Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 79 av 79

Ämne: Touringhojar

  1. #71
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Var det alltså den moderna varianten av sr 400 som du körde eller?
    Nu var det visserligen inte jag som körde, utan Kapten Miki... Men googla så får du se att det är den nya 400:an som har 23 hästar. De äldre 400 och 500 hade runt 27-33 hästar, om jag minns rätt. (Kan ha lite fel, men inte så mycket i så fall... )

    Så de 23 pållarna som den nya har är... väldigt lite!

    Det är i klass med en 250 cc "semi-offroad" som Kawasaki KLX 250 eller gamla Honda NX 250 från 90-talet ("baby-Dominator" - jättesnygg, vill ha en!)

    Det duger säkert för att köra om en husvagn och kanske en tant i en Opel Kadett. Men inte så mycket mer än så. En långtradare då? Mja, om man får lite tid på sig så....

    Min lilla scooter har 21 hästar. Toppfarten är visserligen en bit bortom 110-120 på mätaren. Men inget som jag vill köra om med på landsväg. Har också kört hyrda 250 cc med 22-24 hästar (i bergen i Grekland) och man får piska dem hårt - eller vara lite modig - för att göra en omkörning i landsvägsfart.

    Synd! För jag är själv lite sugen på en SR 400 för att den är snygg! Som leksakshoj. Men i mina ögon är den klena effekten ett problem. Jag vill inte ha en så slö hoj....

  2. #72
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Var det alltså den moderna varianten av sr 400 som du körde eller?

    Jupp, direkt ur leveranskartongen…

  3. #73
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ursäkta,2015 kostar GS 152000, GSA 162000. Sen vad du vill hänga på kan det bli hur dyrt du vill.
    Du behöver inte ursäkta.Du visar grundpriser på Bmw hojarna,men vem köper en sådan.Ska du ha samma utrustning som Superteneren har som standard då blir det 200-210000kr[/QUOTE]

    Jag ska bestämma vad jag vill ha på min hoj! Nån sneögd lirare vet väl inte det ?
    Jan

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    ...I allt övrigt håller jag med T-Maxen. SR400 skulle blivit en kioskvältare av rang om den bara varit liiite potent. Prestandat är, bra på pricken, som min lilla CRF250L (men väger då 30 kilo mer). Och jag vet hur kul en CRF är på landsväg. Och ja – jag äger också en skoter som plättlätt skulle köra åttor runt SR400. Tyvärr. Man vill helst bara skrika som i småskolan: ”Yamaha! Gör om, gör rätt.” Ett så briljant jäkla koncept som bara faller platt med en så duktig undermotorisering…

  5. #75
    glidare
    Gäst
    Jag skulle aldrig köpa sr 400 för dess prestanda. Jag anser att du tänker i fel banor. Det finns alltid snabbare hojar än det man har. Var nöjd med det du har i livet och skit fultständigt i vad alla andra tycker och tänker.

  6. #76
    glidare
    Gäst
    Kapten, hur var den att kicka?

  7. #77
    glidare
    Gäst
    Har någon koll på servicekostnaderna för fjr 1300 pan european 1300?

  8. #78
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Har någon koll på servicekostnaderna för fjr 1300 pan european 1300?
    Är ju väldigt olika.Storstad brukar ju vara lite dyrare.Sedan skiljer det ju på handlare med.Min Fjr skulle jag tippa på ett par tusen var tusende mil.Vid 4000 blir det lite dyrare då det är ventilkoll,men brukar köpa en ny innan jag kommer så långt.Honda vet jag inget om.

  9. #79
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Kapten, hur var den att kicka?


    En barnlek. Tror faktiskt min gamla farmor skulle fixat det med den där dekompressionsventilen som den utrustats med…

Liknande ämnen

  1. Touringhojar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 03:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •