Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Luftfilter till Yamaha wildstar 1600 cc

  1. #1
    Medlem Bobberheads avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    10

    Luftfilter till Yamaha wildstar 1600 cc

    http://locknersbilochmc.se/index.php...mm-3818-detail

    Kan det tänkas att detta luftfilter går att ha på en wildstar 1600 från 1999? För diametern mot förgasaren stämmer iaf.
    Någon som kan mer om detta får gärna svara mig för kag vill inte köpa på mig något jag ej kan använda. Självklart ska jag bänka mitt monster för att justera in den.

    En ytterligare fråga när jag ändå är igång. Strumpa/regnstrumpa? Bra eller anus? Och var kan man köpa sånt ?
    En fluga är oxå mat...

  2. #2
    Jag har ju tillgång till dom där Unifiltren och när jag kikar på dom just nu så....bygger dom på tummått så den exakta måtten är:
    Innerdiam: 63,5mm Ytter: 101,6mm samt längd 152,4mm
    Du har ju måtten och du är väl den enda just nu som kan kika om dom ryms....

    "Use outside pre-filter dry for dusty conditions or oiled for extremely wet conditions"
    (....som det också är i crossbranschen)

  3. #3
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    verkar kunna passa det där ju, funderar själv på ett sånt att ersätta mitt gigantiska filter !
    undrar lite bara.. om jag byter ifrån ett stort rätt öppet k&n på en Mikuni frg till ett sådant litet skumfilter.. är det måste att bänka ?


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  4. #4
    Medlem Bobberheads avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    10
    Bänka måste man nog jämt. Om inte annat så är det skönt att då svar på Om den går torrt eller fet.
    En fluga är oxå mat...

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    tibro
    Inlägg
    19
    Om det är en cv förgasare så brukar dom väll inte riktigt gilla sådana filter när man kör utan luftburk. Tydligen lurigt att få till bra körbarhet, även efter bestyckning. Har dock inte egen erfarenhet utan bara vad jag läst.

    Ngt som jag testat är dock skumfilter på en bil och det är riktigt tråkigt att hålla på och göra rent och olja in hela tiden så skulle nog hitta ngt annat pga det..

  6. #6
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av freiman Visa inlägg
    Om det är en cv förgasare så brukar dom väll inte riktigt gilla sådana filter när man kör utan luftburk. Tydligen lurigt att få till bra körbarhet, även efter bestyckning. Har dock inte egen erfarenhet utan bara vad jag läst.

    Ngt som jag testat är dock skumfilter på en bil och det är riktigt tråkigt att hålla på och göra rent och olja in hela tiden så skulle nog hitta ngt annat pga det..
    Eftersom det är undertryck som lyfter trottlarna vacuumförgasare tycker de mycket bättre om den jämnare luftströmmen man får av luftburken. Så visst ligger det en hel del i det du skriver.

  7. #7
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Av det jag hört och läst så bör det alltid vara en stor burk då förgasarna mår bäst av att hämta sin luft från en stilla källa.
    Den modell av hoj som jag har finns i två förgasarutföranden, direkt trottellyftande och vaacumtypen. De flesta säger om vaacumtypen är att den är mer förlåtande till så kallade podfilter.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  8. #8
    Hoppa öppet filter !
    Alla jag åker med så har dom problem när det regnar !
    Gäller dom med sidomonterad förgasare o de har väl wilden

Liknande ämnen

  1. Yamaha xv 1600, två frågor!
    Av D-tine i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-05-05, 09:30
  2. Yamaha xv 1600 dör vid högre farter
    Av Scooby i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-09-29, 11:35
  3. Wildstar 1600, bränsleproblem?
    Av Roush i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-05-28, 20:31
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-24, 22:42
  5. Luftfilter vinklat till Yamaha Widstar 1600
    Av Bobberhead i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-09-24, 09:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •