Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: VN800 bobber by esm

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av esm Visa inlägg
    Någon närmare bild har jag inte i dagsläget, men jag kan ordna en sådan ikväll.
    Nu är det dags för bilder!

    Den delen längst bak på plattan, där fjädrarna sitter fast, är det samma bit som du kapat bort och sedan fäst längre bak? Har du skruvat den i ramen?

    Har du tillverkat din skylthållare själv eller köpt färdig?
    Senast redigerat av Lalle den 2014-12-04 klockan 10:11.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54
    Haha ja jävlar ja, det har jag missat . Får försöka fixa det ikväll istället då .

    Jag tillverkade en egen platta att fästa fjädrarna i. Tog bara ett kraftigt plattjärn och bockade och skruvade fast i ramen.

    Skylthållaren har jag med gjort själv. Samma procedur där. Bockade till ett plattjärn och fäste i hojen. Det behöver jag dock göra lite stabilare i vinter så att inte skylten böjer sig .
    Kör/bygger du en bobber? joina gärna Custom Bobbers Sweden.
    https://www.facebook.com/groups/1510206309242562/

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54

    VN800 bobber by esm

    Det blev dåliga bilder då jag har så dålig belysning. Så jag ska försöka ta nya bilder under dagen idag. Så de kommer upp senare .
    Kör/bygger du en bobber? joina gärna Custom Bobbers Sweden.
    https://www.facebook.com/groups/1510206309242562/

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av esm Visa inlägg
    Det blev dåliga bilder då jag har så dålig belysning. Så jag ska försöka ta nya bilder under dagen idag. Så de kommer upp senare .

    Det är ok, väntar med spänning!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54
    Då får vi se om dessa duger, blev inte så mycket ljus även om det var dag ute. Jag har även monterat ned lite saker vilket kanske gör att något ser lite tokigt ut .





  6. #16
    Har beställt ett par liknande från ebay, duger de inte så beställer jag såna där från hojstyling. Har du någon närmare bild på regskyltshållaren så tas det tacksamt emot.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Lalle Visa inlägg
    Har beställt ett par liknande från ebay, duger de inte så beställer jag såna där från hojstyling. Har du någon närmare bild på regskyltshållaren så tas det tacksamt emot.
    Haha njaaaaa, du får en bild när jag har gjort en ny sådan . I dagsläget har jag bara bockat till ett plattjärn 90 grader som jag har fäst nummerplåten i.. kanske inte den bästa lösningen då jag behöver göra den stabilare.. men efter nyår kommer nog fler uppdateringar med hojen. Innan dess är det tyvärr lite andra saker som får komma före..

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54
    Gott nytt år allihopa! Det var ett tag sedan jag gjorde någon uppdatering, men nu är det dags igen. Även om jag kanske inte har gjort fullt så mycket sen sist, men ikväll fick lyckades jag spendera ca 1 h med hojen. Det jag har gjort är att demontera termostaten samt tagit bort ett fäste som hindrade den nygamla tanken att passa över ramen. Så nu slinker tanken ner så tjusigt så!



    Jag håller dessutom på att slipa bort all gammal lack på tanken, därav dess utseende.

    Nu blir att jobba mer på hojen framöver. Jag insåg idag att det faktiskt inte behöver vara så lång tid kvar innan säsongen börjar igen, och jag har massor kvar att göra.... gahh!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av esm Visa inlägg
    Nu blir att jobba mer på hojen framöver. Jag insåg idag att det faktiskt inte behöver vara så lång tid kvar innan säsongen börjar igen, och jag har massor kvar att göra.... gahh!
    Lugn och fin! Säsongen börjar inte förrän i Mars.
    Ove

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lugn och fin! Säsongen börjar inte förrän i Mars.

    Haha precis! Med den takten jag har just nu är jag färdig i mars 2017
    Kör/bygger du en bobber? joina gärna Custom Bobbers Sweden.
    https://www.facebook.com/groups/1510206309242562/

Liknande ämnen

  1. vn800 avgas
    Av barse i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-02-04, 21:54
  2. Äff´s VN800 Bobber projekt
    Av Fredrikbjork i forum Min hoj
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2015-11-04, 13:24
  3. VN800 - Blivande bobber
    Av nauska i forum Min hoj
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2015-05-24, 09:10
  4. Projekt: VN800 - Bobber
    Av Lalle i forum Min hoj
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2015-05-14, 22:13
  5. returwire Vn800
    Av Twenty2 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-03-09, 14:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •