Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Harley med höga miltal

  1. #1
    glidare
    Gäst

    Harley med höga miltal

    Hej,

    Kollar man annonserna på blocket så ser man ibland harley som har rullat 8-9000 mil eller lite till. Får dem sålda dessa hojar?

    Oftast begär de 100 000 kr eller mera för dessa hojar. Finns det folk som betalar 100 000 kr för en harley som redan har gått 8-10 000 mil?

    För dem pengarna får man ju en ny hoj. Är bara lite nyfiken.

    Mvh

    Glidare

  2. #2
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    V motor, 14oo cc, 50 kw, det borde vara som en industrikompressor ? Evigt liv ?
    Jan

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    V motor, 14oo cc, 50 kw, det borde vara som en industrikompressor ? Evigt liv ?
    Om Briggs & Stratton sa en mekaniker att det är den sämsta skit som alltid fungerar. Det är väl ungefär lika med HD. Låter illa och lämnar delar efter vägen, men det går alltid att få dom att gå. 10.000 mil borde bara vara i början av karriären.
    Ove

  4. #4
    glidare
    Gäst
    Det skulle kunna vara sant Ove, om nu reservdelarna var billiga. Jag har fått intrycket att det är inte så billiga som man skulle kunna önska sig. Jag menar för 100 000 kr kan man ju köpa en japansk glidare men noll mil på mätaren.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Det skulle kunna vara sant Ove, om nu reservdelarna var billiga. Jag har fått intrycket att det är inte så billiga som man skulle kunna önska sig. Jag menar för 100 000 kr kan man ju köpa en japansk glidare men noll mil på mätaren.
    Visst, men då får du ju inte nöjet att behöva meka ofta.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Det skulle kunna vara sant Ove, om nu reservdelarna var billiga. Jag har fått intrycket att det är inte så billiga som man skulle kunna önska sig. Jag menar för 100 000 kr kan man ju köpa en japansk glidare men noll mil på mätaren.
    Om priser vet jag intet. Det kommer förbi en del gamla klenoder då och då av både kända och okända märken på väg mot/från högan nord, däribland en och annan HD. Oftast är det folk som kommer från andra delar av överstaten EU för i Sverige verkar det inte finnas samma intresse att köra dom riktigt gamla maskinerna utan dom ses mera som museieföremål. MEn det går alltså att hålla igång en MC nästan hur länge som helst med lämplig vård och pyssel.

    Att HD kan tappa delar vet jag och det kanske andra också kan, men den enda jag samlat efter och lämnat tillbaka var just HD.
    Ove

  7. #7
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Cool

    Tiderna förändras. Tror dom flesta hojar i dag klarar 10000 mil utan problem. Däremot tror jag att HD har minst samma värdeminskning som andra hojar. Numera är inköpsvärdet så högt på alla Mc. Jag ägde i två omgångar en R69S som ökade i värde för varje gång. Vid 20000 mil va den uppe i dubbla inköpspriset. Detta va på den tiden vi levde i inflation på hojpriserna.
    Jan

  8. #8
    Vet faktiskt inte räven ! HDen jag köpte för ett par år sen har jag blivit erbjuden samma pengar jag köpte den för ! Intrudern har bara droppat o droppat lika så Maruden ! Inte värda o säljas för det som erbjuds ;-(

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Det viktigaste är inte hur långt den har gått utan hur den är skött. Sen är det klart att en motor inte håller hur länge som helst även om den är bra skött men allt går att renovera. Den här snubben har kört över 160.000 mil med sin HD och den är still going strong.

    http://www.bikernet.com/pages/First_...yDavidson.aspx

    Dessutom står sig HD bra rent kvalitetsmässigt. Den Road King som Motorrad testade i 5000 mil hade inte många fel. Klarade testet bättre än diverse olika japanska och europeiska hojar så som Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Triumph, BMW och Ducati

    http://www.motorradonline.de/dauerte...wertung/298481
    http://www.motorradonline.de/dauerte...oad-king/90733

  10. #10
    Men Delerium !
    Nu dog många ;-)

Liknande ämnen

  1. Onsdagsträffar i Stora Höga!
    Av Den grå i forum Träffar & Körningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2019-08-23, 06:17
  2. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  3. Höga varvtal..
    Av BIG1 i forum Mekhörnan
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 23:46
  4. Miltal i annonser
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2012-09-05, 08:22
  5. Dagstripp till Höga Kusten?
    Av Motormannen i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 08:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •