Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 54

Ämne: VÅRSTART 2015

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Några råd till er från en gammelman, som varit med ett tag. Speciellt riktat till er som inte körde så länge in på hösten eller inte har kört så mycket.
    Utgår från att hojen är i ordning.
    Det första ni skall göra är ju att tänka: Ta´t lugnt!!!!! Finns ju inget roligare än att vrida gasrullen och känna axxet. NI ÄR ROSTIGA som förare. Det tar många mil innan ni kommit tillbaka till den trafikform ni hade då ni ställde ner hojen. Ändå värre är det om ni köpt en ny hoj. Ni har blivit lite äldre och kanske tyngre och kanske reaktionen inte hänger med riktigt förrän ni fått köra ett tag.
    Ni har ju sett FRAM MOT DEN FÖRSTA TUREN, så nu skall det åkas. LIVSFARLIGT. Tänk på de andra trafikanterna som inte sett en mc på hela vintern, som då kanske reagerar lite oväntat.
    Som sagt, TA DET FÖRSIKTIGT i början så kanske du också får en trevlig sommar!!!!!!!!!!

    Med tanke på väderleksutsikterna, så kommer nog många ut på vägarna till helgen.
    Rätt.Finns många som är ringrostiga.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Glöm inte lastbilarna för vi är bara en liten fläck i deras backspeglar !!!
    Fluga eller fläck.Vi ser er

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Fluga eller fläck.Vi ser er
    Har nog upplevt att det inte är den tunga trefiken som är farligast
    Vill även komma med en annan uppmaning och det är dessa jäkla vänstersvängar, stanna för fasen inte vid mittlinjen om det är trafik bakom dig. Stillastående så syns du inte.
    En mcförare stannade vid mittlinjen för att vänta på ett möte. Då blir han omkörd av en bilist, som då med minsta möjliga marginal hann svänga in före den mötande.
    En annan fundering, när det gäller de moderna LED-blinkersen. Syns de loka bra som den vanliga typen med gul 5x5 cm stort glas?
    Senast redigerat av Olle Å den 2015-03-06 klockan 09:44.

  4. #14
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har nog upplevt att det inte är den tunga trefiken som är farligast
    Vill även komma med en annan uppmaning och det är dessa jäkla vänstersvängar, stanna för fasen inte vid mittlinjen om det är trafik bakom dig. Stillastående så syns du inte.
    En mcförare stannade vid mittlinjen för att vänta på ett möte. Då blir han omkörd av en bilist, som då med minsta möjliga marginal hann svänga in före den mötande.
    En annan fundering, när det gäller de moderna LED-blinkersen. Syns de loka bra som den vanliga typen med gul 5x5 cm stort glas?
    I spanien för X antal år sen när jag körde omkring där, fick man ju inte stanna vid mitten innan vänstersväng,(bötesbelagt)utan måste köra in till vägkanten och vänta tills de blir fritt för att köra över och göra vänstersväng..LEDblinkersen syns i alla fall inte lika bra på min,men jag tycker det är svårt att se alla blinkers Dagtid,kvällstid syns ju båda tillräckligt..Tycker jag i alla fall.!

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har nog upplevt att det inte är den tunga trefiken som är farligast
    Vill även komma med en annan uppmaning och det är dessa jäkla vänstersvängar, stanna för fasen inte vid mittlinjen om det är trafik bakom dig. Stillastående så syns du inte.
    En mcförare stannade vid mittlinjen för att vänta på ett möte. Då blir han omkörd av en bilist, som då med minsta möjliga marginal hann svänga in före den mötande.
    En annan fundering, när det gäller de moderna LED-blinkersen. Syns de loka bra som den vanliga typen med gul 5x5 cm stort glas?
    Håller med.Vänstersväng är livsfarligt.Det gäller att se upp.Finns bra och dåliga Led blinkers.Dom jag har lyser bättre än vanliga.Oftast dom som är dåliga är nått billigt krafs.Jag har bara köpt led som varit orginaltillbehör och dom är ju utprovade.En fördel är ju om man andvänder blinkersen med,är ju bedrövligt dåligt med det.

  6. #16
    Jag struntar i om det är mini eller original så jag monterade en sådan här i mina blinkers http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysn...D-lampa-44263/ . lyser jättebra och väldigt tydliga.
    Jan-Olov

  7. #17
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Fluga eller fläck.Vi ser er
    Skitprat, yrkeschaufförer är nog dom sämsta som finns på vägarna, dom ser fan i mej ingenting!
    Dom bara tror att dom är bäst!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Skitprat, yrkeschaufförer är nog dom sämsta som finns på vägarna, dom ser fan i mej ingenting!
    Dom bara tror att dom är bäst!
    Tänker inte ens disskutera

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Skitprat, yrkeschaufförer är nog dom sämsta som finns på vägarna, dom ser fan i mej ingenting!
    Dom bara tror att dom är bäst!
    Tror inte du skall döma ut en hel yrkeskår. Jag har den uppfattningen att det är de utlandsreggade bilarna som kör sämst. Vet att det förekommer chaffisar som inte har giltiga körkort och därmed sämre utbildning. Och det här med att de i många fall inte har någon bostad i Sverige utan får bo och leva i bilen. Inte kul.

  10. #20
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Skitprat, yrkeschaufförer är nog dom sämsta som finns på vägarna, dom ser fan i mej ingenting!
    Dom bara tror att dom är bäst!
    Tur att det finns åtminstone 1 hojåkare här som kör prickfritt då,och som kan lära oss andra hur man ska göra för att vi ska trivas på vägen..Konstigt nog va det en Hojåkare som fick mig att krocka min Lastbil emot ett träd.. Hahaha...!

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-03-27, 18:05
  2. God Jul 2015
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 21:57
  3. Min motorcykelresa 2015.
    Av Ducati91 i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-11-13, 22:29
  4. Fototävling 2015
    Av pewa i forum Tävlingar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-05, 10:47
  5. KTM Freeride E 2015
    Av Kapten Miki i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-24, 16:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •