Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Harley-Davidson Fat Bob 2013

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116

    Harley-Davidson Fat Bob 2013

    Lite bilder på min Fat Bob som jag köpte ny åt mig själv i 30 års present sommaren 2013. Enda årsmodellen med den större 103 kubiktums motorn som fortfarande har det äldre utseendet (enligt mitt tycke snyggare). Hade en Honda Hornet 900 innan och var förvisso nöjd med den med men gillade utseendet, ljudet och karaktären på denna och kände att jag ville prova på en HD. De flesta av mina kompisar kör sporthojar och jag var därmed inte så sugen på att köpa något som begränsade körningen för mycket.

    Provkörde massa olika hojar innan jag slog till. Tyckte denna kändes enkel och smidig att köra för sin storlek och dessutom skrapar det inte i med en gång när man lägger den ner. Dubbla skivor fram vilket annars är relativt ovanligt på HD. Inget effektmonster men bra med bottenvrid.

    Den är helt original bortsett från att jag har satt på rökfärgade blinkers, bättre flödande avgassystem och luftfilter samt låtit mappa hojen efter dessa. Detta gjorde en hel del både vad gäller effekt och vrid jämfört med original, klart märkbar skillnad. Avgassystemet jag har låter mer än original men det är främst en djupare och kraftigare ton, inte öronbedövande högt eller skärande som det ibland kan bli när man kör med raka rör.

    På det stora hela är jag mycket nöjd och har hittills inte haft några större bekymmer. Kört drygt 1000 mil med den och den är fortfarande som ny.








  2. #2
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Snygg hoj!
    Fat Bob är en av mina favoriter när det gäller HD.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  3. #3
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    [QUOTE=Delerium;100090]Lite bilder på min Fat Bob som jag köpte ny åt mig själv i 30 års present sommaren 2013. Enda årsmodellen med den större 103 kubiktums motorn som fortfarande har det äldre utseendet (enligt mitt tycke snyggare). Hade en Honda Hornet 900 innan och var förvisso nöjd med den med men gillade utseendet, ljudet och karaktären på denna och kände att jag ville prova på en HD. De flesta av mina kompisar kör sporthojar och jag var därmed inte så sugen på att köpa något som begränsade körningen för mycket.

    Provkörde massa olika hojar innan jag slog till. Tyckte denna kändes enkel och smidig att köra för sin storlek och dessutom skrapar det inte i med en gång när man lägger den ner. Dubbla skivor fram vilket annars är relativt ovanligt på HD. Inget effektmonster men bra med bottenvrid.

    Den är helt original bortsett från att jag har satt på rökfärgade blinkers, bättre flödande avgassystem och luftfilter samt låtit mappa hojen efter dessa. Detta gjorde en hel del både vad gäller effekt och vrid jämfört med original, klart märkbar skillnad. Avgassystemet jag har låter mer än original men det är främst en djupare och kraftigare ton, inte öronbedövande högt eller skärande som det ibland kan bli när man kör med raka rör.

    På det stora hela är jag mycket nöjd och har hittills inte haft några större bekymmer. Kört drygt 1000 mil med den och den är fortfarande som ny.




    Kan inte just nåt om HD men den gillar jag stuket på..! Snygg.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Man tackar. Var faktiskt ute och tog en sväng nu i eftermiddags, svårt att hålla sig

  5. #5
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    En otroligt snygg HD modell, brukar klämma lite extra på den när dom finns inne hos den lokala handlaren
    Don't grow up, it's a trap!

  6. #6
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    fin fat bob


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Tackar. De två nedersta bilderna är från i söndags (22 februari). Årets första tur. Blev en sväng till Marstrand. Lite småkallt fortfarande men det går mot bättre tider. Såg att de var ute och sopade bort grus från vägarna igår.

  8. #8
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Skulle jag också skaffa om jag skulle köra HD, dock tycker jag inte om bakljuset direkt. Det ser ut som nått de hade över på hyllan när de designade den.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Ganska många som byter ut bakljuset men själv så gillar jag det som det är. På 2014 års modell ändrades bakskärmen och bakljuset samt en hel del andra smådetaljer rent utseendemässigt. Faller inte mig i smaken men man tycker olika.


  10. #10
    Snygg hoj. Med en rejäl fairing skulle en sån funka fint för långtouring. Gärna fotplattor också.

Liknande ämnen

  1. Harley Davidson Fat Bob
    Av Markus i forum Min hoj
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-12-28, 03:43
  2. Harley Davidson 750 -2014-
    Av Knarr i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-11-12, 17:12
  3. Harley-Davidson SC3 Adventure
    Av rolfmm i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 12:31
  4. Hur en Harley Davidson V-Rod tillverkas
    Av Mc-Bosse i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 11:12
  5. Harley Davidson XR1200 till produktion!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 17:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •