Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 54

Ämne: VÅRSTART 2015

  1. #31
    Medlem roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Östra Aros
    Inlägg
    22
    Torra fina vägar här, med ett aber, sanslöst med grus, ställer in ett tag med premiären.

  2. #32
    Medlem Allan Ks avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Åland
    Inlägg
    110
    I söndags hade vi 13 grader o torra vägar. Nu är det igen minus på nätterna så man vill inte ta hojen till jobbet ännu.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av roggie_49 Visa inlägg
    Torra fina vägar här, med ett aber, sanslöst med grus, ställer in ett tag med premiären.
    Fina vägar här också , men likaledes en massa grus här och var. Fick en fin långsladd igår. Jag har grova däck på hojen, så den 'är väl inte så känslig som de med nästan släta däck.
    Verkar som om de flesta inte vill köra då det är under 10+ Om man vill det , så krävs det ju lite extra utrustning i form av varmare kläder och stövlar och handskar

  4. #34
    Medlem roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Östra Aros
    Inlägg
    22
    Så där då, batteriet laddat, i med startnyckeln, ut med choken, tryck på startknappen
    och där startade den som den skulle.
    Sa jag att den har stått ute hela vintern..

  5. #35
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag tycker inte att man kan vänta till vägarna är sopade, 15 maj eller något. Hojen ramlar ju inte för man kör i lösgrus. Bara man är försiktig i vägkors å grussträngar går det bra.
    Jan

  6. #36
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag tycker inte att man kan vänta till vägarna är sopade, 15 maj eller något. Hojen ramlar ju inte för man kör i lösgrus. Bara man är försiktig i vägkors å grussträngar går det bra.
    precis.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  7. #37
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Körde en liten runda runt staden idag. Avslutade vid affären för att handla och höll på att bli påkörd av en kvinna i sin bil som hon redan börjat rulla ut från p-platsen med, samtidigt som hon fipplade med säkerhetsbältet. Varför i hela fridens namn kopplar man inte säkerhetsbältet INNAN man startar bilen?! Trött på bilar som driver omkring på p-platsen som om dom vore förarlösa. Själv höll jag mig till höger medan hon kom från vänster.
    Annars var det en härlig åktur, med mycket fina vyer och havsluft.

  8. #38
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag tycker inte att man kan vänta till vägarna är sopade, 15 maj eller något. Hojen ramlar ju inte för man kör i lösgrus. Bara man är försiktig i vägkors å grussträngar går det bra.
    Helt rätt.Men jag vill ej ha stenskott och massa damm på min hoj därför väntar jag liteMen det är jag det.

  9. #39
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Helt rätt.Men jag vill ej ha stenskott och massa damm på min hoj därför väntar jag liteMen det är jag det.
    Hojar är till för att köras med, inte att glo på.
    Jan

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hojar är till för att köras med, inte att glo på.
    Håller med dig Räven. Har man som jag hittat en hoj man trivs med och inte tycker att det är någon idé att byta, utan räknar med att behålla den i många år, så struntar man i lite repor osv. Tror man har lite roligare när man inte behöver tänka på varje stenskott eller mygga som träffar hojen. Om man ramlar , som jag gör ibland, så spelar det ju ingen roll för det är bara att köra igen och glad ut. Därför har en del andra liksom jag möjlighet att köra året runt utan att behöva skylla på att hojen kanske tar stryk. Det gör den, men vi har det mycket roligare. Lite grus på vägen spelar inte någon större roll, men det blir värre då både turister och myggen kommer. Kör hellre skitvägar än låter hojen stå.
    Som sagt tidigare, det behövs många mil på vårkanten innan du hittat den form du hade i höstas då du ställde ner hojen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-03-27, 18:05
  2. God Jul 2015
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 21:57
  3. Min motorcykelresa 2015.
    Av Ducati91 i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-11-13, 22:29
  4. Fototävling 2015
    Av pewa i forum Tävlingar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-05, 10:47
  5. KTM Freeride E 2015
    Av Kapten Miki i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-24, 16:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •