Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Upplevelse mc?

  1. #1
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720

    Upplevelse mc?

    Finns det sådana upplevelseevent mc liknande de som finns med bilar? Tänkte det skulle vara kul att prova på en sån där supersportcykel nån gång.

    /Freddo

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Varför inte besöka din lokala MC handlare ? De lånar ut ( provkör) hojar hela tiden ?
    Försök att låna hojen mitt i veckan då finns det större chanser att köa hojen i flera timmar.
    Shaun

  3. #3
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Den lokala här är ganska restriktiv, de har sådana provdagar och då blir det ju inte så mycket. Sedan är väl själva grejen att slippa oroa sig över korsningar och annat

    /Freddo

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jag ska åka och hämta hem nya R1,an till våren,200hk+ över en helg,aldrig något problem.Men sedan förstår jag ju många handlare med.Man lånar ju helst inte ut en värstinghoj till nån yngling som kommer med rykande färskt körkort i handen.Det är ju samma sak om det kommer en stärrig äldre 70+ som är sugen på en typ Rocket 3.Men det är ju klart det finns ju många som klarar av en sådan med.Men det ser man ju direkt.Känner en snubbe som är typ 70 och som har en ny Kawasaki zzr 1400 den värsta sporttouring som finns.Han och frun åker mycket med den,kul.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-12-31 klockan 19:24.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Finns det sådana upplevelseevent mc liknande de som finns med bilar? Tänkte det skulle vara kul att prova på en sån där supersportcykel nån gång.

    /Freddo
    Jag har aldrig sett en annons för ett sådant upplevelse event för MC.
    Synd att du inte har en bättre mc handlare.
    Köpte min BMW R1200GS men först efter att har provkört flera gånger, provkörde flera hojar också, och sedan lånade min tilltänkte i ett dygn.

    Hoppas att du hittar en snällare handlare.
    Med vänlig hälsning, Shaun

  6. #6
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag har det bra, när jag servar min GS brukar jag köra ner den kvällen innan å låna en hoj ett dygn. Jag har hitintills fått ta vad jag vill bland demohojarna. Provat det mesta i äventyrssegmentet från 50-160 hk.
    Jan

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Matfors
    Inlägg
    49
    Upplever som om jag klämmer på en mc hos min lokala handlare. Så frågar han om jag inte vill testa hojen i fråga.

    Var ju så jag köpte min GS. Så dom kanske minns hur "svårflörtad" jag är
    // Olof

  8. #8
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Klart att de har demohojar och så, men jag har aldrig sett någon supersport på demo annat än just på demodagarna då jag tror de lånar in dom.

    Men poängen är ju lite att jag inte har så stor lust att köra som en biltjuv på vanliga vägen bland andra trafikanter. Storbana skulle vara betydligt mer lämplig för ändamålet.

    Jag är inte intresserad av att köpa en heller utan jag vill bara provköra en och känna kicken typ.

    /Freddo

  9. #9
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Tror det kan bero på att det var en som körde ihjäl sig för några år sen när han skulle "provköra" en hoj hos dom, men jag vet inte om det är skälet. De har customs och off-roadare som demo samt att man får provköra allt som begagnat i princip tror jag.

  10. #10
    glidare
    Gäst
    Jag bor som sagt numera i Tyskland och här de väldigt genrösa med provkörningar. Tyskland är ju ett större land med mera resurser men handlarna i Sverige är väldigt snåla när det gäller provkörningar.
    Senast redigerat av glidare den 2015-01-02 klockan 01:23.

Liknande ämnen

  1. Obehaglig upplevelse
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-11-18, 23:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •