka 2 på..!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    KAnske skulle jag inte ge mig in i debatten, men mitt motto är "Ju mindre desto roligare".

    Jag sitter i 650-träsket men skulle gärna ha en 450;a istället. Det handlar dock inte om glidare utan om offroadstuk för min del. Mindre volym innebär bara att man får roa sig med att växla ibland och det blir lite högre varvtal - men va fan, har man kört 4-pipig 400cc så kan man snacka om varvtal, man vande sig vid det också.
    Ove

  8. #8
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    KAnske skulle jag inte ge mig in i debatten, men mitt motto är "Ju mindre desto roligare".

    Jag sitter i 650-träsket men skulle gärna ha en 450;a istället. Det handlar dock inte om glidare utan om offroadstuk för min del. Mindre volym innebär bara att man får roa sig med att växla ibland och det blir lite högre varvtal - men va fan, har man kört 4-pipig 400cc så kan man snacka om varvtal, man vande sig vid det också.
    glidare som orkar 2 st va de ju här...2 olika saker fast roligt båda två på sitt sätt..
    Senast redigerat av Benny intruder den 2015-03-15 klockan 23:08.

  9. #9
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    En försäljare sa en gång at kubik är kul.Ligger mycket i det när det gäller glidare det behövs en större motor för att kunna just "glida"omkring och få det "rätta" ljudet.Med mindre motorer måste du utnyttja varvtal för att få effekt så det räcker och då blir det lätt smattrigt och irriterande att köra.Enligt min uppfattning så minst 1000 kubik.

  10. #10
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    En försäljare sa en gång at kubik är kul.Ligger mycket i det när det gäller glidare det behövs en större motor för att kunna just "glida"omkring och få det "rätta" ljudet.Med mindre motorer måste du utnyttja varvtal för att få effekt så det räcker och då blir det lätt smattrigt och irriterande att köra.Enligt min uppfattning så minst 1000 kubik.
    Exakt min mening..

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med identifiering
    Av Likstupet i forum Veteran
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-05-01, 21:45
  2. Virago 535 behöver hjälp
    Av Noddan i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-04-21, 16:27
  3. Behöver hjälp med elen vid byte av blinkers.
    Av Roanie i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-04-25, 01:44
  4. MC val, behöver hjälp
    Av Tommy i forum Touring
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 13:58
  5. Behöver lite hjälp med batteriet...
    Av Scarlett i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •