Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: Projekt: VN800 - Bobber

  1. #11
    Kollade in Biltwells styren på Biltwellinc.com och där fanns flera intressanta. Bl a dessa:

    Frisco
    Maynard
    Mustache
    Tracker
    Zed

    Vilket är snyggast?
    Visst är originalstyret 1"?
    Är det några konstigheter att montera den gamla gasrullen på det nya styret?

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Kollahttp://www.cruisercustomizing.com

    Snabbletade på sidan och fick upp en herrans massa olika tyger av z-bar styren för mellan 100 och 300 dollar. Beror ju förstås på vad du menar med rimlig peng
    Ska kolla den sidan också! En rimlig peng är i det här fallet närmare 100 än 300 dollar

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Lalle Visa inlägg
    Kollade in Biltwells styren på Biltwellinc.com och där fanns flera intressanta. Bl a dessa:

    Frisco
    Maynard
    Mustache
    Tracker
    Zed

    Vilket är snyggast?
    Visst är originalstyret 1"?
    Är det några konstigheter att montera den gamla gasrullen på det nya styret?
    Har för mig att orginalstyrena är 1", ja. Är dock inte helt 100% säker.
    Jag personligen tycker att Frisco styret är snyggast. Alltid tyckt det. Sen är ju Zed-styret ytterst likt Frisco så det är nog en smaksak upp till dig.

  4. #14
    Då jag har grav beslutsångest gällande styret så har jag nu beställt ett svart dragbarstyre på 32", något jag egentligen inte alls hade tänkt mig... ��
    Hittade det billigt på ebay så även om jag inte blir nöjd så är det inte många kronor åt skogen. Har även beställt lite annat smått och gott så nu är det bara att invänta delarna!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Lalle Visa inlägg
    Jag tycker framför allt att de låga z-bar styrena är snygga. Jag skulle vilja ha ett sådant som på bilden men de är desto svårare att hitta, iaf till en någorlunda rimlig peng. I övrigt så gillar jag denna hoj skarpt, det är lite av en målbild jag har.

    Kan mycket väl vara en av dom snyggaste hojjarna jag någonsin skådat. Fan så härlig att kolla på!
    Vartifrån hittade du bilden?

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av jlínde1 Visa inlägg
    Kan mycket väl vara en av dom snyggaste hojjarna jag någonsin skådat. Fan så härlig att kolla på!
    Vartifrån hittade du bilden?
    Jag är benägen att hålla med. Bilden hittade jag på Pinterest.com där jag även hittade följande bild på samma hoj! Hittar någon mer bilder eller info om den så är jag intresserad

    Ursäkta storleken...

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54

    Projekt: VN800 - Bobber

    Snygg hoj! Men jag undrar hur det är att köra den. Med en sådan vinkel på sadeln ser det ut som att man glider av när man gasar eller ligger i motorvägsfart . Jag hade själv det problemet ett tag.
    Kör/bygger du en bobber? joina gärna Custom Bobbers Sweden.
    https://www.facebook.com/groups/1510206309242562/

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av esm Visa inlägg
    Snygg hoj! Men jag undrar hur det är att köra den. Med en sådan vinkel på sadeln ser det ut som att man glider av när man gasar eller ligger i motorvägsfart . Jag hade själv det problemet ett tag.
    Det har du nog rätt i, vinkeln på sadeln ser lite väl brant ut. Man sitter nog helst kvar på sadeln, framför allt när man kör utan bakskärm...

  9. #19
    Då har sadeln kommit. Den ser ut som på bild och känns gedigen!
    Nu ska det bara kluras lite på infästningen av den.






  10. #20
    Funderar lite kring vilken färg jag ska sätta på hojen. Till en början så kommer jag nog köra utan skärmar så då är den stora frågan vilken färg tanken ska få.. Lutar åt vit tank (eller svart?), ev vita fälgar, svart framgaffel och så blir en del kromade detaljer svarta. Kan det bli bra tro?

    Efter att ha läst en del om "dip" så ska jag nog testa att "dippa" med liquid wrap från mattsvart.se. Tror även att denna färg ska funka bra på fälgarna. Någon som har erfarenheter av att dippa?

Liknande ämnen

  1. Äff´s VN800 Bobber projekt
    Av Fredrikbjork i forum Min hoj
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2015-11-04, 13:24
  2. VN800 - Blivande bobber
    Av nauska i forum Min hoj
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2015-05-24, 09:10
  3. VN800 bobber by esm
    Av esm i forum Min hoj
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 12:00
  4. Suzuki Savage 650 - Bobber projekt
    Av _Laban_ i forum Min hoj
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2015-01-16, 21:47
  5. Forumdel för projekt/min hoj ?
    Av LinusE i forum Om hojen.nu
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-09-07, 11:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •