Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Upplevelse mc?

  1. #11
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    vi hade inga problem med provkörning trots att frugan har inte ens körkort för hoj, hon övningskör för tillfället. Hon fick provköra en ny Ducati Diavel medans jag följde efter med min som handledare. Diaveln är kanske inte värstingmaskin men 162 hästar och ca 200kg så nog finns det axx i alla fall.
    ( hon gillade hojen så vi köpte den )

  2. #12
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    vi hade inga problem med provkörning trots att frugan har inte ens körkort för hoj, hon övningskör för tillfället. Hon fick provköra en ny Ducati Diavel medans jag följde efter med min som handledare. Diaveln är kanske inte värstingmaskin men 162 hästar och ca 200kg så nog finns det axx i alla fall.
    ( hon gillade hojen så vi köpte den )
    Lite udda val som förstahoj.
    Jan

  3. #13
    glidare
    Gäst
    BMW, italienska hojar och harley har alltid varit frikostiga när det gäller provkörningar. Japanska märken tycks vara säkra på att de får sålt hojarna iaf.

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    BMW, italienska hojar och harley har alltid varit frikostiga när det gäller provkörningar. Japanska märken tycks vara säkra på att de får sålt hojarna iaf.
    Provat några Japs också, även sånna med röda lappar.
    Jan

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    BMW, italienska hojar och harley har alltid varit frikostiga när det gäller provkörningar. Japanska märken tycks vara säkra på att de får sålt hojarna iaf.
    Tror inte att det är de olika märkena som styr tillgången på provkörning utan snarare är det upp till varje handlare hur dom vill göra.

    Hade själv bokat en provkörning av en Yamaha ST1200 hos Carlbarks i Kumla. Inga problem alls. Blev bara uppmanad att vara tillbaka innan de stängde. Dit var det tre timmar! Körde en bit och både jag och min fru kände att hojen inte var rätt för oss så vi återvände till firman. Hittade då istället en BMW R1200 GSA som vi var intresserade av. Inga problem att få provköra den heller. Väldigt snart var vi överens jag och frun. Detta var hojen för oss! Bestämde oss på stående fot för att köpa denna hoj istället, något vi inte ångrat. Här visade det sig hur effektivt det kan vara för en handlare att vara generös med provkörningar. På det sättet fick han sälja en hoj för nästan 150.000:-. Lär vända mig till dom nästa gång det blir dags att byta hoj igen.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tror inte att det är de olika märkena som styr tillgången på provkörning utan snarare är det upp till varje handlare hur dom vill göra.

    Hade själv bokat en provkörning av en Yamaha ST1200 hos Carlbarks i Kumla. Inga problem alls. Blev bara uppmanad att vara tillbaka innan de stängde. Dit var det tre timmar! Körde en bit och både jag och min fru kände att hojen inte var rätt för oss så vi återvände till firman. Hittade då istället en BMW R1200 GSA som vi var intresserade av. Inga problem att få provköra den heller. Väldigt snart var vi överens jag och frun. Detta var hojen för oss! Bestämde oss på stående fot för att köpa denna hoj istället, något vi inte ångrat. Här visade det sig hur effektivt det kan vara för en handlare att vara generös med provkörningar. På det sättet fick han sälja en hoj för nästan 150.000:-. Lär vända mig till dom nästa gång det blir dags att byta hoj igen.
    Så är det, handlare å kund bygger ett förtroende. Mc firmor kommer å går å några består.
    Jan

  7. #17
    glidare
    Gäst
    I vilket fall som helst är det betydligt lättare i Tyskland att provköra en hoj. Spelar ingen roll till vilken handlare du går till. Har de hojen får du provköra hojen.

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    vi hade inga problem med provkörning trots att frugan har inte ens körkort för hoj, hon övningskör för tillfället. Hon fick provköra en ny Ducati Diavel medans jag följde efter med min som handledare. Diaveln är kanske inte värstingmaskin men 162 hästar och ca 200kg så nog finns det axx i alla fall.
    ( hon gillade hojen så vi köpte den )
    Diaveln är riktigt snabb.Finns nog inte många som hänger med

  9. #19
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Den lokala här är ganska restriktiv, de har sådana provdagar och då blir det ju inte så mycket. Sedan är väl själva grejen att slippa oroa sig över korsningar och annat

    /Freddo
    Lokala? Är det Lelles då?

    Hur är det att provköra hoj där?
    Går de med på det eller måste man vara "intresserad" av en viss modell innan?
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  10. #20
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Nä det är inte Lelles, jag tycker de är helt värdelösa på service så jag är inte intresserad av att göra affärer med dom. Nu råkade jag vara där idag med en kompis som behöver kitta upp sig. Av någon outgrundlig anledning har jag fått mer service idag än vad jag fått tillsammans på alla tidigare besök.

    Nä det är Sulas som är den lokala för mig. Tycker de är bra trots att det är lite begränsat med vad som kan provköras. Har de demohojar så är det inga problem men de har inte demos av alla hojar utan mest glidare och off-roadare.

Liknande ämnen

  1. Obehaglig upplevelse
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-11-18, 23:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •