Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Bara jag som är åkrädd?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Bara jag som är åkrädd?

    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Citat Ursprungligen postat av Ogre
    Det är svårt att åka bak, dessutom är det jobbigt att ha någon som kan köra hoj bak, eftersom en som kan köra liksom inte är synkad på samma sätt.
    Det känns ganska väl även om personen bakom bara lutar lite "fel".. Nog lättare på stora touring-hojar, en sporthoj är ju bäst ensam, på alla sätt och vis.
    När frugan åker med så märker jag inte att hon sitter bakom, dels så är hon inte så stor och sen är hon väldigt följsam, hon bara hänger med så att säga.
    En van åkare med andra ord!
    Turas ni om att köra eller sitter hon nöjd där bak?

    Det läskiga är precis det ni andra skrivit, att man inte har någon kontroll. Man blir ännu mer utsatt än man redan är som mc-åkare. Skjutsa går bättre, kan vara lite konstigt i skarpa kurvor att ha extra tyng bak men annars märker man det inte, inte då jag i alla fall.

  2. #12
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Bara jag som är åkrädd?

    det är lite läskigt om man åker med någon man inte riktigt känner, annars tycker jag det kan vara rätt skönt!

  3. #13
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Bara jag som är åkrädd?

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Citat Ursprungligen postat av Ogre
    Det är svårt att åka bak, dessutom är det jobbigt att ha någon som kan köra hoj bak, eftersom en som kan köra liksom inte är synkad på samma sätt.
    Det känns ganska väl även om personen bakom bara lutar lite "fel".. Nog lättare på stora touring-hojar, en sporthoj är ju bäst ensam, på alla sätt och vis.
    Det är bara jag som kör, frugan har inget körkort.

    När frugan åker med så märker jag inte att hon sitter bakom, dels så är hon inte så stor och sen är hon väldigt följsam, hon bara hänger med så att säga.
    En van åkare med andra ord!
    Turas ni om att köra eller sitter hon nöjd där bak?

    Det läskiga är precis det ni andra skrivit, att man inte har någon kontroll. Man blir ännu mer utsatt än man redan är som mc-åkare. Skjutsa går bättre, kan vara lite konstigt i skarpa kurvor att ha extra tyng bak men annars märker man det inte, inte då jag i alla fall.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #14
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Bara jag som är åkrädd?

    Gibson, du missade att skriva dit nått, blev bara ett citat

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Bara jag som är åkrädd?

    Jag körde förbi en man idag som hade sitt barn bak på hojen i nån form av sele. barnet hade hjälm och riktiga kläder och satt fast i nån grej som höll den kvar antar jag ;D

    Det såg väldigt roligt ut, lika bra att skjutsa innan ungen blir åkrädd som oss övriga här inne ;D

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162

    SV: Bara jag som är åkrädd?

    Jag vill inte sitta bak, men frugan ville köra också, så vi köpte hoj till henne med. Nu är det dubbelt så kul att köra, när man kan dela upplevelser med varandra.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Norra Stockholm
    Inlägg
    3

    SV: Bara jag som är åkrädd?

    Jag förstår precis vad du menar, gubben köpte hoj och jag skulle åka med. Det gick bra en vecka sen köpte jag en egen. Vi har så olika körsätt så det funkade inte. Kanske beror det på att jag har haft hoj själv för 15 år sen och vet hur jag vill köra och han har sin stil. Nu har vi var sin hoj och dubbelt så roligt.

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Bara jag som är åkrädd?

    …och så tror jag nog att när man väl börjat köra så vet man vad man själv klarar av och litar liksom inte på den andre, då föredrar man nog att köra framför att åka bakpå.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Norra Stockholm
    Inlägg
    3

    SV: Bara jag som är åkrädd?

    Instämmer med Katarina

  10. #20

    SV: Bara jag som är åkrädd?

    Instämmer jag också. Har man en gång börjat köra själv tror jag de flesta föredrar det framför att åka. Själv ser jag ingen direkt tjusning i att åka och förstår inte hur vissa(ofta damer) pallar att åka flera hundra mil bakpå gubbens hoj.. de kan aldrig ha upplevt friheten av att köra själv :-\
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Hi hi, bara ca 4,6 kvar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 07:02
  2. Den bara dog...
    Av Vallejos i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 20:31
  3. Ritsch! sa det bara...
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 20:23
  4. 350 mil bara??
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 10:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •