Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 110

Ämne: Transportstyrelsen föreslår ändringar av manöverprov för motorcykel

  1. #81
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Haha Klockren
    X 2...

  2. #82
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    haha skön popcorns-tråd det vart av det här.

    Heder till Trailrider som håller på sina åsikter.
    Håller inte med honom men alla har ju rätt att tycka vad de vill...

    sen att det ballar ur så här gör det ju bara JÄTTEroligt att läsa
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  3. #83
    Jag är säkert för lång för denna hoj ;-)
    Sitta med vikta ben är ju dumt när man sitta med raka
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Undrar: Beror det på kroppslängden eller på hur kort man är i huvvet?

    Många av dom få som faktiskt kan köra MC i den allra högsta divisionen är korta, ett bra exempel är Danni Pedrosa. Men han är långt ifrån ensam om att vara kort. Visst körs det omkull en del på banorna inte så mycket i trafiken.

    Min erfarenhet är att hur kroppen ser ut inte spelar så stor roll. Folk kör med proteser och en del är onödigt långa, men man lär sig kompensera så att det fungerar praktiskt. Ett ex. - kort person som stannar och häver sig över och håller hojen i knävecket står säkrare än en som försöker få ner båda fötterna i backen och råkat ställa sig över en grop (haver provat.. )
    Min erfarenhet säger att korta personer inte klarar av att hålla sin hoj om något händer. Det tycker Transportstyrelsen med eftersom man nu gjort uppkörningen lättare för just kortare personer. Folk som alltså får problem p.g.a. sin bristande längd får det lättare att ta körkort, vilket är käpprätt åt helvete. Bra med potentiella trafikfaror på våra vägar.

    Om du tycker att jag är "kort i huvudet" så säg det rakt ut i stället för att försöka gömma det i en frågeställning.

    Angående Dani Pedrosa så kan du själv se att höjden på hojen är någorlunda anpassad efter honom så han kan sätta ner en platt fot mot marken, även om han måste hasa sig något. Han kör dock på bana och behöver bara stå så vid start. Han har inte andra trafikanter, trafikljus etc att ta hänsyn till så att jämföra körning på stängd bana mot ute i trafiken bland andra trafikanter går inte.

    Sedan kan du se här att även han har problem med att hålla upp hojen. Det är inte i fart som problem uppstår för korta förare utan när det närmar sig stopp.

    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Men om du nu inte är perfekt så faller du ju också in i kategorin olämpliga hojförare. Så gör trafiksäkerheten en tjänst och ställ hojen. Vi andra som är för dumma att förstå att vi är olämpliga får väl köra ihjäl oss......
    Du vet precis vad jag menar med det jag skriver men väljer att fjanta dig. Samma med er fjantar som skriver popcorn-tråd och att det är roligt att läsa.

    Jag tillhör skaran som vet om mina fel och brister och ser alla andra trafikanter som potentiella faror. Därför som jag aldrig har varit med om en olycka, kört omkull, tappat hojen etc under mina 33 år bakom styret (fick min första 50 cc cross som 5 åring). Har i mil kört flertalet varv runt jorden så räknar man i procent sett till antalet mil så borde jag varit med om en olycka för länge, länge sedan.

  5. #85
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328


    Tycker de verkar som någon Ramlat ett antal gånger..!!
    Senast redigerat av Benny intruder den 2015-09-06 klockan 20:17.

  6. #86
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Trailrider Visa inlägg


    Samma med er fjantar som skriver popcorn-tråd..

    Är det mig du kallar fjant?





    //Janne

  7. #87
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Är det mig du kallar fjant? //Janne
    Säkert, det är ju vi alla utom Bror Dukt... förlåt! - Trailrider...

    - Jordens omkrets är 4007 mil och 6 kilometer vid ekvatorn .....
    Senast redigerat av Ove den 2015-09-06 klockan 21:56.
    Ove

  8. #88
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg


    Tycker de verkar som någon Ramlat ett antal gånger..!!
    Personangrepp är förlorarens första utväg.

    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Är det mig du kallar fjant?
    Ja, du är en av flera i denna tråd. Du tillför inget utan sitter bara och fjantar dig med dina popcorn. Argumentera om du vill något eller sluta skriv. Det du gör nu tillför inte tråden någonting.

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Säkert, det är ju vi alla utom Bror Dukt... förlåt! - Trailrider...

    - Jordens omkrets är 4007 mil och 6 kilometer vid ekvatorn .....
    Jag är långt från bror duktig. Men det blir lätt så att man som ni går till personangrepp när man har förlorat diskussionen och inget kan tillföra den. Då kommer alla fjanterier fram.

    Ja, jag har kört flera varv runt jorden sett i mil. Problem med detta? Senaste 20 åren snittar jag 1200-1400 mil per säsong på landsvägshojarna, totalt 24,000-28,000 mil. Räkna till när jag kör enduro i skogen så blir det några mil till.

  9. #89
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Trailrider Visa inlägg
    Personangrepp är förlorarens första utväg.
    Jo; vi andra har sett fenomenet i en rad av dina inlägg...

    Ja, du är en av flera i denna tråd. Du tillför inget utan sitter bara och fjantar dig med dina popcorn. Argumentera om du vill något eller sluta skriv. Det du gör nu tillför inte tråden någonting.
    Ja som jag skrev - fjantar är vi alla utom en...

    Jag är långt från bror duktig. Men det blir lätt så att man som ni går till personangrepp när man har förlorat diskussionen och inget kan tillföra den. Då kommer alla fjanterier fram.
    Är det därför du är så arg?
    Ove

  10. #90
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo; vi andra har sett fenomenet i en rad av dina inlägg...



    Ja som jag skrev - fjantar är vi alla utom en...



    Är det därför du är så arg?
    Att tycka att korta personer gör fel och inte är lämpliga förare som inte väljer hoj efter sin längd utan kör hojar där den blir ett potentiellt problem är inget påhopp. Att tycka att det är fel att korta personer som oftast har det svårare att ta körkort nu ska ska få det lättare med uppkörningen är inget påhopp. Körkort är ingen rättighet så att göra det lättare, oavsett anledning, är fel. Körkortsutbildningen borde göras markant mycket svårare.

    Ja, du är en av flera i denna tråd som fjantar dig för istället för att argumentera och diskutera. Du ger ut öknamn och säger att man är "kort i huvudet". Det är ett fjantigt beteende och ett tecken om något att man själv är, som du skriver, "kort i huvudet".

    Jag är inte det minsta arg. Blir mest fundersam på hur man som vuxen kan hålla på så i sina inlägg istället för att argumentera sakligt?

    Om någon vill diskutera med mig så gör det sakligt om trådens ämne men skippa fjanterierna om öknamn, popcorn, att tråden är underhållande etc. Ignorerar inlägg av detta slag.

Liknande ämnen

  1. Köp av motorcykel
    Av Lunkish i forum Street
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-13, 19:20
  2. Manöverprov, film
    Av Grusbusen i forum MC-kort
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-07-14, 20:41
  3. transportstyrelsen
    Av engström67 i forum Off topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-02-07, 23:23
  4. Transportstyrelsen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 13:31
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 23:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •