Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Vn 1700 classic

  1. #1
    glidare
    Gäst

    Vn 1700 classic

    Hej!

    Var idag och provsatt en vn 1700 Classic Abs. Satt riktigt bra på hojen! Han sa att förbrukningen ligger på 0.65 blandad körning och bara stadskörning ligger den nära 0.8, iaf handlaren. Remmen skall tydligen bytas ut vid 5000 mil. Byte av rem och skovlarna kostar tydligen 700 euro.

    Vet att rem resp kardan respektive har diskuterats flitigt. Men är det värt 7000 kr? Det är ju en kostnad man inte kan undvika!

    Kardan kan man ju inte förutspå!

    Jag tror mer och mer på dragstar 1100 Classic eller vtx 1300.

    Mvh

    Glidare

  2. #2
    Förstår inte varför japanarna har så hög förbrukning !
    HDena brukar ligga mellan 0,4-0,5 !
    Min ligger mellan 0,5-0,55 med ruta o hård körning ! 0,6 är det högsta jag har lyckas med
    En HD heritage

  3. #3
    glidare
    Gäst
    Jag tycker ocskså att det är lite väl mycket.

  4. #4
    Mm ! Min Intruder 1400 o tjejens Maruder 800 ligger på 0,6 o över vilket jag tycker är för mycke medans HDena ligger bra bit under 0,6 när vi är ute o åker

  5. #5
    glidare
    Gäst
    Bältekostnaderna är också höga, tycker jag i alla fall. Kan det vara så att hd är mer långslaggig och jarvtungre svänghjul är japanska hojar?

  6. #6
    Vet inte om du behöver byta remmen så tidigt !
    Är väl flera som kört 10000 mil utan byte !
    Dom få remmar jag har hört gått sönder så har det hänt hemma på gården ;-)

  7. #7
    glidare
    Gäst
    Oki 50 000 km var det i fall schemalagt att byta men om den ser bra ut behöver den ju inte bytas ut!

  8. #8
    glidare
    Gäst
    Undrar lite hur remmen åldras på hojar som har stått några år? Utgår ifrån att remmen torrt och sprö. Beror ju lite på vad det är för material i remmen.

  9. #9
    Tycker bränsleförbrukningen låg lite högt på Classicen. Min XV1900 drar max 0,6 om jag nu inte tokgasar. På Norgeturen i somras drog den strax över 0,4. Förbrukningen gick dock ner markant då jag bytte bort bussrutan mot en Batwing fairing. Att custom med mindre motorer drar mer är väl ganska naturligt pga högre varv. En 1900 varvar 2200 i en hastighet av 90 på femte växeln.

    Remmen håller nog betydligt längre än 5000 mil men blir det ändå att byta kan man beställa remmar för halva priset från USA och montera den själv. Det finns en sida där man kan beställa originalremmar till ett bra pris. Minns bara inte vad den sidan hette.

  10. #10
    glidare
    Gäst
    Om det är orginalremmar och skovlar så är det ju intressant. Jag vet harleys bälten håller inte lika bra som japanska bälten. Orsaken är att halten av kevlar. Tror inte att kylningstyp påverkar bränsleförbrukningen. Dock kan det säkerligen påverka avgasreningen eller?

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 16:08
  2. vn 800 classic
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-12-16, 22:19
  3. Svar: 48
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 15:33
  4. Kawasaki vn 900 classic
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-29, 19:54
  5. Dragstar 650 classic
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-14, 10:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •