Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35

Ämne: Projekt: VN800 - Bobber

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54
    Jag har dippat med plastic wrap och det har gått bra. Tål kanske inte så mycket. Däremot ska liquid wrap vara tåligare och bättre och det ska jag använda framöver. Lätt att få till bra yta
    Kör/bygger du en bobber? joina gärna Custom Bobbers Sweden.
    https://www.facebook.com/groups/1510206309242562/

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av esm Visa inlägg
    Jag har dippat med plastic wrap och det har gått bra. Tål kanske inte så mycket. Däremot ska liquid wrap vara tåligare och bättre och det ska jag använda framöver. Lätt att få till bra yta

    Jag läste i din andra tråd att du förespråkade just liquid wrap. Tror du det är svårt att "lacka" fälgarna med sådan färg? Är väl främst ekrarna som kan bli jobbiga tänker jag, både att rengöra ordentligt och att lacka. Såg dock en bild på deras sida när de lackat en ekerfälg så går gör det ju iaf..

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54
    Ja liquid wrap är till för ändamålet att lacka delar på en bil/hoj. Det ska nog inte vara några problem att lacka fälgarna. Jag tänker själv prova på det under vintern.
    Kör/bygger du en bobber? joina gärna Custom Bobbers Sweden.
    https://www.facebook.com/groups/1510206309242562/

  4. #24
    Hojen.nu-tomten kom tidigt i år! Schyssta grejer att pryda hojen och dess ägare med. Passa på nu när de reas ut!


    Har även tagit bort tankemblemen på båda sidorna. Använde värmepistol och fiskelina. Gick relativt smidigt. Lämnade lite klister kvar på tanken men det ska nog gå bort med något lämpligt medel, hade inget att testa med i garaget.

    Vänster sida



    Höger sida


  5. #25

    Projekt: VN800 - Bobber

    Har fått hem styre och bakblinkers. Styret jag fick mätte dock 28" och inte 32" som jag beställde.. Tycker själv att styret är lite för smalt även om det ser helt ok ut. Får se vad säljaren säger och vad det blir för styre i slutändan.



    Blinkersen är kombinerade bakljus/bromsljus/blinkers och kostade ynka 3,75£. Kunde inte låta bli att testa även om jag inte hade några större förhoppningar. De ser fina ut än så länge! Har dock inte kopplat in dem än.... Ni hittar dem här: http://www.ebay.co.uk/itm/261528749973

    På styrreglagen så är det små piggar för att reglagen ska hamna rätt på styret och inte kunna rubbas. Ni som bytt styre, har ni kapat bort dessa piggar eller borrat hål i styret på "rätt ställe"? Känns som att det ligger närmast till hands att piggarna ryker.











    Senast redigerat av Lalle den 2015-05-12 klockan 21:02.

  6. #26
    De kombinerade bakljusen funkar finfint och lyser bra! Blinkersen blinkar såklart i turbofart nu och jag beställde även ett motstånd som jag testade att koppla in, dock utan att det gjorde någon skillnad.

    Hur har ni andra löst det när ni bytt till ledblinkers? Satt dit motstånd eller bytt relä?

    T-röd funkade fint för klisterresterna även om det krävde några minuters gnuggande. Jag har även påbörjat byggnation av en kåpa som ska täcka batteriet etc. Bilder kommer, om jag inte skrotar idén...

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Skåne (Höör)
    Inlägg
    27
    När jag satte på mina ledblinkers bytte jag även ut mitt orginalrelä och de funkar perfekt.

  8. #28
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Jag bytte relä.
    Köpte ett billigt på Biltema och det funkade bra.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  9. #29

    Projekt: VN800 - Bobber

    Relä 42-140 inhandlat på Biltema, 50 kr. Kom förvisso på att jag troligtvis kopplade in motståndet fel när jag testade men då jag ändå hade behövt komplettera med två motstånd till framblinkersen så kunde jag lika gärna byta relä istället.

    Så här står hojen nu. Det jag sysslar med för tillfället är att jag försöker skapa en kåpa under sitsen av 4mm plastskiva från Biltema. Jag har kommit fram till att jag inte behöver ha sitsen särskilt lågt och den kommer dessutom att sitta ganska långt bak, det gör att jag inte har något behov av att kapa bort nuvarande tvärstag eller byta till mindre batteri. Jag formar skivan med värmepistol.

    Blir det som jag tänkt mig så blir det bra. Det är dock inte helt enkelt så vi får se hur det går.

    Senast redigerat av Lalle den 2014-12-22 klockan 00:39.

  10. #30
    En del har hänt sedan senaste uppdateringen och här kommer lite bilder på vad som skett.

    Tanken redo för lack (liquid wrap).


    Resultatet efter 7 lager (drygt en burk 400ml). På bilden syns även ett nytt 32" styre som passade bättre än det felskickade styret.


    Arbetet med plastkåpan fortsatte.


    Köpte en Dremel 3000 för att bearbeta plasten (slipa och skära). Riktigt användbar maskin. Fick till formen ganska bra till slut!


    Tejpen markerar en bra linje för att underlätta slipningen.


    Bockade till ett stag av plattjärn och monterade i de bakre fästena för att kunna fästa sadelfjädrarna i. På bilden vilar de nyinköpta 2"-fjädrarna på staget för att se hur det blir på ett ungefär...


    MEN.... Efter att ha lagt ner många timmar på denna kåpa så insåg jag att det är ganska mycket arbete kvar då skarvarna måste limmas/plastas/spacklas och därefter måste hela kåpan ev spacklas och slipas för att finishen ska bli bra när lacken är lagd. I samma veva som jag börjar tvivla på min egen kåpa så dyker möjligheten upp att köpa en mycket välgjord kåpa gjord i 3mm plåt för bra pris. Valet var enkelt och jag ångrar mig inte...



    Sadel och fjädrar på plats. Fick bocka till två nya fästen för fjädrarnas infästning upptill.


    Fortsättning följer...

Liknande ämnen

  1. Äff´s VN800 Bobber projekt
    Av Fredrikbjork i forum Min hoj
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2015-11-04, 13:24
  2. VN800 - Blivande bobber
    Av nauska i forum Min hoj
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2015-05-24, 09:10
  3. VN800 bobber by esm
    Av esm i forum Min hoj
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 12:00
  4. Suzuki Savage 650 - Bobber projekt
    Av _Laban_ i forum Min hoj
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2015-01-16, 21:47
  5. Forumdel för projekt/min hoj ?
    Av LinusE i forum Om hojen.nu
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-09-07, 11:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •