Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Val av färg

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    29

    Val av färg

    Hojen står nerplockad och diverse delar ska in på proffslackning. Däremot hade jag inte tänkt att lämna in saker såsom Kopplingshandtag och bromshandtag, skruvar och bromsok. Jag vill ha allting svart. I dagsläget är det orginal aluminiumfärgat.
    Så vad har ni för tips och erfarenheter när det gäller att lacka dessa smådelar. Vilken färg är bäst? Vart kan man få tag i bra färg?

    Fyi så blir kommer allting att bli svart på hojen. Chromet försvinner till stor del

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jlínde1 Visa inlägg
    Hojen står nerplockad och diverse delar ska in på proffslackning. Däremot hade jag inte tänkt att lämna in saker såsom Kopplingshandtag och bromshandtag, skruvar och bromsok. Jag vill ha allting svart. I dagsläget är det orginal aluminiumfärgat.
    Så vad har ni för tips och erfarenheter när det gäller att lacka dessa smådelar. Vilken färg är bäst? Vart kan man få tag i bra färg?

    Fyi så blir kommer allting att bli svart på hojen. Chromet försvinner till stor del
    Hm.. hur skall vi bli synligare i trafiken?????????????

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Joyride Visa inlägg
    Varför inte lämna in allting så att du får det professionellt gjort? Borde inte bli så många kronor mer för dessa småsaker.



    Lösningen heter öppna rör. Hörs man så syns man.
    Tänker du vända dem framåt?????

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Ja, 360 grader men inte i samma styrka åt alla håll
    Merparten av ljudet från ljuddämparna går bakåt.
    Using Tapatalk

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag har och också många andra retat mig på detta jäkla oväsen som dessa hojar gör. Tror dock att detta bara är ett barnsligt sätt för att få uppmärksamhet, dock negativ sådan.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Citat Ursprungligen postat av Joyride Visa inlägg
    Har aldrig påstått annat. Har du hört en Harley med öppna rör så vet du om att man hör den komma långt, långt innan man ser den.
    Mja, det är väl mer rasslet från motorn man hör... ;P
    Visst hörs den men vet man inte varifrån den kommer så hjälper det inte för andra trafikanters uppmärksamhet.
    On topic - Plastidip ska vara slitstarka grejer och finns i många nyanser, bara att riva bort när man tröttnat.
    Sen finns det något som heter Duracote som är populärt inom vapenvärlden för mycket hög slitstyrka, vet dock inte om det finns i blank svart.
    Tänker att lack på krom kan ha svårt att sitta, aluminium kan man rygga ytan lätt innan lackning så sitter det nog bra.
    Using Tapatalk

  7. #7
    Jag är tvärtom ;-)
    Gillar när hobby fordon låter ;-)
    V8 V2 så jävla härligt muller
    Glömde ;-) Mina grannar gillar mina hojar iallafall o dom låter
    Senast redigerat av Intruder den 2015-02-14 klockan 10:52.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Krokmark Visa inlägg
    Mja, det är väl mer rasslet från motorn man hör... ;P
    Visst hörs den men vet man inte varifrån den kommer så hjälper det inte för andra trafikanters uppmärksamhet.
    On topic - Plastidip ska vara slitstarka grejer och finns i många nyanser, bara att riva bort när man tröttnat.
    Sen finns det något som heter Duracote som är populärt inom vapenvärlden för mycket hög slitstyrka, vet dock inte om det finns i blank svart.
    Tänker att lack på krom kan ha svårt att sitta, aluminium kan man rygga ytan lätt innan lackning så sitter det nog bra.
    Inga problem att matta ytan på krom heller, men då kan man ju knappast återställa glansen om man tröttnar på den svarta färgen och vill att den skall glänsa igen.

  9. #9
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    jlínde1 - har du ställt frågan till din "proffslackerare"? Han/hon/hen borde kunna ha en åsikt. Ifall du verkligen skall göra det själv, alltså.

    Men kanske är det smartare - som någon redan har skrivit - att låta lackeraren ta det också? Samma nyans, rätt sorts lack osv. Känns som att det finns stora fördelar med det. Fördelarna är kanske större än merkostnaden?

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Citat Ursprungligen postat av Joyride Visa inlägg
    Kör med öppna rör eftersom det låter så otroligt gott men också för att det räddar liv. Att det är barnsligt och att man söker uppmärksamhet får stå för dig.



    Om man nu inte kan riktningsbestämma varifrån ljudet kommer ifrån så bör man ju göra det enda logiska, att bli uppmärksam, och vad blir trafikanten då, jo mer riskmedveten och medveten på trafikanter runt om. Detta räddar liv.
    Att hojar med öppna rör räddar liv är ju bara ett dåligt sätt att motivera olagliga ljuddämpare.
    Visst kan det vara häftigt på rätt hoj men att påstå att det räddar liv, knappast.
    Using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. färg intruder
    Av glidaren i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-01-24, 19:35
  2. Vanligt med flagnande färg på BMW GS-motorer?
    Av goldfish i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-07, 10:09
  3. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 03:41
  4. Färg till Husqvarna drömbåge
    Av rolf27 i forum Veteran
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 19:55
  5. Färg-recept
    Av loffe i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •