Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Freewind

  1. #11
    Ursäkta, fick för mig att Freewind var en Honda, men så fel hade jag. Lärdomen är "lita aldrig på Google".
    Men den ser fortfarande tråkig ut även om jag själv skulle kunna tänka mig en som ren pendlarhoj året runt med lite högre ruta och som Ove skriver grövre däck. Priset ligger ju helt rätt på den.
    Senast redigerat av RobbeS den 2014-11-24 klockan 12:23.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Freewind tycks gått mig spårlöst förbi men vågar man kanske göra en gissning att konkurrensen inom Suzuki-familjen med DR650 (som trots allt var 20 kilo lättare) blev den övermäktig? Så här i backspegeln skulle jag i alla fall väääldigt mycket hellre välja DR...

  3. #13
    glidare
    Gäst
    Freewind har samma motor som dr 650, därmed också problem med att cylindefotspackningen kan gå sönder och börja läcka olja. Det var vanligt problem på dr 650, freewind och savage 650.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Freewind tycks gått mig spårlöst förbi men vågar man kanske göra en gissning att konkurrensen inom Suzuki-familjen med DR650 (som trots allt var 20 kilo lättare) blev den övermäktig? Så här i backspegeln skulle jag i alla fall väääldigt mycket hellre välja DR...
    Torrvikt Freewind 169 kg. DR väger 163 tom och rse modellen 178 kg. Alltså en ganska liten skillnad. Det som jag ser som de största skillnaderna är lägre sitthöjd, mindre framhjul, och mera sittanpassad körställning på Freewind. Om det är till för- eller nackdel ärupp till var och en att bedöma.
    Ove

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Ursäkta, fick för mig att Freewind var en Honda, men så fel hade jag. Lärdomen är "lita aldrig på Google".
    Men den ser fortfarande tråkig ut även om jag själv skulle kunna tänka mig en som ren pendlarhoj året runt med lite högre ruta och som Ove skriver grövre däck. Priset ligger ju helt rätt på den.
    Honda sålde en kopia, eller försökte sälja.
    Jan

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Torrvikt Freewind 169 kg. DR väger 163 tom och rse modellen 178 kg. Alltså en ganska liten skillnad. Det som jag ser som de största skillnaderna är lägre sitthöjd, mindre framhjul, och mera sittanpassad körställning på Freewind. Om det är till för- eller nackdel ärupp till var och en att bedöma.


    Ja, fan vet om det talade till Freewindens för- eller nackdel…? Det enda man väl med säkerhet vet är att den här sortens hoj alltid är en kompromiss på temat mission impossible. Det är så mycket omöjlighet det kan bli att förena en riktig offroads (menar då inte äventyrshojens: ”kan i bästa fall även köras på grusväg”) egenskaper med det bekväma landsvägsjärnets…

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Torrvikt Freewind 169 kg. DR väger 163 tom och rse modellen 178 kg. Alltså en ganska liten skillnad. Det som jag ser som de största skillnaderna är lägre sitthöjd, mindre framhjul, och mera sittanpassad körställning på Freewind. Om det är till för- eller nackdel ärupp till var och en att bedöma.
    Vill ju veta om någon har kört denna Suxukihoj och kunnat utvärdera den. Antar att den går bra på både grus och asfalt. visserligen bara knappt 50 hkr, men ganska lätt så den borde vara kvick, i alla fall upp till kanske 120 vilket iofs. räcker på småvägar. Pratar inte om autobahn nu. Läste förresten att det verkar som om autobahn numera är ganska överspelat kapiltel eftersom pga. ökad trafik, hastigheten är svår att hålla väldigt hög.

  8. #18
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Du får provköra Olle, å skapa dig en uppfattning. Väldigt få sålda å hur det blir med reservdelar är väl också nåt att fundera på. Va förra sommaren en snutt på autobahn när vi skulle till tåget i Hamburg. Farten är ganska hög å sen blir det köer. Trist ställe att köra äventyrshoj, kryllar av biljäklar.
    Jan

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Du får provköra Olle, å skapa dig en uppfattning. Väldigt få sålda å hur det blir med reservdelar är väl också nåt att fundera på. Va förra sommaren en snutt på autobahn när vi skulle till tåget i Hamburg. Farten är ganska hög å sen blir det köer. Trist ställe att köra äventyrshoj, kryllar av biljäklar.
    Reservdelar tror jag inte är något problem. Samma motor som i Dr 650 tror jag, De andra delarna är nog bara tagna ur Suzukis produktion stort sett, som bromsar och lager.
    Kan ju fundera på varför den såldes så dåligt. Här fanns ju en konkurrent till Honda Dominator.

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Du får provköra Olle, å skapa dig en uppfattning. Väldigt få sålda å hur det blir med reservdelar är väl också nåt att fundera på. Va förra sommaren en snutt på autobahn när vi skulle till tåget i Hamburg. Farten är ganska hög å sen blir det köer. Trist ställe att köra äventyrshoj, kryllar av biljäklar.
    Stämmer,Har blivit väldigt med trafik på Autobahn,men jag tycker det funkar hyffsat.Är väl lite rörigt runt storstäderna men sedan kan man ju få sträcka ut lite.Vänsterfilen flyter på rätt bra tycker jag i 130-220,typ

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •