Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Suzuki GS850 G -82

  1. #1
    Medlem Dankens avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Gislaved
    Inlägg
    17

    Suzuki GS850 G -82

    Är det något att ha?
    En polare vill kränga på mig en sån som första hoj. Berätta gärna brister osv. Han ska ha 10000:- är det ett rimligt pris för en så gammal hoj? Har tyvärr inte sett bilder men han säger att den ska vara i bra skick, endast nån tankmätare och "strömbrytare" på vänster sida som behöver fixas.

    Besiktad till mitten av Maj detta år (2015)

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Kolla mil och skick, samt lyssna på hur den går så det inte rasslar och har sig.

    Såg en lågmilare på blocket för ett tag sen som var ruskigt fin, som låg på 12' så det kan väl kanske vara rimligt om som sagt skicket är ok och att funktionen är ofelbar..

    Vet dessvärre inte så mycket om karaktären på just denna men antar att det är en ganska tung gammal hoj likvärdig gammal CB och liknande

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Danken Visa inlägg
    Är det något att ha?
    En polare vill kränga på mig en sån som första hoj. Berätta gärna brister osv. Han ska ha 10000:- är det ett rimligt pris för en så gammal hoj? Har tyvärr inte sett bilder men han säger att den ska vara i bra skick, endast nån tankmätare och "strömbrytare" på vänster sida som behöver fixas.

    Besiktad till mitten av Maj detta år (2015)
    Jag hade en 850 Gs för flera år sedan. En ganska pigg och stadig hoj som väl väger ca 250 kg. Jag hade ganska grovmönstrade däck på den och körde en hel del grusväg med den.
    Det enda jag hade lite problem med var att det var brytartändning på den, som ändrade sig ibland. Skulle kanske bytt skruvarna. Om den är felfri och allt funkar så är nog priset bra.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Danken Visa inlägg
    Är det något att ha?
    En polare vill kränga på mig en sån som första hoj. Berätta gärna brister osv. Han ska ha 10000:- är det ett rimligt pris för en så gammal hoj? Har tyvärr inte sett bilder men han säger att den ska vara i bra skick, endast nån tankmätare och "strömbrytare" på vänster sida som behöver fixas.

    Besiktad till mitten av Maj detta år (2015)
    Tankmätare? Är det bensinkranen som är paj eller slangarna till den som är otäta? Lät att byta slangar och kran. Var sitter den krånglande strömbrytaren? Kan vara en knepig grej om det är huvudreglaget som menas.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    På min GS1100G -84 sitter det en tankmätare på iaf, i tunneln mot ramen.
    Kontakterna brukar åka ur, kan vara så enkelt.
    Stadiga hojar helt klart men ska vara riktiga slitvargar som bara går...
    Kolla vilken strömbrytare som krånglar, kan vara svårt att fixa reservdelar.
    Kolla med MC-shopen i Karlstad, han har det mesta till Suzuki eller Z1 Enterprises, de har mycket till gamla japanare.
    Using Tapatalk

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    No1 Kolla så hojen laddar batteriet!
    Ofta fel på likriktaren. Har man då kört med trasig likriktare så är även generatorlindningar kass.

Liknande ämnen

  1. GS850 start strul
    Av Jsson i forum Mekhörnan
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2019-01-13, 20:59
  2. stator skillnad suzuki gs850?
    Av Suzuki Lusen i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-05-17, 09:41
  3. Suzuki GS 750 L 82
    Av GOJ i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-06-17, 20:56
  4. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  5. Suzuki GS 500
    Av MagnusD i forum Veteran
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 06:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •