Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: Projekt: VN800 - Bobber

  1. #1

    Projekt: VN800 - Bobber

    Då har det blivit dags att skapa en egen tråd..

    Fick för några veckor sedan för mig att jag vill bygga en bobber! Efter lite research så förstod jag att en VN800 är en bra hoj att utgå ifrån. Med enkla medel verkar man kunna förvandla den till en skönhet!

    Införskaffade mig en VN800 Classic -96 med dryga 1600 mil på mätaren. Blev positivt överraskad av hur skön den var att köra! Tyvärr får man väl tumma lite på komforten när man bygger bobber av den...

    Har tidigare mest sysslat med offroadhojar och lagt de flesta milen i skogen men nu känner jag att det är dags för en rolig pendlingshoj! Bygget lär inte gå i raketfart med anledning av jobb, familj och lgh-renovering men någon timme här och där hoppas jag få till och målet är en körklar hoj till sommaren.

    Förhoppningsvis inspireras någon av denna tråd på samma sätt som jag inspireras av liknande trådar! Kom gärna med tips och synpunkter, jag har ingen spikad bild av hur den kommer bli även om jag vet vad jag gillar... Tiden får utvisa


    Hämtning av hoj


    På plats! (Någon som är sugen på en Suzuki GSX750R från 85? Hojta till..)


    Den blir snyggare ju mer man skruvar bort från den!


    Får se om det blir helt utan skärmar eller inte, snyggt men aningen opraktiskt kanske?


    Såg ett annat VN800-projekt där personen kapade till en bakskärm av framskärmen. Funderar på samma lösning men befarar att skärmen är några mm för smal till 150-däcket som sitter på.


    Får se hur det blir med "täckkåpa" här. Vill inte köpa färdigt från BCB utan tillverka något själv istället. Antingen kapar jag bort nuvarande fäste och sänker ner batteri och övrig el och kapar till en platta, eller så lämnar jag det befintliga orört och tillverkar ett lock, kanske plastar en "kåpa".





    Nästa steg blir att inhandla sadel och styre. Vet inte riktigt vilken storlek på sadel jag vill ha... Det lutar åt en brun/beige sådan iaf.
    Styret blir nog ett Z-bar med elen dragen i styret. Därefter flyttas fotpinnarna fram. Sen ska det väl göras något åt avgassidan också. Mm mm...

  2. #2
    Medlem nauskas avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    72
    Lycka till! 😁

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av nauska Visa inlägg
    Lycka till!

    Tack! Du har ju kommit en bit längre så jag får väl ta lärdom av dina (eventuella) misstag!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  4. #4
    Sadel beställd från larosadesign.us. Blev en svart 16"! Nu grubblar jag över vilket styre jag ska ha... Är inne på ett z-bar alt ett flat track-styre, men har svårt att bestämma mig!


  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    29
    Halloj! Kommer följa ditt projekt. Har själv en Dragstar 650 bobber som jag tänkte lacka om i vinter osv.
    Om du inte har sett Frisco biltwell's styre så tycker jag du ska kika in dom. Jag personligen tycker det är dom snyggaste jag har sett på alla vn800. Får ett mer avslappnat stuk. Ett tips bara
    Kör hårt!

  6. #6
    Medlem nauskas avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    72
    Z-bar är grymt snyggt! Valde själv ett dragbar, men funderade länge på z-bar.

  7. #7
    Kul! Tack för tipset, ska kolla in det.
    Utan att ha kollat efter nu så vet jag att det finns ett dragstar-projekt här på forumet, är det din tråd tro?? Om inte så får du starta upp en tråd, alltid roligt att följa!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av nauska Visa inlägg
    Z-bar är grymt snyggt! Valde själv ett dragbar, men funderade länge på z-bar.
    Jag tycker framför allt att de låga z-bar styrena är snygga. Jag skulle vilja ha ett sådant som på bilden men de är desto svårare att hitta, iaf till en någorlunda rimlig peng. I övrigt så gillar jag denna hoj skarpt, det är lite av en målbild jag har.


  9. #9
    Denna är ju jäkligt fin också... http://youtu.be/cqIQcfF5wwY

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Lalle Visa inlägg
    Jag tycker framför allt att de låga z-bar styrena är snygga. Jag skulle vilja ha ett sådant som på bilden men de är desto svårare att hitta, iaf till en någorlunda rimlig peng. I övrigt så gillar jag denna hoj skarpt, det är lite av en målbild jag har.
    Kollahttp://www.cruisercustomizing.com

    Snabbletade på sidan och fick upp en herrans massa olika tyger av z-bar styren för mellan 100 och 300 dollar. Beror ju förstås på vad du menar med rimlig peng

Liknande ämnen

  1. Äff´s VN800 Bobber projekt
    Av Fredrikbjork i forum Min hoj
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2015-11-04, 13:24
  2. VN800 - Blivande bobber
    Av nauska i forum Min hoj
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2015-05-24, 09:10
  3. VN800 bobber by esm
    Av esm i forum Min hoj
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 12:00
  4. Suzuki Savage 650 - Bobber projekt
    Av _Laban_ i forum Min hoj
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2015-01-16, 21:47
  5. Forumdel för projekt/min hoj ?
    Av LinusE i forum Om hojen.nu
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-09-07, 11:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •