Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Låna/ Låna ut ?

  1. #11
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Ähhh... vad ni är hispiga! Klart man kan låna ut hojen för en provtur. Kul också att få testa andras hojar.

    Jag lånar självklart inte ut till vem som helst, men kan göra det till till den jag litar på gör rätt för sig om något skulle ske.

    En hoj är bara en pryl av metall och gummi. Om någon kör sönder den så får de betala. Det går dessutom (nästan) alltid att köpa en ny.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Lika här,lånar aldrig ut min hoj,tror dom flesta hojåkare är lika på den punkten.Skulle på sin höjd kunna låta farsan prova min hoj om han tjatar och han litar jag på för jag vet han kan köra

  3. #13
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    har kört andra Bossar tiotals mil, frugans Ducati hundratals mil, men ingen har hittills kört min Boss

  4. #14
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    har kört andra Bossar tiotals mil, frugans Ducati hundratals mil, men ingen har hittills kört min Boss
    Det är nog bara ett fåtal människor som skulle våga låna en Boss för provkörning...
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    Det är nog bara ett fåtal människor som skulle våga låna en Boss för provkörning...
    Varför inte? vore det intressant så hade man väl provat redan

  6. #16
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Min tanke i frågan är inte det att jag inte litar på den som vill provköra min Mc. Snarare det faktum att olyckan kan vara framme ; en bilist , cyklist mm som gör nått galet och som leder till en olycka.
    Jag har hellre otur på min egen hoj än någon annans .

  7. #17
    glidare
    Gäst
    Jag lånar inte någon annans hoj och brukar heller inte låna ut min egen hoj till någon. De finns dock två tillfällen jag har velat låna en hoj. Bägge har varit veteranhojar som jag gärna vill ha. Den ena ar en suzuki gt 750 och den andra en electra glide med fotkoppling och handväxel. Problmet är att om den går sönder under provkörning finns det ju en risk att man blir beskylld för detta trots att de kunde ha gått sönder även när ägaren själv hade kört med hojen.

    Därför har jag avstått från att fråga om jag fick provköra deras hojar.

  8. #18
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Det finns ett talesätt: Det finns tre saker jag inte lånar ut, kammen, tandborsten och bilnycklarna!
    Set sista kan även vara nycklarna till en MC.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Jag lånar inte någon annans hoj och brukar heller inte låna ut min egen hoj till någon. De finns dock två tillfällen jag har velat låna en hoj. Bägge har varit veteranhojar som jag gärna vill ha. Den ena ar en suzuki gt 750 och den andra en electra glide med fotkoppling och handväxel. Problmet är att om den går sönder under provkörning finns det ju en risk att man blir beskylld för detta trots att de kunde ha gått sönder även när ägaren själv hade kört med hojen.

    Därför har jag avstått från att fråga om jag fick provköra deras hojar.
    Jag vill heller inte låna, för tänk om det händer något med kompisens hoj, vem betalar självrisken då?? Tänk om den bara är trafikförsäkrad utan vagnskadeförsäkring!!!!

  10. #20
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Min försäkring gäller inte om jag lånar ut mc:n så det är liksom inte aktuellt av den anledningen.

    /Freddo

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-04-11, 20:50
  2. Sponsrat inlägg: Låna till MC-drömmen
    Av pewa i forum Artiklar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-11-24, 15:07
  3. Samurajsvärd / Katana att låna ut?
    Av PatrikAdolfsson i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •