Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Honda CB900F ”Hornet” (2006)

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190

    Honda CB900F ”Hornet” (2006)

    Tjitt åxå, how time flies! Lillkillen ovan fyllde åtta i somras och är väl därvidlag – möjligen jämte sina två betydligt yngre Honda-polare – den ende i familjen som inte visar några nämnvärda ålderstecken. Eller så låter man sig luras av den välkammade konfirmandlooken? En glad skit, är det hur som helst, en redig rackarunge och spjuver, och fan i mig lika skamlöst gasglad och yster som då han var ny 2006.

    Grattis grappen! *pappsen himlar med ögonen*

    PS Av bildernas oskärpa att döma kan man misstänka att det var husse som intog merparten av födelsedagsspriten. Vilket dock bestämt förnekas.


    bikephoto1_hi-res[1].jpg

    1 Hornet A.jpg

    1 Hornet B.jpg

    1 Hornet C.jpg

  2. #2
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Hornet hade de (kanske fortfarande har) på Gillinge där jag gjorde risktvåan. Mycket trevlig hoj, i alla fall den tiden jag åkte där.
    /Erik

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Hornet hade de (kanske fortfarande har) på Gillinge där jag gjorde risktvåan. Mycket trevlig hoj, i alla fall den tiden jag åkte där.

    Ja, det är en nästan osannolikt lättkörd hoj, så kanske inte så förvånande om den raskt blev en körskolefavorit…?

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Grattis till lillkillen! Upplever samma sak med min Scrambler. Den är också 8 år men ser ut och beter sig som ny ännu (jag har haft den i snart 7 år).

  5. #5
    Med tanke på att Hornet 900 hamnade lite tokigt hos försäkringbolagen så har jag väldigt svårt att tro att det finns såna hos trafikskolorna. Att sen nån trafikskolelärare köpt "till sig själv" en för att denne gillar den är ju en annan sak förståss.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Med tanke på att Hornet 900 hamnade lite tokigt hos försäkringbolagen så har jag väldigt svårt att tro att det finns såna hos trafikskolorna. Att sen nån trafikskolelärare köpt "till sig själv" en för att denne gillar den är ju en annan sak förståss.
    Ja, det har du nog rätt i. Storhornet hamnade oförskyllt i ”belastningsregistret” tillsammans med betydligt vassare och mer olycksdrabbade hojar. Möjligen sålde också Honda ut den till förmån för Lill-Hornet (600) i märkesförsäkringen, vad vet jag…? En cool liten hoj, är det i vart fall.

  7. #7
    Med tanke på att lill-Horneten 600 premierades som du säger i försäkring så var ju inte ens den populär hos trafikskolorna pga av försäkringskostnaden.
    Dom 600 Hondorna som var populära hos trafikskolorna var istället CBF600:an....och givetvis CBF500 som mellanklassare.

    Jag har alltid gillat Hornetmodellerna(inkl 900). Mest för att den utseendemässigt ser ut som "en motorcykel" och inte minst.....motorgången är så söööööt i den
    Pillade senast förra året med en 900 http://www.saarela.se/aktuellt/aktue.../130911b1.html

    Hände en rolig grej med den. Ventilerna kollades lite sent på kvällen och dom låg på gränsen, ändå inom specen. Valet och kvalet var att om jag ändå skulle justera upp dom. Tyvärr så visste jag att....när morgon kommer så kommer jag ändå att lyfta på kamaxlarna och shimsa om dom.

    Nåja, på kvällen i sängen så funderade jag, hur skulle en verkstad skulle göra?....jo dom skulle smacka dit ventilkåpan och säga till kunden att..."nästa gång kanske"

    Så, det var bara att kliva upp, klä på sig och montera dit det mesta så att man inte får några ideer på morgonen

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    He-he! Har alltid uppskattat en god dokumentation av potträningen, Veijo! Så även om vätskan från den lille inkontinente stackarn kanske inte såg helt hälsosam ut - eller något man ens ersätter fulölen med? så smackade jag belåtet.

    Kul att du nämnde CBFen. Bytte faktiskt in en lill-Hornet mot den första nakna CBF600an som kom hit. (Så här i efterhand förstås totalt obegripligt, maan vaffan…) Det var nog första gången, vad jag kan minnas, som jag kände mig rejält besviken på Honda. En smula överdrivet, kanske? men maken till impotent (nä, könlös) och träig hoj har jag nog aldrig ägt. Självklart förstärkt av kontrasten till lill-Hornet, kändes den som en enda lång jävla gäspning…Zzzzzz
    Senast redigerat av Kapten Miki den 2014-12-11 klockan 13:20.

  9. #9
    Medlem nudle90s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Körde upp med hornet från skolan i sommras, väldigt lättkörd och trevlig hoj dedär! Var inne på att köpa en själv men blev en gsx 750 inazuma istället =)

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Snygg hoj. Hade själv en likadan för ett par år sedan men den var blå till färgen och av årsmodell 02. Trevlig hoj med bra tryck i.

Liknande ämnen

  1. Honda cb900f -81 problem
    Av Doddo77 i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-05-08, 21:56
  2. Tomgångsproblem Honda cb900f-1981
    Av Mickecb i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 19:25
  3. Honda Hornet
    Av Caarl i forum Street
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-03-14, 21:54
  4. honda hornet 600 (strypt)
    Av Caarl i forum Street
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 14:36
  5. Är Honda hornet ett bra val?
    Av ellie i forum Street
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •