Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Freewind

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Freewind

    Har någon erfarenhet av Suzuki 650 Freewind??
    Vad jag förstått. så är det en ganska lätt hoj, vilket tilltalar mig.

  2. #2
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har någon erfarenhet av Suzuki 650 Freewind??
    Vad jag förstått. så är det en ganska lätt hoj, vilket tilltalar mig.
    Mins dom, Freewind å nån Honda Agdor eller nåt. Förmodligen nån pendlarhojar runt 2000 året. Inga storsäljare.
    Jan

  3. #3
    Ja, varför blev inte den populär och framför allt....varför verkar dom svårsålda som begagnad? Prislapparna som begad är ju snorbillig och ändå säljs dom inte?!? Har den en motor från nåt annat, typ Rotax eller vad är felet?

  4. #4
    Jag har inga problem att förstå att Freewind inte blev populär då jag googlade fram bilder på den. T.o.m Transalpen ser ju riktigt potent ut jämfört med en Freewind. Eller så kan man jämföra den med en tråkigare kopia av KLE 500.
    Det här är väl ganska typiskt för Honda, rent tekniskt maskiner av högsta klass men en utstrålning som inte direkt kittlar lusten att köra mc. Dags att honda byter ut sin designavdelning.
    Senast redigerat av RobbeS den 2014-11-24 klockan 12:17.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jag har inga problem att förstå att Freewind inte blev populär då jag googlade fram bilder på den. T.o.m Transalpen ser ju riktigt potent ut jämfört med en Freewind. Eller så kan man jämföra den med en tråkigare kopia av KLE 500.
    Det här är väl ganska typiskt för Honda, rent tekniskt maskiner av högsta klass men en utstrålning som inte direkt kittlar lusten att köra mc. Dags att honda byter ut sin designavdelning.
    Det är klart att Honda ska byta ut sina designers när Suzuki gör tråkiga kopior av Kawasaki!
    Ove

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det är klart att Honda ska byta ut sina designers när Suzuki gör tråkiga kopior av Kawasaki!
    Vi får väl skapa en tråd om Suzuki om det är det som avgör vilka designers som HONDA ska anställa. Eller så gör vi som vanligt och låter denna tråd också övergå till en skitkastar tråd om BMW och HD....

  7. #7
    glidare
    Gäst
    Det låter som en bra ide att kasta skit på både HD och BMW för bägge är ju övervärderade hojar.


    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Vi får väl skapa en tråd om Suzuki om det är det som avgör vilka designers som HONDA ska anställa. Eller så gör vi som vanligt och låter denna tråd också övergå till en skitkastar tråd om BMW och HD....

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Det låter som en bra ide att kasta skit på både HD och BMW för bägge är ju övervärderade hojar.
    Det tog 20 minuter så högg googlefantomen som väntat på betet

  9. #9
    glidare
    Gäst
    Menar du att vi inte ska yttrandefrihet på forumet??

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Om man skulle göra ett försök att manövrera tillbaka till rätt hoj?

    Freewind verkar vara som en bra landsvägsmaskin men när det börjar rota till sig så är det nog bara att den är lätt som är bra. Lite högre styre och lite grova däck skulle inte vara fel Verkar ha samma motor som DL och den vet jag själv funkar bra.

    Snabbkoll Blocket: 2 st 13.500 resp. 16.000 + en våldsamt övervärderad och skitful för 30.000. De 2 första verkar vara värda att satsa på.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •