Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Er syn på trikes?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41

    Er syn på trikes?

    Vad tycker ni tvåhjulare om trikes? Finns det fördomar emot dom som kör dom? Är det "falsk" eller "larvigt"?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av hokhok99 Visa inlägg
    Vad tycker ni tvåhjulare om trikes? Finns det fördomar emot dom som kör dom? Är det "falsk" eller "larvigt"?
    Tja, varför skulle man ha fördomar mot såna. En del har ju dem eller mc med sidovagn pga någon fysisk defekt eller bara för att de är kul., Jag har aldrig kört vare sig trike eller mc med sidovagn. Att körsättet måste vara lite speciellt vet jag. Skulle nog vara kul att prova på.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av hokhok99 Visa inlägg
    Vad tycker ni tvåhjulare om trikes? Finns det fördomar emot dom som kör dom? Är det "falsk" eller "larvigt"?
    Bara provat sidovagn för min del. Att köra är HELT annorlunda mot att köra solomaskin. Man får tänka sig för så att man inte behöver bromsa i kurvor för det kan sluta med en vurpa snett framåt. Gå på skallen och en tung trike kommer efter och klappar en i ändan är säkert inte skönt.

    Med eftertanke före och respekt för fysikens lagar så kan man ha rent hejdlöst kul på tre hjul.
    Ove

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    5
    Det man läst om.
    Är dom otrolig spårkänsliga.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Masberg Visa inlägg
    Det man läst om.
    Är dom otrolig spårkänsliga.
    Inte alls vad jag upplevde? Mycket värre att köra en tvåhjuling med breda och dessutom slitna däck, det är hemskt!
    Ove

  6. #6
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Har aldrig kört men har en kompis som envisades med att låna/hyra och vad det verkade så var väghållningen rätt värdelös. Det var sådana stora tyska sjabrak. Han hade inte a-kort så han hade inget val hur som. Men han tog det väldigt lugnt på spåriga vägar, skarpare kurvor och farthinder.

    Sedan fick han för sig att han skulle köpa en egen trike. En snabb koll på prisläget gjorde att vi snabbt kom fram till att för en tredjedel av priset så fick han både kort, mc och utrustning för vanlig mc...

    Men saknar man kort eller har funktionshinder så kan trike vara ett bra alternativ. De har byggt en fin variant på en Victory här i Uppsala-trakten.

    /Freddo

  7. #7
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Dom andra då, 2 hjul fram, någon som provat de ?
    Jan

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Dom andra då, 2 hjul fram, någon som provat de ?
    Jajjamen - packmoppe..
    Ove

  9. #9
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jajjamen - packmoppe..
    100 hästare tänkte jag.
    Jan

  10. #10
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    För handikappade-Kanon! Såg nån dokumentär på svt om en kille som krascha med mc och vart förlamad från midjan och ner, han hade en Triumph trike om jag inte mins fel.

    För vanliga - NEJ!
    Hatar de smala 3-hjulingarna med 2hjul fram och ett bak... ganska smala men förarna vinglar tamefan över hela vägen som om de hade fått betalt dubbel vägskatt.
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •