Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Bromsledning

  1. #1
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Bromsledning

    Hej!
    Någon som vet vart man kan beställa bromsledningar till Mc i Göteborg eller Sverige?
    Har hittat på en ibej för en billig penning, men frakten är nog beräknad för en tanks..

    Tack..

  2. #2
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Hej!
    Någon som vet vart man kan beställa bromsledningar till Mc i Göteborg eller Sverige?
    Har hittat på en ibej för en billig penning, men frakten är nog beräknad för en tanks..

    Tack..
    kan det vara Broms rör du menar ? annars finns de ju stålomspunna slangar nästan varsom helst på Hoj-butiker.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    kan det vara Broms rör du menar ? annars finns de ju stålomspunna slangar nästan varsom helst på Hoj-butiker.

    Är det broms"rör" har alla bilreservdelsbutiker det i en mängd längder..
    Är det broms"slangar" som avses har jag köpt några omgångar hos S-racing. Stort sortiment bra priser och nu fick de textreklam....

  4. #4
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Hittar du inte hos S-Racing eller på Ebay så kan du åka ut till http://www.hydroscand.se/ och tala med dem. Så gör de bromsledningar efter dina önskemål. Kostar "några" hundralappar (400-500-600 kr? minns inte....)

    Been there, done that!

    Bytte min lite uttöjda och lätt svampiga originalslang (fram) på min gamla TMax mot stålomspunnen. Stor skillnad.

    Men din trajja har väl redan stålomspunna slangar...?
    Senast redigerat av TMax500 den 2015-03-08 klockan 11:28.

  5. #5
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Tjänare!
    Tack alla för svar!
    Ledsen att jag var lite otydlig.

    Triumph speedmaster har en bromsledning (bromsrör ) bak mellan bromscylindern och bromsljuskontakten, sedan slang.
    Det är denna ledning som jag avser.

    Tänkte mig kanske något liknande hydroscand fast för rör?

  6. #6
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Har du frågat på Johans Mc? Säkerligen högre pris än på Ebay, å andra sidan ingen fraktkostnad. (Om du åker till Hisingen själv och köper prylen. Fast det kostar ju också... Inget är gratis! )

  7. #7
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Har du frågat på Johans Mc? Säkerligen högre pris än på Ebay, å andra sidan ingen fraktkostnad. (Om du åker till Hisingen själv och köper prylen. Fast det kostar ju också... Inget är gratis! )
    Nä, får ta ett snack med dem.
    Klart att inget är gratis, men köper man nytt så vet man ju i alla fall att det är nytt och funktionsdugligt. Ebay kan ju vara vilket skick som helst. Plus att frakten i detta fallet blir sjuk pga det kinkiga formatet på ledningen..

  8. #8

  9. #9
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Nja..den verkar ju vara trådlös!? :-o
    Bara skoja! Precis den är det och nu vet jag var jag skall beställa den (när jag får ordning på mitt @£4\}-vla tändningproblem)

    Tackar LowTech!!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Nja..den verkar ju vara trådlös!? :-o
    Bara skoja! Precis den är det och nu vet jag var jag skall beställa den (när jag får ordning på mitt @£4\}-vla tändningproblem)

    Tackar LowTech!!
    Nog bör du kunna få den som "piratdel" lokalt för mindre än 600 svenska pesetas??? (£55:-)

    Allt beror ju på hur banjokopplingarna ser ut och vilka dim de har.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •