Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 79

Ämne: Touringhojar

  1. #51
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    De bästa märkena är ju precis som jag alltid vetat om, japanska hojar och därefter kommer alla andra märkena.
    Ja du vet mycket du.
    Jan

  2. #52
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    ....föll jag lite för sr 400 samt royal enfield 500.... ....sneglar också lite på deuaville 700, pan european 1300 samt fjr 1300. Någon som har erfarenhet av dessa hojar?
    Någon som kan tillföra några konstruktiva råd till TS istället för att bjäbba om olika märkens för- och nackdelar?

    // Ordningsman i skolan

    *Som kör både engelskt, franskt och italienskt. Inget japanskt för tillfället dock. Sålde min felfria Yamaha efter 8 år.*


    PS. Jo, jag vet att jag också skrev ett OT-inlägg. Men jag bad nästan om ursäkt för det redan då... Ds.
    Senast redigerat av TMax500 den 2014-11-25 klockan 16:07. Anledning: Lade till en smiley. Texten såg ju så grinig ut, ju...

  3. #53
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Någon som kan tillföra några konstruktiva råd till TS istället för att bjäbba om olika märkens för- och nackdelar?

    // Ordningsman i skolan

    *Som kör både engelskt, franskt och italienskt. Inget japanskt för tillfället dock. Sålde min felfria Yamaha efter 8 år.*


    PS. Jo, jag vet att jag också skrev ett OT-inlägg. Men jag bad nästan om ursäkt för det redan då... Ds.
    Franskt ?
    Jan

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Franskt ?
    Peugeot t.ex.. Tillverkat cyklar, motorcyklar och diverse lättrostade bilar sen urminnes tider. På två hjul är det väl mest scooters och moppar nu för tiden.
    Ove

  5. #55
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Peugeot Elyseo på 50 cc! Tillhör formellt sett min hustru, men brukas av hela familjen till småärenden. Åka till mataffären, bageriet, posten, systemet och andra nödvändiga resor. Resor som inte alltid kräver bil - och där är den lilla scootern bra att ha.
    Senast redigerat av TMax500 den 2014-11-25 klockan 21:09.

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Peugeot Elyseo på 50 cc! Tillhör formellt sett min hustru, men brukas av hela familjen till småärenden. Åka till mataffären, bageriet, posten, systemet och andra nödvändiga resor. Resor som inte alltid kräver bil - och där är den lilla scootern bra att ha.
    Man skall ju inte bruka större fordon än vad som behövs.

    SJ-tråd igen av mig. En man i Karlstad hade bytt in sin mindre bil mor en stor med flera sittplatser. Gick ganska länge och väntade på den lite exklusiva bilen. På måndag skulle han visa den för sina jobbarkompisar och grannen skulle få åka med in till stan.
    På måndag morgon kommer grannen in och de skall åka. Då säger hans fru. Du vet ju vad barnen har för aktiviteter i eftermiddag och dessutom är det min tur att ta med grannens barn. De får ju inte plats i min lilla bil, så du får ta den till jobbet i stället. TABLÅ

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Om man nu tänker på alternativ till BMW GS. Vad finns det då?
    Allt under 1000cc går bort.

  8. #58
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Röjkvist Visa inlägg
    Om man nu tänker på alternativ till BMW GS. Vad finns det då?
    Allt under 1000cc går bort.
    Yamaha Xtz1200 supertenere,Triumph Explorer 1200.Yamahan har ju överlägsen kvalite och och 50-60 tusen billigare än Bmw.Har haft båda och skulle tveklöst välja yamman före Triumph,Bmw.

  9. #59
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Yamaha Xtz1200 supertenere,Triumph Explorer 1200.Yamahan har ju överlägsen kvalite och och 50-60 tusen billigare än Bmw.Har haft båda och skulle tveklöst välja yamman före Triumph,Bmw.
    Låter som batteriet är slut i räknedosan ? Naturligtvis finns det hur mycket bling-bling du önskar att hänga på GSen.
    Jan

  10. #60
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Låter som batteriet är slut i räknedosan ? Naturligtvis finns det hur mycket bling-bling du önskar att hänga på GSen.
    Ja tillbehör finns ju hur mycket som helst till båda.Tex en ny Yamaha xtz1200ze med väskor kostar ca 157000 och en Bmw Gs 1200 adventure ca 210000 om man vill ha samma utrustning

Liknande ämnen

  1. Touringhojar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 03:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •