Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: bygga moped?

  1. #11
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Synd bara att Norsjö Shoppern försvann ur produktion 1994.
    Med tanke på att det är ett vinterfordon jag skulle behöva så skulle det vara bra med tre hjul.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Synd bara att Norsjö Shoppern försvann ur produktion 1994.
    Med tanke på att det är ett vinterfordon jag skulle behöva så skulle det vara bra med tre hjul.
    Håller med om att Norsjö Shopper var en mysig variant men jag tvivlar på att det är ett bra vinterfordon med tanke på låg effekt o kombination med ev. dubbdäck och snö.

    I en helt annan tråd funderade jag kring ett projekt med en billig scooter, t.ex. en Baotian som inte kostar så många pengar och utrusta den med skidor och dubbdäck. Fått uppfattningen att du är en händig pojk så det skulle nog inte vara så stora problem. Som vinterfordon skulle det nog fungera ganska bra och dessutom kunna bjuda på lite nöje, både att bygga och att köra.
    Ove

  3. #13
    Ska man nu ha en moppe så är det här enda vettiga alternativet:
    http://www.ligier.se

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vilken förälder har råd att ge sin 15-åriga dotter eller son en mopedbil för 149 000 kr?

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    76
    Ligier? Det gamla F1-stallet?

  6. #16
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Håller med om att Norsjö Shopper var en mysig variant men jag tvivlar på att det är ett bra vinterfordon med tanke på låg effekt o kombination med ev. dubbdäck och snö.

    I en helt annan tråd funderade jag kring ett projekt med en billig scooter, t.ex. en Baotian som inte kostar så många pengar och utrusta den med skidor och dubbdäck. Fått uppfattningen att du är en händig pojk så det skulle nog inte vara så stora problem. Som vinterfordon skulle det nog fungera ganska bra och dessutom kunna bjuda på lite nöje, både att bygga och att köra.
    Tja Norsjö Shoppern hade dispens så den fick ha 1,5 HK faktiskt, och häromkring så är det mest saltslask på vägarna vintertid.

    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Ska man nu ha en moppe så är det här enda vettiga alternativet:
    http://www.ligier.se
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Vilken förälder har råd att ge sin 15-åriga dotter eller son en mopedbil för 149 000 kr?
    Det är så sant, vad det kostar är väldigt viktigt med min begränsade ekonomi, men vore pengar inte en bristvara så skulle en sådan bil vara ok. Dieslar av mopedbils sorten får, enligt vad jag vet, ha upp till 500 cm³.
    Sedan så är det ju guld värt att slippa sitta i fartvinden i en Norsjö Shopper eller en sådan där mopedbil. Särskilt eftersom man har diabetes som gör att man inte blir varm om fingrarna igen om man en gång blivit kall.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Liknande ämnen

  1. Moped
    Av William50cc i forum Min hoj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-03-27, 23:57
  2. Bygga utan att bygga själv?
    Av Kapten Miki i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-08-31, 16:06
  3. Bygga sissybar
    Av Brännjack i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-04, 11:42
  4. Bygga länkage ?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 01:19
  5. Moped
    Av Gert i forum Off topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 08:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •