Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Styre?

  1. #11
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    En kille klättrade upp på hojarna på Mcfirman. Säljaren frågade om han ville köpa Mc. Nä, sa han, jag ska byta styre å provar hur dom känns. Nåt att prova ?
    Jan

  2. #12
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Finns väl lite olika styren på Feltema.Örebro bildemontering har väl 100tals skrotade hojar i lager,kika där.
    Tja Biltema har inte de styren jag vill ha. De är för låga.
    Eftersom min modell av hoj inte finns i produktion längre så blir det svårt att provsitta andra typer av hoj för att känna efter hur styret skulle kännas på min hoj, åtminstone tror jag det. Skulle ha mätt upp det styret jag hade som jag tyckte passade bäst.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Tja Biltema har inte de styren jag vill ha. De är för låga.
    Eftersom min modell av hoj inte finns i produktion längre så blir det svårt att provsitta andra typer av hoj för att känna efter hur styret skulle kännas på min hoj, åtminstone tror jag det. Skulle ha mätt upp det styret jag hade som jag tyckte passade bäst.





    Du kan även göra så här. Sätt dig på hojen och låt en kompis mäta upp måtten och handtagsvinkeln. Sedan ber du någon med bockmaskin att kröka till ett passande i 22mm rör.
    Borde gå att använda ett hydraulrör som första mall. Sedan tar du ett 22 mm rostfritt rör och polerar det.
    Rita sedan upp styret uppifrån och framifrån och måttsätt ritningen, så blir det enkelt att bocka till det.
    De som har bockapparater är ju exvis Hydroscand eller rörfirmor eller andra som jobbar med hydraulik.
    Har själv en gammal manuell apparat, men den ger ingen vidare precision.
    Senast redigerat av Olle Å den 2015-01-29 klockan 09:57.

  4. #14
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Du kan även göra så här. Sätt dig på hojen och låt en kompis mäta upp måtten och handtagsvinkeln. Sedan ber du någon med bockmaskin att kröka till ett passande i 22mm rör.
    Borde gå att använda ett hydraulrör som första mall. Sedan tar du ett 22 mm rostfritt rör och polerar det.
    Rita sedan upp styret uppifrån och framifrån och måttsätt ritningen, så blir det enkelt att bocka till det.
    De som har bockapparater är ju exvis Hydroscand eller rörfirmor eller andra som jobbar med hydraulik.
    Har själv en gammal manuell apparat, men den ger ingen vidare precision.
    Det var ju en idé så god som någon. Ett litet problem är bara att jag är helt ensam i mitt hoj intresse men det går nog att lösa på något sätt.






    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Det var ju en idé så god som någon. Ett litet problem är bara att jag är helt ensam i mitt hoj intresse men det går nog att lösa på något sätt.
    Nja, inte helt, vi är ju några som hänger här på forumet. Kanske rent utav någon i Kumla med omnejd?
    Men hördudu - fick du inte med delarna som byttes ut?
    Ove

  6. #16
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nja, inte helt, vi är ju några som hänger här på forumet. Kanske rent utav någon i Kumla med omnejd?
    Men hördudu - fick du inte med delarna som byttes ut?
    Byttes ut? Nu hänger jag inte med riktigt. Styret som nu behöver bytas ut satt på när jag köpte hojen. Hade ett styre liggandes som jag satte på men det fick tyvärr fick en smäll tidigare. Det styret skulle jag skrivit upp alla relevanta mått på. Satte på det styre som satt på när jag köpte hojen men en omkullkörning på grund att att vägen var regnvåt hände i somras. Vete tusan om det inte fanns annat skit på vägen också. Det slutade med en fraktur på nedre vadbenet.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Liknande ämnen

  1. Byta styre Dragstar
    Av Postis i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-28, 08:47
  2. Byte av styre, vad tänka på?
    Av Grusbusen i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-16, 13:55
  3. Clipon styre!
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-25, 15:26
  4. Höjning av styre FJR1300
    Av Fjerren i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 20:44
  5. delar som styre mm....
    Av mean.streak i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 22:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •