Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 110

Ämne: Transportstyrelsen föreslår ändringar av manöverprov för motorcykel

  1. #71
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Popcorn.....

    Fortsätt...




    //Janne
    Hänger på där med kvällsmyset..
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #72
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Hänger på där med kvällsmyset..
    Själv skiter jag i den här diskussionen nu och laddar för morgondagens och helgens hojturer som jag tänker njuta av.
    Jag har mina åsikter och Trailrider sina och vi verkar vara lika jäkla envisa bägge två så vi lär nog inte komma överens ändå om vad som är bra

    Kör lugnt därute!

  3. #73
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Som jag skrev i en annan tråd i ett annat forum.

    Vi får nog vara överens om att vi inte är överens...
    /Erik

  4. #74
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Trailrider Visa inlägg
    Kör man en hoj som har 80-90 cm i sadelhöjd, och så är man runt 1,60 vilket gör att man inte når ner till marken utan måste tippa hojen och ha all vikt på stortån, ja då är man en potentiell trafikfara.
    Du skulle ha hört min man nu, var länge sen jag hörde ett så hjärtans gott skratt som nu. Han är 1,60 låååång.

  5. #75
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Du skulle ha hört min man nu, var länge sen jag hörde ett så hjärtans gott skratt som nu. Han är 1,60 låååång.

  6. #76
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Själv skiter jag i den här diskussionen nu och laddar för morgondagens och helgens hojturer som jag tänker njuta av.
    Jag har mina åsikter och Trailrider sina och vi verkar vara lika jäkla envisa bägge två så vi lär nog inte komma överens ändå om vad som är bra

    Kör lugnt därute!

  7. #77
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Du skulle ha hört min man nu, var länge sen jag hörde ett så hjärtans gott skratt som nu. Han är 1,60 låååång.
    Det ändrar inte faktumet att han får hasa över, stå på tå och tippa över hojen om sadeln håller den höjd jag skrev, 80-90 cm, för hans innersöm är ju bara 70 cm.

    Det är som sagt väldigt säkert att behöva göra det när man ska hålla både sin och hojens vikt, och ibland även passagerarens. Väldigt säkert, som sagt, men vill man kandidera till Darwin Awards så varsågod. 15% av befolkningen är inblandade i 50% av alla olyckor. Man kan ju undra varför?

    Om han vill får han gärna prova en av mina hojar, en KTM 500 EXC Six Days som har en sadelhöjd på 98 cm. Har nämligen aldrig sett den hålla en vinkel av 55° vid ett stoppljus.

  8. #78
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Trailrider Visa inlägg
    15% av befolkningen är inblandade i 50% av alla olyckor. Man kan ju undra varför?.
    Undrar: Beror det på kroppslängden eller på hur kort man är i huvvet?

    Många av dom få som faktiskt kan köra MC i den allra högsta divisionen är korta, ett bra exempel är Danni Pedrosa. Men han är långt ifrån ensam om att vara kort. Visst körs det omkull en del på banorna inte så mycket i trafiken.

    Min erfarenhet är att hur kroppen ser ut inte spelar så stor roll. Folk kör med proteser och en del är onödigt långa, men man lär sig kompensera så att det fungerar praktiskt. Ett ex. - kort person som stannar och häver sig över och håller hojen i knävecket står säkrare än en som försöker få ner båda fötterna i backen och råkat ställa sig över en grop (haver provat.. )
    Senast redigerat av Ove den 2015-09-05 klockan 15:15.
    Ove

  9. #79
    Citat Ursprungligen postat av Trailrider Visa inlägg
    Har jag påstått att jag är perfekt? Har jag påstått att jag gör allt rätt? Har jag påstått att jag har rätt längd? Har jag påstått att jag har rätt vikt? Har jag påstått att jag har rätt armstyrka? Nej! Så varför skriva det då?
    Men om du nu inte är perfekt så faller du ju också in i kategorin olämpliga hojförare. Så gör trafiksäkerheten en tjänst och ställ hojen. Vi andra som är för dumma att förstå att vi är olämpliga får väl köra ihjäl oss......

  10. #80
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Men om du nu inte är perfekt så faller du ju också in i kategorin olämpliga hojförare. Så gör trafiksäkerheten en tjänst och ställ hojen. Vi andra som är för dumma att förstå att vi är olämpliga får väl köra ihjäl oss......
    Haha Klockren

Liknande ämnen

  1. Köp av motorcykel
    Av Lunkish i forum Street
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-13, 19:20
  2. Manöverprov, film
    Av Grusbusen i forum MC-kort
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-07-14, 20:41
  3. transportstyrelsen
    Av engström67 i forum Off topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-02-07, 23:23
  4. Transportstyrelsen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 13:31
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 23:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •