Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Kapa avgasrören? ljudskillnad?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Eftersom du inte sagt något om varken längd eller diameter, så torde det inte gå att ge ett exakt svar. Finns enkla DB mätare, så du kan kolla vad du har nu och sedan vad du får efter en kapning. om det låter för mycket då, så är det bara att fixa till en db-killer, så du får ett lagom högt oljud.
    Tackar. Ska kolla upp allt det där så återkommer jag

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Eftersom du inte sagt något om varken längd eller diameter, så torde det inte gå att ge ett exakt svar. Finns enkla DB mätare, så du kan kolla vad du har nu och sedan vad du får efter en kapning. om det låter för mycket då, så är det bara att fixa till en db-killer, så du får ett lagom högt oljud.
    Rören är nu kapade. Gick på måfå och kapade dom där jag trodde att det skulle bli snyggt. Sneddade även dom lite i ungefär 45 grader för en snyggare look som man kan se på diverse hojjar. Dock är hojen nerplockad än så länge så kan inte slänga på dom än och testa hur ljudet blev. Men jag mätte diametern i röret och det var 35mm

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av jlínde1 Visa inlägg
    Rören är nu kapade. Gick på måfå och kapade dom där jag trodde att det skulle bli snyggt. Sneddade även dom lite i ungefär 45 grader för en snyggare look som man kan se på diverse hojjar. Dock är hojen nerplockad än så länge så kan inte slänga på dom än och testa hur ljudet blev. Men jag mätte diametern i röret och det var 35mm
    Betydligt fetare än original med andra ord.
    Du bör kunna slänga in en DB killer, utan att det bromsar om det lever om väl högt.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Per Lindström Visa inlägg
    Betydligt fetare än original med andra ord.
    Du bör kunna slänga in en DB killer, utan att det bromsar om det lever om väl högt.
    Som sagt så är det customrör. Gjorda av tidigare ägaren som hade tillgång till bockning och rör på sitt jobb

Liknande ämnen

  1. Kapa vindruta....
    Av RobbeS i forum Mekhörnan
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 22:47
  2. Kapa av bakpartiet ?
    Av Twenty2 i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-17, 21:31
  3. Spräckt kåpa Lifan 125:a
    Av lars i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 19:50
  4. Kåpa
    Av Boogieman i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 12:59
  5. Ut och kapa ved.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 09:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •