Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 41

Ämne: Hjälp mig välja

  1. #31
    Jo, så är det ju Olle...

    En mc-säsong är väl i snitt kanske en cirka 30 veckor, åtminstone i den södra delen av landet. En del lurar sig själv med att man ska ju ut och resa en vecka på semester med full packning och glömmer bort att man har 29 veckor hemma i närområdet.
    Jag har och har haft oftast både stor och små maskiner i garaget. Hemma baxar jag gärna ut den mindre hojen, speciellt om man kör lite aktivt.....tycker det är mycket roligare på nåt sätt, åtminstone lite enklare

  2. #32
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Glöm inte att ta med medåkaren till Mc firman å låta den säga sin uppfattning vid provkörning.
    Jan

  3. #33
    Tacksam för alla svar!

    Jag börjar närma mig en 800GSA eller 800GS.......gillar större tank men vet inte om jag ska åka grus.

    Hittade den har länken på Youtube en BMW 800 GSA två stycken åkare + packning 12 dagar och 518 mil.https://www.youtube.com/watch?x-yt-c...-ts=1422503916

    Vad tycker ni? Varför kör kilen i filmen GSA och offroad däck istället för GS och vanliga däck när han kör på asfalt vägar.?

    Fortfarande läste ingenting om vibrationerna på en BMW 800 motor vid 130kmh, har nån hört någoting om detta?

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    76
    Vi körde flera långa dagar i Spanien. När vi åkte första gången var min fru orolig för att sitta länge med knäna vikta. Hon är 180cm lång och har spelat 25 säsonger volleyboll. Men med en kortare paus var 10-15 mil gick det hur bra som helst på den hyrda 1200 GS som vi hade. Enda problemet var när vi åkte 2 minuter till en restaurant... Hon kunde först inte komma av cykeln utan toppboxen som hon hade vant sig vid. Skitkul.... Tyckte jag!!

  5. #35
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    hej. det finns vissa skillnader mellan 800 vs 1200 som man kanske skall ha i åtanke. som att 800 är kedja på, 1200 kardan. om det nu spelar roll ? soppatanken är 6 liter större på 1200. hela 30 liters tank !
    85 eller 125 hk. om datan stämmer så skiljer det ca 40 kilo torrvikt. samma soppaförbrukning.

    Men själv hade jag tagit en ordentlig provtur på bägge modellerna för att få en uppfattning.

    som någon sade här ovan, det går ju växla ner och gassa på lite vid omkörningar. de ggr man kör med tungt lass Men man åker ju inte heller direkt omkring och lär andra köra som man själv vill ... även om det kliar lite ibland.. speciellt när man kommer ifatt en konvoj av bilar och hojar där ingen verkar vilja fatta ett eget beslut


    http://www.bikez.com/motorcycles/bmw...nture_2015.php

    http://www.bikez.com/motorcycles/bmw...nture_2015.php

    men har du kollat på KTM ? De har också mycket trevliga äventyrshojar !
    litet test här och funderingar KTM vs BMW
    http://www.motorcycle.com/shoot-outs...w-vs-ktm-video
    Senast redigerat av Foosi den 2015-02-08 klockan 13:57.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  6. #36
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ktm är ju ett trevligt alternativ till Bmw.Men kedja på den om det nu gör något.Annars,lättare,mycket vassare,50 tusen billigare,bättre på grus osv.Finns även nya 1290 Adventure med 30literstank och 160 hk . 157000 med det mesta i utrustningväg mot Bmw Aventure som går på över 200 tusen om man vill ha lika mycket utrustning.
    Senast redigerat av engström67 den 2015-02-08 klockan 23:08.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Joyride Visa inlägg
    Förstår mig inte på denna typen av trådar.

    Frågar du trådskaparen andra vilka kläder du ska ha på dig, vilken mat du ska äta, vilken musik du ska lyssna på o.s.v.? Förutsätter att svaret är nej så varför frågar du oss då vilken hoj du ska köpa? Ge dig ut och provkör så många olika hojar som du bara kan. Det är du som ska gilla hojen så det är bara du som kan och ska avgöra vilken det blir. Hoj köper man med hjärtat.
    Håller med att du skall skaffa dig info så du kan sålla bort ointressanta objekt. när du har ett par val kvar och provkört dessa, så kan du då få recensioner om aktuella hojar. Som läget är, så svarar ju vederbörande i första hand ang. den hoj han har för han vill ju inte erkänna om han gjort ett dåligt val. Som sagt, leta , välj ut, provkör och fråga sedan.

  8. #38
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Håller med att du skall skaffa dig info så du kan sålla bort ointressanta objekt. när du har ett par val kvar och provkört dessa, så kan du då få recensioner om aktuella hojar. Som läget är, så svarar ju vederbörande i första hand ang. den hoj han har för han vill ju inte erkänna om han gjort ett dåligt val. Som sagt, leta , välj ut, provkör och fråga sedan.
    kom tänka på en gammal kompis som jämt ändrade åsikt om världens bästa bil varje gång han bytte


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  9. #39
    glidare
    Gäst
    Forumet skall ju vara ens bollplank, det skall vara den bästa platsen att vända sig, om forumetdrevet tillåter :-)

  10. #40
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Forumet skall ju vara ens bollplank, det skall vara den bästa platsen att vända sig, om forumetdrevet tillåter :-)


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


Liknande ämnen

  1. Välja hoj.
    Av kentaj86 i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-08-18, 20:48
  2. hjälp mig välja tack!
    Av theodorp i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-10, 23:14
  3. Hjälp att välja hoj
    Av Anna93 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2014-05-09, 15:44
  4. Hjälp med att välja hoj!?
    Av DaddyCool i forum Street
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 07:59
  5. Hjälp med att välja hoj med abs
    Av moses i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 10:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •