Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Luftfilter original?

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Mina KN filter har funkat på alla hojar jag har ägt iallafall !
    Har även på ena bilen
    Klart det funkar. Ljudet brukar ju göra att man upplever/tror att det går bättre.Har det själv före turbon på Pickisen bara för att det går att tvätta när man kört i dyhål.INTE bra att sätta kn på en hoj utan mappning.

  2. #12
    Mina sitter i orginal burkarna så någon ljud förändring har jag inte upplevt !
    Byter man bara filter behövs väl ingen mappning

  3. #13
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Mina sitter i orginal burkarna så någon ljud förändring har jag inte upplevt !
    Byter man bara filter behövs väl ingen mappning
    De där e lite lurigt de...provade ett helt öppet KN på EU- Moppen men den blev väldigt kinkig..men i originalburken borde de funka tycker jag,de finns ju en strypning på luften från fabrik...( dom där speciella gummigrejerna som sitter i sugsidan på burken ) kan ha fel där...Rätta mig om ni önskar.

  4. #14
    Nu är det ju lite annan kvalite på "skumgummit" på EN500 än på kråssarna. Den torde duga gott att bara tvätta och olja in den.

    Ang öppet filter......fick lära mig av en som utbildat folk på dynojetbänk. Han berättade att det är normalt inga problem att montera öppet system eller öppet luftfilter. Dom flesta klarar av det alldeles utmärkt(dock, finns några hojar som inte fixar avgasbyte). När man byter båda, då måste man åtgärda luft/bränsleblandningen.

    Hursom helst, ett KN-filter till EN500:an går på cirka 600 spänn. Finns ingen anledning att byta till ett sånt eftersom det gamla går att tvätta.....

    Min reskompis(som jag reser med till skumma länder) har haft sitt KN filter i cirka 10-12,000 mil. Hojen har nu gått 14´....och den tuffar på finfint ännu.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Nu är det ju lite annan kvalite på "skumgummit" på EN500 än på kråssarna. Den torde duga gott att bara tvätta och olja in den.

    Ang öppet filter......fick lära mig av en som utbildat folk på dynojetbänk. Han berättade att det är normalt inga problem att montera öppet system eller öppet luftfilter. Dom flesta klarar av det alldeles utmärkt(dock, finns några hojar som inte fixar avgasbyte). När man byter båda, då måste man åtgärda luft/bränsleblandningen.

    Hursom helst, ett KN-filter till EN500:an går på cirka 600 spänn. Finns ingen anledning att byta till ett sånt eftersom det gamla går att tvätta.....

    Min reskompis(som jag reser med till skumma länder) har haft sitt KN filter i cirka 10-12,000 mil. Hojen har nu gått 14´....och den tuffar på finfint ännu.
    Jag vill ju helst ha original filter men sen var jag osäker om mitt går och tvätta?
    Vi har ingen kawasaki återförsäljare här i stan vad jag vet och vet inte riktigt från vilken sida jag ska beställa. Men som sagt mitt gamla är inte förstört så det är bara till och tvätta det på ett sätt som inte förstör filtret

  6. #16
    Om du laddar ner servicebok till din här(bläddra ner till EN500, 8,76mb)
    http://www.pdfmotomanual.com/index.p...=1815&lang=ENG

    Blädddra sen in i PDF till kapitel 2-18 så ser du hur man tvättar den...

    Det man definitivt inte ska göra är att blåsa dom med tryckluft. Gissar att det sitter en och annat förstört KN-filter i hojar när dom blåst sönder dom?

Liknande ämnen

  1. Svar: 81
    Senaste inlägg: 2023-04-13, 19:19
  2. Original skärm eller inte?
    Av Robin86 i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-02-03, 19:33
  3. Montera smalare däck än original?
    Av mirrisen i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 16:51
  4. K&N Luftfilter
    Av triumphtobbe i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 08:35
  5. Original instrumentpanel?
    Av Mc-Bosse i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 15:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •