Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Mustang sadlar?

  1. #11
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Har mustangsadel på min, körde 225mil på 32timmar, sitter bra, inte sadelns fel om inte kan köra längre än så

  2. #12
    Finns ju lite andra varianter av Gelsadlar, typ från Saddlemen. Dryga tusenlappen billigare.

    Sen har du ju också Airhawk kuddar. Kanske lite i häftigaste laget prismässigt till en 650 Claasic, typ 1800:-. Saddlemen har dock också gelkuddar och till en 650 skulle då en Large gå på under halva den slanten(865:-). Kanske det senare ett billigt sätt att testa?

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Finns ju lite andra varianter av Gelsadlar, typ från Saddlemen. Dryga tusenlappen billigare.

    Sen har du ju också Airhawk kuddar. Kanske lite i häftigaste laget prismässigt till en 650 Claasic, typ 1800:-. Saddlemen har dock också gelkuddar och till en 650 skulle då en Large gå på under halva den slanten(865:-). Kanske det senare ett billigt sätt att testa?
    Man kanske kan undra varför mc-sadlarna inte är ergonomiskt byggda? En gelpad i sadeln eller som jag gjorde, lossade sadelöverdraget och lade i en gelpad där. Funkade kanonfint.

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Trevliga vägar ger sällan ont i röven. Stora vägar där man sitter stilla bör undvikas.
    Jan

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Trevliga vägar ger sällan ont i röven. Stora vägar där man sitter stilla bör undvikas.
    Har man då såna hojar som vi har, som man kan ställa sig upp då och då under körningen, så underlättar det ju.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Finns ju lite andra varianter av Gelsadlar, typ från Saddlemen. Dryga tusenlappen billigare.

    Sen har du ju också Airhawk kuddar. Kanske lite i häftigaste laget prismässigt till en 650 Claasic, typ 1800:-. Saddlemen har dock också gelkuddar och till en 650 skulle då en Large gå på under halva den slanten(865:-). Kanske det senare ett billigt sätt att testa?
    Japp har airhawk som jag är nöjd med, funderar dock på en mer permanent lösning.
    Det är främst mot ryggslutet och svanskotan det gör mest ont, jag har noterat att både sadelman och mustang är platta ända bak, medan originalet börjar sluta uppåt, vilket ökar trycket mot den bakre delen av sittytan.
    Jag kan givetvis skära till själv, men färdigköpt blir nog bekvämare och snyggare, om än dyrare.
    Apropå snyggare tycker jag att Mustang är snyggare än Sadleman samtidigt som jag är ute efter en delbar lösning, vilket inte Sadleman har till XVS 650 Classic.
    Det lutar åt Mustang delbar lösning, får se huri det blir med löstagbart ryggstöd, det verkar kosta skjortan samtidigt som packningen borde kunna fungera delvis som ryggstöd på långturer, samtidigt finns risken att jag märker att jag saknar det, kan vara värt pengarna trots allt.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Den bekvämaste sadeln är nog en lagom hård limpa, som man enkelt kan byta ställning på, offensiv körning gör att man rör sig mycket på sadeln vilket nog underlättar.
    Tror att jag hoppar över ryggstödet och satsar på en tvådelad Mustang.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Per Lindström Visa inlägg
    Den bekvämaste sadeln är nog en lagom hård limpa, som man enkelt kan byta ställning på, offensiv körning gör att man rör sig mycket på sadeln vilket nog underlättar.
    Tror att jag hoppar över ryggstödet och satsar på en tvådelad Mustang.
    Märkte då jag körde och hade en packväskerulle surrad på passagerarplatsen, att det lilla ryggstödet var bekvämt på längre turer ca 40-50 mil/dag.
    Visst, kanske Mustangsadlar håller sin form länge vilket inte de flesta dynor gör.
    Min dyna jag hade på min förra Transalp hade blivit nersutten, så man satt som i en grop. Jag tog bort dynklädseln och skar bort en del skumgummi och lade dit en tunn gelpad, tillbaka med klädseln och dynan blev som ny.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Märkte då jag körde och hade en packväskerulle surrad på passagerarplatsen, att det lilla ryggstödet var bekvämt på längre turer ca 40-50 mil/dag.
    Visst, kanske Mustangsadlar håller sin form länge vilket inte de flesta dynor gör.
    Min dyna jag hade på min förra Transalp hade blivit nersutten, så man satt som i en grop. Jag tog bort dynklädseln och skar bort en del skumgummi och lade dit en tunn gelpad, tillbaka med klädseln och dynan blev som ny.
    Ja jag är allt lite sugen på ett ryggstöd. men de tar ganska bra betalt för det, man kanske kan fixa ett via packningen när det behövs.
    Något jag trivdes med var en tankväska, dels fungerade den som slags vindskydd, aerodynamiken blev nog också bättre, den var hur som helst ganska skön att vila sig mot.

    7990kr med ryggstöd
    http://www.bikeparts.nu/mustang/yama...rest-2-pc.html

    Och 5434kr utan.
    http://www.bikeparts.nu/mustang/yama...c-vintage.html

    edit Fy satan vilka prishöjningar!
    Nej Bikeparts, det blir inte någon affär med er.

    Det blev ett köp av en tvådelad Mustang från MTL Custom, 6 118,00 kr med frakt.
    http://www.mtlcustom.se/produkt/wide...-silverado-13/
    Men det är min stjärt faktiskt värd.
    Senast redigerat av Per Lindström den 2015-02-14 klockan 15:40.

  10. #20
    Har för mig att MTLcustoms säljer mustangsadlar till diverse motorcykelmärken? Kanske värt att kolla?
    http://mtlcustom.se/produkt-kategori...ssybar-bibs-2/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •