Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 110

Ämne: Transportstyrelsen föreslår ändringar av manöverprov för motorcykel

  1. #21
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vi gör väl som humlorna. De skall inte kunna flyga, men det vet de inte om, så de flyger ändå
    Du har rätt efternamn Olle. Du kan flyga
    Jan

  2. #22
    Personligen tycker jag vid körkorts tagning ska det ingå 1 timmes med åkning i en längtradare på 60 ton !
    Personligen tror jag många skulle bli livrädda o se hur bilister mc folk beter sig runt dessa fordon

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Personligen tycker jag vid körkorts tagning ska det ingå 1 timmes med åkning i en längtradare på 60 ton !
    Personligen tror jag många skulle bli livrädda o se hur bilister mc folk beter sig runt dessa fordon
    Varför inte låda det vara obligatoriskt att kolla på YOU TUBE där man får se filmer från Russian Roads.

  4. #24
    ??? Gör dom inte det nu för tiden iomed dom testar själva många om det är sant eller inte ;-)

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    ??? Gör dom inte det nu för tiden iomed dom testar själva många om det är sant eller inte ;-)
    Verkar faktiskt som om många tagit intryck från You Tube när man ser dem i trafiken.

    En del verkar ha ett valspråk. Jag skull hämta en motor till en bil i Dalsland. Körde en Niva 4-wd med släp. mötte en farbror i en kurva med backkrön på min sida av vägen. Bara ett litet dike på insidan, så det var ju bara att vrida ner ekipaget och köra upp lite längre fram. jag beskrev bilen då jag kom fram och då fick jag höra detta Den farbrorn resonerar så här: Mötte jag inte någon här igår, så varför skulle jag möta någon i dag?

  6. #26
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkar faktiskt som om många tagit intryck från You Tube när man ser dem i trafiken.

    En del verkar ha ett valspråk. Jag skull hämta en motor till en bil i Dalsland. Körde en Niva 4-wd med släp. mötte en farbror i en kurva med backkrön på min sida av vägen. Bara ett litet dike på insidan, så det var ju bara att vrida ner ekipaget och köra upp lite längre fram. jag beskrev bilen då jag kom fram och då fick jag höra detta Den farbrorn resonerar så här: Mötte jag inte någon här igår, så varför skulle jag möta någon i dag?
    Sånt händer även när man kör hoj. Bara att hoppas att diket är körbart.
    Jan

  7. #27
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkar faktiskt som om många tagit intryck från You Tube när man ser dem i trafiken.

    En del verkar ha ett valspråk. Jag skull hämta en motor till en bil i Dalsland. Körde en Niva 4-wd med släp. mötte en farbror i en kurva med backkrön på min sida av vägen. Bara ett litet dike på insidan, så det var ju bara att vrida ner ekipaget och köra upp lite längre fram. jag beskrev bilen då jag kom fram och då fick jag höra detta Den farbrorn resonerar så här: Mötte jag inte någon här igår, så varför skulle jag möta någon i dag?

    Skön attityd... körade han upp med häst och vagn?
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  8. #28
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Personligen tycker jag vid körkorts tagning ska det ingå 1 timmes med åkning i en längtradare på 60 ton !
    Personligen tror jag många skulle bli livrädda o se hur bilister mc folk beter sig runt dessa fordon
    Låter som en bra ide, har alltid haft en lust att lära mig kunna köra samtidigt som jag.
    Tittar på film
    Surfar
    Läser bok / tidning
    Fötterna på ratten

    Även varför man måste köra om man kör 2 km fortare än framförvarande.
    Byta fil utan hänsyn.

    Är kunskap som jag saknar men gärna vill ha.

  9. #29
    Låter som du är en av problemen Cy2 !
    Dom saker du räkna upp är ju så vanligt i våran bransch eller inte

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Låter som en bra ide, har alltid haft en lust att lära mig kunna köra samtidigt som jag.
    Tittar på film
    Surfar
    Läser bok / tidning
    Fötterna på ratten

    Även varför man måste köra om man kör 2 km fortare än framförvarande.
    Byta fil utan hänsyn.

    Är kunskap som jag saknar men gärna vill ha.
    Håller ju inte direkt med dig. Dom flesta långtradarchaufförer visar väldigt mycket hänsyn och kör omdömesgillt till skillnad mot bilförarkollektivet.
    Det enda jag ibland ifrågasätter är näst sista punkten där en långtradare får för sig att han absolut måste köra om framförvarande långtradare som kör 75 km/h. Har varit med flera gånger sista tiden där en omkörande långtradare blockerar hela vänsterfilen på två/ett väg i två km för att ta sig förbi en annan långtradare. Måste dock tillägga att samtliga av dessa långtradare var utlandsregistrerade.

Liknande ämnen

  1. Köp av motorcykel
    Av Lunkish i forum Street
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-13, 19:20
  2. Manöverprov, film
    Av Grusbusen i forum MC-kort
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-07-14, 20:41
  3. transportstyrelsen
    Av engström67 i forum Off topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-02-07, 23:23
  4. Transportstyrelsen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 13:31
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 23:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •