Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Låna/ Låna ut ?

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    Lånar gärna ut till någon av mina bröder men inte till någon annan som ej är direkt anhörig

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Min försäkring gäller inte om jag lånar ut mc:n så det är liksom inte aktuellt av den anledningen.

    /Freddo
    Visste inte att det fanns en begränsning på noll utlåning. Dom flesta försäkringar har ju så man får låna ut till vissa.(ålder, familjemedlem, annat kön etc).
    Vilket bolag är detta?

  3. #23
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Jag tar ett varv till i rollen som "kärringen mot strömmen" - dvs som tycker att utlåning under vissa omständigheter kan vara utmärkt!

    Tänker då på att låna/låna ut under lugna former till någon man litar på gör rätt för sig, som har en helförsäkrad hoj, och som inte är helt hispig till lynnet när det kommer till hojen. Det är - som jag tidigare framfört - en pryl av metall, plast och gummi som man både kan reparera och köpa ny i värsta fall.

    Jag tycker att utlåning där man får tillfälle att prova kompisens hoj ett antal mil är ett bra sätt att prova olika hojar. Visst, man kan göra kortare provkörningar på mc-firmorna. Men att lägga 5-10-15 mil under en dagsresa på någon annans hoj är ett kul sätt att prova andra märken, koncept osv.

    Jag gör det inte ofta - tvärtom så sker det rätt sällan. Men det är alltid lika kul att prova något annat än sin egen. Kanske får man nya tankar, kanske är man glad att äntligen få kliva tillbaka på sin egen hoj igen...
    Senast redigerat av TMax500 den 2014-12-14 klockan 11:21. Anledning: Grammatik!

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kan vara lurigt då det gäller en 50+ försäkring. Om du har hojen ute på försäljning så skall man meddela försäkringsbolaget och få besked av vad som gäller vid prockörning.

  5. #25
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan vara lurigt då det gäller en 50+ försäkring. Om du har hojen ute på försäljning så skall man meddela försäkringsbolaget och få besked av vad som gäller vid prockörning.
    Bra inlägg; detta har i alla fall jag inte tänkt på !

  6. #26
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jag har moderna på glidaren, och jag får låna ut den till familjemedlemmar. Dvs de som bor på samma adress vilket är min sambo som saknar körkort för mc.

    Hur det är på den andra hojen vet jag inte riktigt. Det är Suzukis märkesförsäkring.

  7. #27
    Medlem nudle90s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Jag lånar inte ut min hoj längre men om någon kompis som jag litar mycket på vill prova på en liten tur och se hur den är så är de okej för min del såvida försäkringen täcker ifall de händer något

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Jag tar ett varv till i rollen som "kärringen mot strömmen" - dvs som tycker att utlåning under vissa omständigheter kan vara utmärkt!

    Tänker då på att låna/låna ut under lugna former till någon man litar på gör rätt för sig, som har en helförsäkrad hoj, och som inte är helt hispig till lynnet när det kommer till hojen. Det är - som jag tidigare framfört - en pryl av metall, plast och gummi som man både kan reparera och köpa ny i värsta fall.

    Jag tycker att utlåning där man får tillfälle att prova kompisens hoj ett antal mil är ett bra sätt att prova olika hojar. Visst, man kan göra kortare provkörningar på mc-firmorna. Men att lägga 5-10-15 mil under en dagsresa på någon annans hoj är ett kul sätt att prova andra märken, koncept osv.

    Jag gör det inte ofta - tvärtom så sker det rätt sällan. Men det är alltid lika kul att prova något annat än sin egen. Kanske får man nya tankar, kanske är man glad att äntligen få kliva tillbaka på sin egen hoj igen...
    Jag följer kärringen mot strömmen med.Bättre att låna en hoj hos handlaren över en helg än att slita på kompisens.Ska låna hem nya R1.an till våren tyckte han.Kan ju vara kul att känna på.

  9. #29
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag blir alltid nervös när dom ska provköra på besiktning.
    Det har hänt att de inte vågat provköra min Husqvarna bara för att den är högerväxlad.
    Men nu senast fick jag en besiktningsman som också har en gammal Husqvarna så han tog den på en låååång tur. Han tyckte nog om den.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-04-11, 20:50
  2. Sponsrat inlägg: Låna till MC-drömmen
    Av pewa i forum Artiklar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-11-24, 15:07
  3. Samurajsvärd / Katana att låna ut?
    Av PatrikAdolfsson i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •