Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Förgasare intruder 1400

  1. #1
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328

    Förgasare intruder 1400

    Hej.
    finns ju en uppsjö med förgasardelar men jag tänkte kolla om nån har pejl på vilka leverantörer som funkar bäst,mina bara jävlas hela tiden och det är nån som varit och skruvat på varenda j..la skruv innan jag köpte den å förgasare är det värsta jag vet att skruva med...Tacksam för tips !
    Benny.

  2. #2
    Har du orginal delarna kvar ?
    Vad jag kan se så är din en US modell != 4 växlad o 72 hk i standard utförande

  3. #3
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Har du orginal delarna kvar ?
    Vad jag kan se så är din en US modell != 4 växlad o 72 hk i standard utförande
    Enl. transportstyrelsen så är årsmodell Uppskattad. 61,1 HK. men dom har skruvat med precis alla skruvar på den så jag vet varken ut eller in snart,har rivit bort förgasarna och håller på att kolla om det finns kvar alla delar som ska vara... främre har 125 munstycke och bakre har 140...å nålarna i 4:de uppifrån. Den har aldrig gått bra sen jag köpte den och jag tror nånstans att den haft andra pipor och filter förut...4 växlad Hmmm tror fan den är 5 växlad,de måste jag kolla,men jag tänkte gå igenom båda förgasarna först å byta allt i dom,för att få ett hum om vad som är fel...skulle nog behöva en sprängskiss på förgasarna om någon sitter på en sån..
    Hittade idag ett ? verkar saknas en fjäder i denna
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    skulle nog behöva en sprängskiss på förgasarna om någon sitter på en sån..
    Hittade idag ett ? verkar saknas en fjäder i denna
    Skulle aldrig försöka skruva förgasare utan en verkstadshandbok, en riktig sådan.
    Har det till samtliga hojar, Honda /Yamma/Benelli/Kawa/Piaggio -60, alla, företrädesvis i original, kopior där jag ännu inte hittat ett original till salu.
    Ett MÅSTE anser jag.

    Några tips:
    https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=...orkshop+manual

    PS Vilken årsmod har du?

  5. #5
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Skulle aldrig försöka skruva förgasare utan en verkstadshandbok, en riktig sådan.
    Har det till samtliga hojar, Honda /Yamma/Benelli/Kawa/Piaggio -60, alla, företrädesvis i original, kopior där jag ännu inte hittat ett original till salu.
    Ett MÅSTE anser jag.

    Några tips:
    https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=...orkshop+manual

    PS Vilken årsmod har du?
    Tackar..jag har varit där och snokat lite men jag visste inte ens då om de va en 72 hästars eller 61...enl. Transportstyrelsen så är årsmodellen uppskattad till -91 och 61 hk och det verkar inte stämma då. det är en 4 växlad USA modell..

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Tackar..jag har varit där och snokat lite men jag visste inte ens då om de va en 72 hästars eller 61...enl. Transportstyrelsen så är årsmodellen uppskattad till -91 och 61 hk och det verkar inte stämma då. det är en 4 växlad USA modell..
    Den ser nog mekaniskt likadan ut i båda versionerna. Möjligen med olika kammar och lite olika bestyckning av gasarna, men huvuddragen är nog rätt lika.

    Ska kolla vad jag har.

  7. #7
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Den ser nog mekaniskt likadan ut i båda versionerna. Möjligen med olika kammar och lite olika bestyckning av gasarna, men huvuddragen är nog rätt lika.

    Ska kolla vad jag har.
    Ok...härligt. De som är intressant är originalbestyckningen av gasarna först och främst...sen hur man får bort dom rackarns membranen...???

  8. #8
    De låter som orginal bestyckning !
    Ett problem som inte jag har råkat ut för men många är bakre chock vajer hänger sig !
    Själv bor jag i Motala har bok o låna

  9. #9
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    De låter som orginal bestyckning !
    Ett problem som inte jag har råkat ut för men många är bakre chock vajer hänger sig !
    Själv bor jag i Motala har bok o låna
    Dum fråga kanske men var sitter chokevajern...Mitt chokevred är borttaget å jag e lite osäker på hur choken har funkat...på båda gasarna eller bara den främre..?

  10. #10
    ? Har du ingen chock eller vad ?

Liknande ämnen

  1. Bensinförbrukmimg intruder 1400
    Av glidaren i forum Custom
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2016-07-21, 20:33
  2. intruder 1400
    Av Benny intruder i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-08, 17:52
  3. sportster vs 1400 intruder
    Av toroop i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 21:41
  4. Kända fel, Intruder 1400
    Av Lazze i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 10:53
  5. intruder 1400 problem
    Av snyggepelle i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 21:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •