Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 101 till 110 av 110

Ämne: Transportstyrelsen föreslår ändringar av manöverprov för motorcykel

  1. #101
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Haha, den här lilla terriern fick ett utbrott igen bara
    Jag ska ta tillvara på varenda härlig höstdag och njuta av varje mil som rullar förbi under däcken. Och tippar jag hojen i garaget så är det inte hela världen för det är MIN och den är gammal och sliten redan
    Rätt attityd! Kör och må bra.

    Att man tappar en hoj gör väldigt lite bara man inte skadar sig - det blir kanske lite repor och lite reparation. En hoj är bara metall och plast så det går alltid att fixa till när det behövs...
    Ove

  2. #102
    Det är nog inte så ovanligt att tappa en hoj heller. Jag har gjort det en gång trots 183 cm och 85 kg. Dessutom en väldigt låg hoj. Men glömmer man fälla ner stödet då man parkerar kan det lätt bli så. Som tur är så kan man ju glädja "mister perfect" på det sättet och ge honom en stund av glädje i sitt annars så perfekta hojliv.

  3. #103
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Trailrider Visa inlägg


    När jag tidigare skrev om sadelhöjd (80-90 cm) och korta personer så hade jag fel enligt dig. Din man som är 1.60 cm skrattade tydligen också så det stod härliga till. Nu skriver du att ingen med denna längd köper en Yamaha Teneré som har 87 cm i sadelhöjd, inte ens om man sätter på en sänkningssats. Tidigare var det ju inga problem alls utan det var jag som hade fel, så hur ska ni ha det egentligen?
    Du är för rolig du. Min man har kört mina mc, en är hög men han fixar det och har inte heller vält nån. Än.
    Han hoppar upp och kör med dotterns Yamaha DT50 R, visst det är en hög moppe men inga problem med den heller. Nej, jag tycker inte att kortvuxna skulle ha problem. Det är snarare hur man är funtad i huvudet. Vissa har fallenhet och andra inte. Jag tror du fokuserat lite väl mycket på kortvuxna och retar upp dig på dem. Och blivit trångsynt av det.

    Jag hoppas att du snart möter en kortvuxen som slår dig med häpnad och får dig i andra tankebanor. Om det går.

  4. #104
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Det är nog inte så ovanligt att tappa en hoj heller. Jag har gjort det en gång trots 183 cm och 85 kg. Dessutom en väldigt låg hoj. Men glömmer man fälla ner stödet då man parkerar kan det lätt bli så. Som tur är så kan man ju glädja "mister perfect" på det sättet och ge honom en stund av glädje i sitt annars så perfekta hojliv.
    Nu är vi där igen med öknamn och fjanterier. Har aldrig påstått att jag är perfekt eller felfri. Men det blir lätt så när man saknar argument. Då blir det dagisnivå på det hela men kör på om du känner dig nöjd med den nivån. Du verkar ju inte kunna låta bli.

    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Du är för rolig du. Min man har kört mina mc, en är hög men han fixar det och har inte heller vält nån. Än.
    Han hoppar upp och kör med dotterns Yamaha DT50 R, visst det är en hög moppe men inga problem med den heller. Nej, jag tycker inte att kortvuxna skulle ha problem. Det är snarare hur man är funtad i huvudet. Vissa har fallenhet och andra inte. Jag tror du fokuserat lite väl mycket på kortvuxna och retar upp dig på dem. Och blivit trångsynt av det.

    Jag hoppas att du snart möter en kortvuxen som slår dig med häpnad och får dig i andra tankebanor. Om det går.
    Det är inte jag som är rolig. Du ändrar ju dina argument efter vartannat. Först är det inga problem för någon som är 1.60, både du och din man skrattar och har det så roligt åt det jag skriver, för att sedan vara det då ingen med den längden köper hög hoj (som en Ténéré - även med sänkningssats), för att sedan återgå till att det inte alls är något problem. Det är roligt, det.

    Precis som med _marie_ så verkar du också ha problem med läsförståelse för jag har aldrig skrivit att jag har problem med korta personer utan jag har hela tiden sagt att det är personer som inte kör hoj efter sin längd som jag har problem med. Har inget problem, återigen, med personer som kör hoj efter sin längd, personer som kan sätta ner minst en platt fot mot marken utan att hasa över.

    Som jag skrev så får ni gärna prova min KTM som har en sadelhöjd på 98 cm, på lägsta stället. Kom sedan och säg att den hojen är lämplig för en kort förare på 1.60 cm och att personen kör trafiksäkert när hojen måste vinklas markant, även om man hasar, för att personen ens ska kunna nå markan med stortån vid stopp. Skulle inte förvåna mig om ni fortfarande tycker det, och ni pratar om att vara trångsynt. Låter mer som Napoleonkomplex om ni frågar mig. Jo, jag kan också gå till personangrepp för det verkar ju vara okej att göra det, åtminstone när det är riktat mot mig.

    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Men du är väl mig en envis och trångsynt jäkla människa! Man väljer väl för tusan hoj utifrån sina egna förutsättningar. Jag som är kort väljer en hoj som passar mig.
    Att du inte gör det då? Du har ju uppenbarligen problem att hålla den uppe när du står stilla.

    Länk.


    Nä, nu lämnar jag inte bara denna tråd utan även forumet för här finns inget som ger mig något.

  5. #105
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Trailrider Visa inlägg
    Du ändrar ju dina argument efter vartannat.
    Nej, du läser inte korrekt. Min man som jag skrev om hanterar en hög mc utan problem.
    De övriga jag syftade på väljer en mc efter sin längd.


  6. #106
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av Trailrider Visa inlägg
    Att du inte gör det då? Du har ju uppenbarligen problem att hålla den uppe när du står stilla.

    Länk.


    Nä, nu lämnar jag inte bara denna tråd utan även forumet för här finns inget som ger mig något.
    Vet du - när jag köpte min hoj i våras så hade jag inte ens kört moppe innan. Nu några månader senare har jag kört upp felfritt och fått mitt kort. Jag är faktiskt skitstolt över att ha fixat det!!Har du ens kört upp eller fick du med kortet på köpet på B-kortet?
    Jag har letat och hittat en hoj som passar min egen längd, för jag inser mina begränsningar i längd och styrka. Sen att du har en hoj som är mycket högre är inget jag bryr mig om - det är din hoj och ditt bekymmer.
    Jag kan inte komma och skryta med några varv runt jorden som du gör. Men jag erkänner mina misstag och bjussar på det. Jag når ner alldeles utmärkt på min hoj men gjorde misstaget att sätta ner foten i en grop, och jag är övertygad om att även erfarna förare kan göra den missen.

    Eftersom det här forumet inte ger dig något så undrar jag ens varför du är här, och du verkar ju till och med lägga ner lite tid för att leta upp mitt tidigare inlägg.
    Ut på din höga hoj och kör några fler varv runt jorden du, så kan vi som har lite närmare till jorden njuta av våra hojturer också.

  7. #107
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Vet du - när jag köpte min hoj i våras så hade jag inte ens kört moppe innan. Nu några månader senare har jag kört upp felfritt och fått mitt kort. Jag är faktiskt skitstolt över att ha fixat det!!Har du ens kört upp eller fick du med kortet på köpet på B-kortet?
    Jag har letat och hittat en hoj som passar min egen längd, för jag inser mina begränsningar i längd och styrka. Sen att du har en hoj som är mycket högre är inget jag bryr mig om - det är din hoj och ditt bekymmer.
    Jag kan inte komma och skryta med några varv runt jorden som du gör. Men jag erkänner mina misstag och bjussar på det. Jag når ner alldeles utmärkt på min hoj men gjorde misstaget att sätta ner foten i en grop, och jag är övertygad om att även erfarna förare kan göra den missen.

    Eftersom det här forumet inte ger dig något så undrar jag ens varför du är här, och du verkar ju till och med lägga ner lite tid för att leta upp mitt tidigare inlägg.
    Ut på din höga hoj och kör några fler varv runt jorden du, så kan vi som har lite närmare till jorden njuta av våra hojturer också.
    Inte mata trollet...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #108
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Inte mata trollet...
    Svårt för ett sånt här ettrig fruntimmer att hålla tyst
    Men nu ger jag upp

  9. #109
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Svårt för ett sånt här ettrig fruntimmer att hålla tyst
    Men nu ger jag upp
    Äh, fortsätt en stund till, din lilla ettermyra..
    Ove

  10. #110
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Trailrider Visa inlägg
    Det ändrar inte faktumet att han får hasa över, stå på tå och tippa över hojen om sadeln håller den höjd jag skrev, 80-90 cm, för hans innersöm är ju bara 70 cm.

    Det är som sagt väldigt säkert att behöva göra det när man ska hålla både sin och hojens vikt, och ibland även passagerarens. Väldigt säkert, som sagt, men vill man kandidera till Darwin Awards så varsågod. 15% av befolkningen är inblandade i 50% av alla olyckor. Man kan ju undra varför?

    Om han vill får han gärna prova en av mina hojar, en KTM 500 EXC Six Days som har en sadelhöjd på 98 cm. Har nämligen aldrig sett den hålla en vinkel av 55° vid ett stoppljus.
    Bara att planera vid stopp.Sätta foten på en kantsten kanske.Skulle ju aldrig tveka att köpa en hoj jag vill ha för att jag inte når ned.Hade en xtz 1200 som vart väldigt hög för mig med sadeln i högsta läget.Men åkte skönast i det läget.Räckte med tåspetsarna i backen.Man får väl träna och se till att man inte har filmjölk i benen.Förresten en Ktm 500 exc väger ju inget så då räcker det med en stotå.
    Senast redigerat av engström67 den 2015-09-10 klockan 16:36.

Liknande ämnen

  1. Köp av motorcykel
    Av Lunkish i forum Street
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-13, 19:20
  2. Manöverprov, film
    Av Grusbusen i forum MC-kort
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-07-14, 20:41
  3. transportstyrelsen
    Av engström67 i forum Off topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-02-07, 23:23
  4. Transportstyrelsen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 13:31
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 23:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •